Battlefield 1 tar plats under första världskriget

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 1 tar plats under första världskriget

Skyttegravar, biplan och anfall med häst står på menyn när ridån går upp för nya Battlefield. Tidseran blir inget mindre än första världskriget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan bli riktigt roligt denna från WW1.

Visa signatur

Rʏᴢᴇɴ 5800X3D / Tᴀɪᴄʜɪ X570 / 64Gʙ DDR4/ RX 6950XT Mᴇʀᴄʜ 319

Permalänk
Medlem

Wooohooo, nu blev jag riktigt sugen!

Permalänk
Medlem

Kommer lyckas, var ju så bra att Jimmie Åkesson fanns på scen.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Underbart!!

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!

Så jäkla glad att det inte blev något mer framtidskrig! Har fått nog av det nu!

Nu blev man tamigfasen hypad!

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem

Ballt med ww1-spel, hoppas de blir en lagom avvägning från det långsamma, smärtsamma, skyttegravskriget och storkaos alá Battlefield.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Helt klart sponsrat av Microsoft " Titeln, Battlefield 1", vilket får en att direkt tänka på Microsofts namnvurpa med "Xbox One" (vilken släpptes 2001, för att sedan uppstå igen som "Xbox One")...

Synd att DICE ska sjunka lika lågt som Microsoft, men är någon förvånad sedan hur DICE (och EA) behandlat både BF3 och BF4 som skit?

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

De får inga pengar från mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Helt klart sponsrat av Microsoft " Titeln, Battlefield 1", vilket får en att direkt tänka på Microsofts namnvurpa med "Xbox One" (vilken släpptes 2001, för att sedan uppstå igen som "Xbox One")...

Synd att DICE ska sjunka lika lågt som Microsoft, men är någon förvånad sedan hur DICE (och EA) behandlat både BF3 och BF4 som skit?

Ne är inte förvånad.
Får se hur många som orkar med WW1 efter en månad. Misstänker tomma serverlistor i rekordfart. WW1 var lika spännande och intensivt som en koala, ända sättet att få till action är att tramsa till det. Misstänker att det kommer bli som SW:Battlefront fast med WW1 tema och utan hjältekaraktärer.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Jag vet inte... känner mig inte jättetaggad för WW1.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Riktigt ostig hollywood style trailer, EA slänger in "seven nation army" för försäljnings boosten..

Visa signatur

i7 7700K | ASUS Z270 MAXIMUS IX HERO | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz CL16 | GTX 1080Ti ROG Strix | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair Carbide 400C | Steinberg UR22 MK2 | Acer Predator XG270HU | CM MasterKeys Pro S | G502 Proteus Spectrum

Permalänk
Medlem

The hype is real!

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN, längtat efter ett nytt spel som utspelar sig i någon av de tidigare världskrigen.

Permalänk
Medlem

Älskar att det är WW1!!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Blir en ny speldator 21 oktober då!! Hyppeeeee

Permalänk
Avstängd

Inte ett ord om hur utvecklingen mot fuskare avancerat. Känns meningslöst så länge man inte tar hårdare tag mot fusk

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diako:

ÄNTLIGEN, längtat efter ett nytt spel som utspelar sig i någon av de tidigare världskrigen.

DoD and Day of Defeat: Source är rätt nice men är nog inte så många som spelar det längre. Roliga spel annars!

Permalänk
Medlem

Äntligen något nytt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Helt klart sponsrat av Microsoft " Titeln, Battlefield 1", vilket får en att direkt tänka på Microsofts namnvurpa med "Xbox One" (vilken släpptes 2001, för att sedan uppstå igen som "Xbox One")...

Synd att DICE ska sjunka lika lågt som Microsoft, men är någon förvånad sedan hur DICE (och EA) behandlat både BF3 och BF4 som skit?

Va spelar det för roll om det står Microsoft eller Sony eller Sega där?
Och att det står Microsoft är väl inte så konstigt då EA Access finns bara på Xbox och PC?'
Hade varit mer sellout om det hade stått Sony eller Playstation ... eller?

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Inte ett ord om hur utvecklingen mot fuskare avancerat. Känns meningslöst så länge man inte tar hårdare tag mot fusk

Fuskandet går att förebygga bättre om det tar mer hjälp av spelarbasen för att aktivt rapportera ev. fuskare med tydliga bevis. Det största problemet EA fortfarande har är kundkontakt där de borde ta kunderna seriöst och inte köra över dem när det blir lite motgångar eller när det helt enkelt passar dem.

När jag spelade Battlefield 3 så rapporterade jag aktivt fuskare med hårda bevis och flertalet blev avstängda permanent. Om fler gjorde detta så skulle vi inte ha så många fuskare i dagens MP spel. De flesta normala spelare orkar inte gå igenom strulet med att recorda, ladda upp högupplöst bevis och öppna en ticket/rapportera.

Permalänk
Medlem

ska man ligga i sina skyttegravar o skjuta mot varann! YAYYYYYYYYY!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Fy fan vad spännande! Minns Battlefield 1918-modden till BF 1942. Det här blir kul att höra mer om.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Inaktiv

Fuskare tar över = Tomma serverlistor = R.I.P BFOne (på PC i varje fall)

Hade de ut annonserat att de verkligen gjort något revolutionerande för att minimera fusk så hade jag varit helt såld.

Nu kan spelet vara hur bra som helst för att sedan totalt demoleras och fel balanseras av fuskare vilket gör hela spel ideen ospelbar och värdelös.

Kommer hålla ett öga på eventuell beta, om betan domineras av fuskare kommer jag inte att förhandsboka.

Permalänk
Medlem

Fan det såg ju bra ut, vad ska jag nu gnälla över

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

RIP CoD

Det här ser riktigt najs ut, äntligen en shooter i första världskriget!

Meanwhile at Activision

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Ne är inte förvånad.
Får se hur många som orkar med WW1 efter en månad. Misstänker tomma serverlistor i rekordfart. WW1 var lika spännande och intensivt som en koala, ända sättet att få till action är att tramsa till det. Misstänker att det kommer bli som SW:Battlefront fast med WW1 tema och utan hjältekaraktärer.

Bättre än ännu ett "modern" BF spm är nästan identiskt det förra IMO.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar helt grymt, aldrig varit speciellt taggad för något Battlefield spel, men nu jävlar!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Frågan är varför titeln är så dum, varför inte köra på Battlefiel 1916? Hundra år sen i år, mitt i WW1 och får en att tänka på BF1942 nostalgiskt.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4