Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Det vill du inte alls, du vill satsa på Iowa.

Jojo, men kan inte direkt hoppa över NC tyvärr. Klart Iowa lockar ännu mer egentligen ;-). Ligger veckor... Om inte månader bort förmodar jag i med denna takten =\

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Nött som en tok med min Myogi för att köpa en Kongo.

Vilken jävla besvikelse kongon är milt sagt. Det finns INGEN som helst accuracy på skotten. Siktar man på skeppet så går skotten vid sidan av, och då har den ändå 18km range... vad fan ska man ha skiten till?

Inget som helst fel på Kongon, en av dom absolut bästa T5 BB's som finns i spelet.

Skjuter lägre än många T7-T8 skepp och den har scout så den når effektivt 25km+ vilket betyder att i princip allt är inom räkhåll som är spottat.
Precisionen är i topklass sett till räkvidden och Kongon är snabb vilket betyder att DU bestämmer om någon ska nå dig eller inte. Du kan skjuta ihjäl fiender som varken kan nå eller köra i kapp dig och är du smart tar du ingen skada alls.

Kongo är en BC alltså hastighet över pansar men dess pansar är dock lågt från obefintlig och står sig bra om man vinklar sig, Kongon är rätt liten, sanbb och smidig så vinklad är den skottsäker nog.

Är det något Kongon har problem med är det turret rotationen men den är LÅNGT från sämst i spelet och Kongo är inte en Brawler dock kan man utan problem gå in och bråka med en CC eller CA men håller man sig på lagom avstånd så är rotationen inget problem.

Om du har problem med Dispersion, det anges för maximala räkvidden så Kongos 230m ca är MYCKET bra vid 21.2km räkvidd.
En BB med 200m vid 16km har mycket mer spridning på skotten tex.

Faktum är att majoriteten av BB's inte slår det och det blir bara värre i högre Tiers, så missar du nu beror det nog lite på RNG Jesus utan snarare hur du siktar.
Amerikanska BB's har mer Dispersion än Japanska och Troligen blir Tyskarna lika dana när den linjen kommer. Vill man snipa med BB är det IJN BB anser jag och det är igen nackdel när man Brawlar heller, om något får man fler citadalare och one shoots.

Med BB är det AP som gäller och skjuta Citadaler, sikta på vattenlinjen under skorstenar och torn för maximal skada annars är det poänglöst med BB till att börja med.

Kongon kan lätt bringa in 140-170K skada med en bra spelare.

Jag har även Kongos Lillebror Ishizuchi.
Den skjuter blyga 12.9km, är 2.5kts långsammare och har mycket mindre och klenare kanoner med låga 25 sek omladdning.
Något den och Kongon delar och en del andra Japanska BB's är en stor rotations ark på tornen så man kan knviva exceptionellt bra med alla kanoner på målet vilket betyder att ens tunna pansar är tjock nog att så emot lika höga eller högre Amerikanska BB's hårt skjutande kanoner även på nära håll bara man vinklar sig smart.
Amerikanska BB's har ofta problem med tornen baktill och får visa mycket mer sida vilket gör deras tjocka pansar effektivt sett tunnare och skotten studsar inte lägre vilket leder till att man tar skada.

Här är min första runda i min T4 Ishizuchi i dag, Kongo är mycket bättre och jag har rekord på 158K dmg där och vet folk som fått över 170K.
Men är rätt nöjd med 130K dmg på en T4:a. CV brände ihjäl mig då jag saknar något AA av betydelse men inget problem Kongon delar utan den har helt OK AA.

Kan tilläggas att Ishizuchi har 177m spridning vid 12.9km så den är mycket mer en hagelbössa och Kongon är en ren kirurgisk kniv i jämförelse med sina ca 230m vid 21.2km.

Permalänk
Medlem

Hade 4st matcher i rad med vinst och 100K+ DMG

Slog nyss mitt rekord på 6 kills i en Match. 7st fick jag när jag körde DIV med Reckie Och GeneralRushHour,

171K DMG också, nytt personbästa med Tirpitzen.

Fick mig en Colorado, New Mexico, York, Myoko, Mogami, Ryujo och en Tirpitz.

Hade inte gått utan en så bra Divison

Körde med standard konto utan XP och Credit flaggan så rätt nöjd ändå.

Permalänk
Medlem

Kan väl flika i till DefDog att du väljer mål manuellt för AA och sekundära kanoner genom att hålla inne CTRL, då kommer muspekaren fram och så klickar du på det plan eller båt som du vill att dina AA- respektive sekundära kanoner ska skjuta på.

Genom att välja manuellt gör AA mer skada och har man dessutom Manual Fire Control för AA på sin kapten så dubbleras den som andra varit inne på.

Permalänk
Medlem

Dubbleras enbart på 85mm eller större så man bör ha HÖG DSP på sina stora AA kanoner om det ska vara lönt och dom bör ju helst tåla lite HE i alla fall så inte hälften dör efter ett par HE skott träffar en.

Permalänk
Medlem

Aja ni kan racka ner hur mycket ni vill på mig att jag skulle vara dålig på spelet men det är ett jävla bajsskepp. För jävulskt långa laddtider mellan varje skott och byta mellan HE och AP tar alldeles för lång tid när man är i knipa. Nej tack.

Permalänk
Medlem

Hum 95% av alla BB's har 30 sek reload, man undrar lite om du trollar oss.

När man är i knipa skjuter man vad man har. Ända gången du behöver HE är om det kommer en DD och då är det att föredrar, inte nödvändigt så i praktiken skjuter man AP först sedan HE om DD'n överlever då man kan splatta en DD med AP från en Kongo och den dansar utan problem runt torpeder också medens man laddar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Aja ni kan racka ner hur mycket ni vill på mig att jag skulle vara dålig på spelet men det är ett jävla bajsskepp. För jävulskt långa laddtider mellan varje skott och byta mellan HE och AP tar alldeles för lång tid när man är i knipa. Nej tack.

Vilken båt i samma klass är bättre då? Om man inte lyckas bra i kongon så tror jag helt enkelt att man inte passar i slagskepp utan ska spela små snabba destroyer eller cruiser. Eller behöver tänka om med taktik.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Hade en CV som verkligen ville döda mig i en match när jag var i min Iowa. Kom därifrån med 51 dödade plan och "Clear Sky" han kom inte fram med ett enda plan till mig, man måste bara älska 100 i AA rating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Har kommit upp till t9 i amerikanska BB och t8 i Japanska och alla skepp passade inte mig. Var så van vid att spela amerikanska BB så gick skit I de japanska innan man började försöka spela efter deras styrkor. Men alla skepp även om de inte är dåliga passar inte alla så enkelt är det. Skepp som andra hatar och tycker är skit funkade riktigt bra för mig t.ex Pepsicolan. Men om du tycker den verkligen är ren skit så kommer det tyvärr inte bli så mycket bättre för dig, för de flesta japanska BBs spelas sp som Kongo:n gör.

Permalänk
Skrivet av Def_Dog:

Skippa HE helt och hållet. Är man bra på att träffa dom små skeppen så funkar AP utmärkt.
du kommer nog inte one-shotta DD:n men du kommer garanterat göra den uppmärksam på vad som händer om den kommer för nära.

Den enda gången jag kör HE är om motståndarlaget enbart har DDs kvar, annars ser jag ingen poäng med att byta ammo i en BB.

Permalänk

NC, Iowa och Montana kommer få en buff i precision enligt en q&a länkat på officiella forumet.

Let the sealclubbing begin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

NC, Iowa och Montana kommer få en buff i precision enligt en q&a länkat på officiella forumet.

Let the sealclubbing begin...

Sealclubbing funkar väl inte på hög tier?

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag upplevde också att Kongo var skit när jag först prövade, det kan ta ett tag att komma in i den och nu är det ett av mina favoritskepp. Så fortsätt att lira och så hoppas vi att du hittar rätt med din Kongo till slut.

@Def_Dog:

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

Den 4 maj kan man signa upp sig på ett event där man ska samla Diamanter. Så glöm inte signa upp sig på deras hemsida den 4 maj

http://worldofwarships.eu/en/news/special/grand-naval-battles...

Inget händer efter man klickat på join och info rutan om Jutland o bismark och grejer, kan inte se någon missions lista heller?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Klart det gör!

Montana hade inga problem att radera cruisers (snarare allt utom Yamato) och nu med den kommande precisions-uppgraderingen så kommer det bli ännu lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Beror väl på vem sälen är? Möter du mig kan du ge dig tusan på att sälklubbandet fungerar perfekt...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Kör utan premium då det tog slut igår, är inte direkt imponerad. Kändes som man kämpade ihjäl sig ju. Men kollade på S-FighterPilot video och försökte köra som hen men jag får inte till skotten under vattenytan, jag måste nästan alltid sikta på antingen vattenlinjen eller structure.

Kostar ju mer att köra service än jag tjänar på att använda skeppet om jag dör..

Permalänk
Medlem

Low tiers battleships, känns omöjliga. Sega med kort range och så fort man reparerar så får man ny eld etc... de andra, destroyer och curiser förstår jag mig på rätt väl men jag är lowtiers men battleships wtf?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Low tiers battleships, känns omöjliga. Sega med kort range och så fort man reparerar så får man ny eld etc... de andra, destroyer och curiser förstår jag mig på rätt väl men jag är lowtiers men battleships wtf?

Ett tips jag fått som funkar är att aldrig reparera en eld. Har du en eld på dig låt den brinna och sen heala upp skadan du tog från dig. Använd bara repair om du får fler bränder eller flooding.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Kostar ju mer att köra service än jag tjänar på att använda skeppet om jag dör..

kom in o lira med oss andra man lär sig alltid något nytt från någon annan som man inte visste innan. Har blivit en bättre spelare genom att lira tillsammans med andra. Så rekommenderar det, vi sitter o ljuger lite o har trevligt ihop. Vi är inte bra men vi är inte heller dåliga och vill du lära dig hur du ska vara sneacky sneacky så kommer daydreamer lära ut hur man stjäl kaffet från fiendekaptenerna utan att bli upptäckt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Inget händer efter man klickat på join och info rutan om Jutland o bismark och grejer, kan inte se någon missions lista heller?

Du kanske redan löst det men om du loggar ut från sidan och sen in igen löste det för mig iaf.

Permalänk
Medlem

Klart det gör!

Montana hade inga problem att radera cruisers (snarare allt utom Yamato) och nu med den kommande precisions-uppgraderingen så kommer det bli ännu lättare.

Fast sealclubbing går väl ut på att man har en fullt tränad kapten på ett skepp i låg tier och möter då nya spelare som inte har det och då har ett övertag?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Fast sealclubbing går väl ut på att man har en fullt tränad kapten på ett skepp i låg tier och möter då nya spelare som inte har det och då har ett övertag?

Den definitionen av sealclubbing har jag inte hört förr. Min definition är att totalt utklassa folk som inte riktigt vet hur man spelar spelet än.
Och förvånansvärt många hittar man även i högre tiers.

Permalänk
Medlem

Den definitionen av sealclubbing har jag inte hört förr. Min definition är att totalt utklassa folk som inte riktigt vet hur man spelar spelet än.

Måste hålla med om Rasmus, i World of Tanks var definitionen att man spelade lågtiers i en utpimpad vagn som gjorde att man var mycket bättre rustad än de andra på låg tiersen.

Daydreamer hörde att du var tvungen att ha 2 matcher för o klara 2500 base xp... här är min första match i Des Moines

Älskar det där skeppet.

Permalänk
Medlem

Det spelar dock ingen roll då jag inte fick weekly mission.
Kan ta det med Atago också men väntar tills den är fixad.

Permalänk
Medlem

@DaydreamerVlad: Är fixat för jag fick det, Reckie har fått det och Virus med så kolla in sidan så har du nog fått det ska du se.

Permalänk
Medlem

Om du kollar de här roliga klippet "How to Clemson" gjort av samma snubbe som gjorde How to Tirpitz så säger han "This is how you set up your sealclubber" vid 3:08 https://www.youtube.com/watch?v=bgu8k7kwk_k

Nån som vet när det är veckans missions tar slut? Är det på måndag eller på onsdag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

Ett tips jag fått som funkar är att aldrig reparera en eld. Har du en eld på dig låt den brinna och sen heala upp skadan du tog från dig. Använd bara repair om du får fler bränder eller flooding.

Tack, det ska jag testa.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Om du kollar de här roliga klippet "How to Clemson" gjort av samma snubbe som gjorde How to Tirpitz så säger han "This is how you set up your sealclubber" vid 3:08 https://www.youtube.com/watch?v=bgu8k7kwk_k

Nån som vet när det är veckans missions tar slut? Är det på måndag eller på onsdag?

Även Izokaze är en känd sealclubber, vilket den är helt original med då man enkelt kan segla rätt upp till BBs och droppa torpeder konstant.