Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk

Hade varit grymt om ni hade haft nattöppet eller till och med ordnat att man fick plocka upp sitt fysiska exemplar av Overwatch redan idag. Då hade man varit redo till att servrarna går igång inatt.

Det går ju trots allt inte att spela tidigare än utsatt tid ändå, så det hade inte varit någon fördel gentemot andra. Utan då hade det bara varit jämställt med dem som köpt digitalt.

Förstår att det inte direkt är ert beslut, men ni har nog större möjlighet att påverka besluten med distributören än vi som privatpersoner har.

Permalänk
Skrivet av Tricitum:

Hejsan,
Ni brukar skicka saker tidigt när det är för release och sådant.
Men hur kommer det sig att ni skickade Overwatch så sent?
Jag får mitt paket imorgon, jag la beställningen för 1 år sedan typ.
Men overwatch börjar idag i natt.
Enligt posten sida:
Händelser
Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-05-23 15:13 Veddesta, Sverige Försändelsen transporteras
2016-05-19 10:41 Webhallen Sverige AB Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Hur kommer det sig att ni valde att skicka overwatch så här sent ?

De vill kanske inte skicka ut spel innan releasedatum. Det känns väl rimligt? Spelet har ju release imorgon, inte idag. Jag vet att det kan stå företag dyrt att sälja spel innan releasedatum, och Blizzard hade jag inte velat stå på ond fot med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tricitum:

Hejsan,
Enligt posten sida:
Händelser
2016-05-19 10:41 Webhallen Sverige AB Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Releasedatum 2016-05-24 (1 dagar kvar)

Så nej, det är inte sent. Spelet har release imorgon, och det är då det dimper in hos ombudet helt enligt tidsplan alltså

Skrivet av Terran_33:

Hade varit grymt om ni hade haft nattöppet eller till och med ordnat att man fick plocka upp sitt fysiska exemplar av Overwatch redan idag. Då hade man varit redo till att servrarna går igång inatt.

Det går ju trots allt inte att spela tidigare än utsatt tid ändå, så det hade inte varit någon fördel gentemot andra. Utan då hade det bara varit jämställt med dem som köpt digitalt.

Förstår att det inte direkt är ert beslut, men ni har nog större möjlighet att påverka besluten med distributören än vi som privatpersoner har.

Nattöppet är en sak, men att sälja spelen en dag innan strider normalt mot avtalen, där de binder sig till att inte skicka ut spelen innan release, utan först så de når konsument på releasedagen, sedan finns det vissa som fuskar där och skickar ut tidigare som borde få rättsliga åtgärder på sig för det.

Det är inte Webhallens beslut, antingen så skriver de på och följer avtalen och skickar när det ska skickas, eller så får de inte sälja spelen alls (eller så kommer inte spelen till butiken fören på releasedagen/dagarna efter och blir då försenat).

Skrivet av Caldetron:

De vill kanske inte skicka ut spel innan releasedatum. Det känns väl rimligt? Spelet har ju release imorgon, inte idag. Jag vet att det kan stå företag dyrt att sälja spel innan releasedatum, och Blizzard hade jag inte velat stå på ond fot med

Precis, och det finns avtal som begränsar deras möjligheter.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tricitum:

Hejsan,
Enligt posten sida:
Händelser

Hej vi skickar alltid så att paketet ska kunna nå mottagaren på releasedagen. För typ 80+% av sveriges befolkning betyder det mycket riktigt att spelet skickas dagen innan release helt enkelt.
Anledningen att vi inte skickar det tidigare är för att då skulle alla få det en dag före.
Anledningen att de inte kan få det en dag före är för att i våra avtal med blizzard och activision mfl så stipuleras dryga böter, uteblivna leveranser eller till och med köpförbud på deras produkter om man bryter mot deras street dates.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

När dras vinnarna av Legion beta key giveaway som var på facebook?

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FEGISEN:

När dras vinnarna av Legion beta key giveaway som var på facebook?

Vi ska få nycklarna innan helgen av Blizzard och så fort de anlänt kontaktas vinnarna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej vi skickar alltid så att paketet ska kunna nå mottagaren på releasedagen. För typ 80+% av sveriges befolkning betyder det mycket riktigt att spelet skickas dagen innan release helt enkelt.
Anledningen att vi inte skickar det tidigare är för att då skulle alla få det en dag före.
Anledningen att de inte kan få det en dag före är för att i våra avtal med blizzard och activision mfl så stipuleras dryga böter, uteblivna leveranser eller till och med köpförbud på deras produkter om man bryter mot deras street dates.

Tackar då vet jag.
Bara tänkte, eftersom det är på natten spelet släpptes och då kanske boxen kom den 23 istället för 24.
Men då vet jag hur det ligger till, får tacka för informationen

Permalänk
Medlem

När en produkt inte finns i lager men finns hos er leverantör, vad kan man då förvänta sig för leveranstid? För visst blir ordern av?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mocka:

När en produkt inte finns i lager men finns hos er leverantör, vad kan man då förvänta sig för leveranstid? För visst blir ordern av?

Det kan variera rätt kraftigt beroend epå om leverantören ligge ri sverige, i EU eller utanför EU etc.
Som längst kan man väl vänta sig två veckor, som snabbast två dagar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det kan variera rätt kraftigt beroend epå om leverantören ligge ri sverige, i EU eller utanför EU etc.
Som längst kan man väl vänta sig två veckor, som snabbast två dagar.

Tack för svaret. Går det att kolla på art.nr 236331?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mocka:

Tack för svaret. Går det att kolla på art.nr 236331?

Den bör dyka upp på vårat centrallager på torsdag/fredag ser det ut som!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Stort tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Verkar inte ha hänt så mycket med produkten Hoppades den skulle skickas idag men i början på nästa vecka kanske?

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mocka:

Verkar inte ha hänt så mycket med produkten Hoppades den skulle skickas idag men i början på nästa vecka kanske?

Vi stötte på patrull, leverantören vi köpte den av hade slut när vi la ordern visade det sig så den måste beställas på nytt, jag tror inte den når oss förrän onsdag tyvärr :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi stötte på patrull, leverantören vi köpte den av hade slut när vi la ordern visade det sig så den måste beställas på nytt, jag tror inte den når oss förrän onsdag tyvärr :/

Nåja, tack för statusuppdateringen Trevlig helg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har nu gjort ett antal köp hos er under våren och allt fungerat helt klockrent fram till sista beställningen som gjordes 2016-05-26 20:21 där det bara står mottagen beställning nu när jag loggar in ikväll, ingenting om Behandlas/packas heller och enligt min bank har en summa pengar överförts till er redan 2016-05-27.
Det lustiga är att alla varor finns i lager hos er förutom en vara som av helt naturliga orsaker inte alls finns i någons lager än. Bör man inte skicka de andra 6 artiklarna så fort som möjligt eller väntar ni till hela ordern blir komplett då får jag vänta till oktober?
Eftersom det kan ta upp till en vecka att skicka saker så tänkte inte jag på att det var något fel förrän jag kom hem ikväll, så det skulle faktiskt underlätta lite om man såg varför en order fortfarande är under "Mottagna" efter en vecka.

Jag tänkte ringa till er men tyvärr verkar ni inte ha någon service på helger... så det blir till att vänta till tidigast tisdag, suck.
Telefontider:
Måndag - Fredag: 10.00-17.00 Lördag: stängt Söndag: stängt

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Punnisher:

Har nu gjort ett antal köp hos er under våren och allt fungerat helt klockrent fram till sista beställningen som gjordes 2016-05-26 20:21 där det bara står mottagen beställning nu när jag loggar in ikväll, ingenting om Behandlas/packas heller och enligt min bank har en summa pengar överförts till er redan 2016-05-27.
Det lustiga är att alla varor finns i lager hos er förutom en vara som av helt naturliga orsaker inte alls finns i någons lager än. Bör man inte skicka de andra 6 artiklarna så fort som möjligt eller väntar ni till hela ordern blir komplett då får jag vänta till oktober?
Eftersom det kan ta upp till en vecka att skicka saker så tänkte inte jag på att det var något fel förrän jag kom hem ikväll, så det skulle faktiskt underlätta lite om man såg varför en order fortfarande är under "Mottagna" efter en vecka.

Jag tänkte ringa till er men tyvärr verkar ni inte ha någon service på helger... så det blir till att vänta till tidigast tisdag, suck.
Telefontider:
Måndag - Fredag: 10.00-17.00 Lördag: stängt Söndag: stängt

http://www.webhallen.com/se-sv/info/bestallning/vanliga_frago...

"05. Fråga: Får jag spelet på releasedagen om jag förbokar det?
Svar: Webhallen målsättning är att alltid skicka ut förbokade produkter så att de anländer samma dag som spelet släpps i butikerna. I undantagsfall kan spelet komma dagen efter release om tillverkaren själv inte haft möjlighet att skicka ut produkterna till Webhallen i tid. "

Står rätt klart att det skickas när hela ordern är komplett

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

"05. Fråga: Får jag spelet på releasedagen om jag förbokar det?
Svar: Webhallen målsättning är att alltid skicka ut förbokade produkter så att de anländer samma dag som spelet släpps i butikerna. I undantagsfall kan spelet komma dagen efter release om tillverkaren själv inte haft möjlighet att skicka ut produkterna till Webhallen i tid. "

Står rätt klart att det skickas när hela ordern är komplett

Står att det förbokade spelet kommer i tid till att det släpps, inte att de kommer hålla resten av varorna i 5 månader (i stället för delleverans) för att vänta in spelet.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gaminggirl:

Står att det förbokade spelet kommer i tid till att det släpps, inte att de kommer hålla resten av varorna i 5 månader (i stället för delleverans) för att vänta in spelet.

Kopierade fel text:

Rätt:
"07. Fråga: Om jag bokar flera spel i samma order, skickas de ut ett och ett, eller tillsammans?
Svar: De kommer att skickas ut som en försändelse, när ordern är komplett. Om spelen har ett långt releasedatum emellan sig rekommenderar vi istället att du lägger en beställning per förbokning"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@PowerNet:
07. Fråga: Om jag bokar flera spel i samma order, skickas de ut ett och ett, eller tillsammans?
Svar: De kommer att skickas ut som en försändelse, när ordern är komplett. Om spelen har ett långt releasedatum emellan sig rekommenderar vi istället att du lägger en beställning per förbokning.

Denna passar in bättre på min fråga. Så på sätt och vis får jag skylla mig själv för att jag inte har läst bruksanvisningen till hur man handlar på Webhallen utan tog för givet att om man förKöper ett spel tillsammans med flera andra artiklar exempelvis hårdvara som nästan en komplett dator så borde butiken klara av att dela upp beställningen men tydligen är det för avancerat.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Nån som vet ifall webhallen skickar imorgon (6 juni)? Så hinner jag få levererat i veckan.

Permalänk
Skrivet av qquality:

Nån som vet ifall webhallen skickar imorgon (6 juni)? Så hinner jag få levererat i veckan.

Min gissning är nej, det är en extra söndag imorgon ju.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av qquality:

Skulle bli förvånad, då Posten inte jobbar med att skicka paket under dagen idag, det är röd dag idag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

@PowerNet:
07. Fråga: Om jag bokar flera spel i samma order, skickas de ut ett och ett, eller tillsammans?
Svar: De kommer att skickas ut som en försändelse, när ordern är komplett. Om spelen har ett långt releasedatum emellan sig rekommenderar vi istället att du lägger en beställning per förbokning.

Denna passar in bättre på min fråga. Så på sätt och vis får jag skylla mig själv för att jag inte har läst bruksanvisningen till hur man handlar på Webhallen utan tog för givet att om man förKöper ett spel tillsammans med flera andra artiklar exempelvis hårdvara som nästan en komplett dator så borde butiken klara av att dela upp beställningen men tydligen är det för avancerat.

De kan garanterat lösa detta om du ringer dem, de har de gjort åt mig när jag gjort lika dant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ser att det fortfarande inte händer något med fodralet. Förstår att saker tar tid men 1½ vecka senare har min arma moders tålamod tagit slut. Min beställning består av telefon och fodral, går det att avboka fodralet och köra vidare med telefonen så löser jag fodralet på Komplett eller något annat

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mocka:

Ser att det fortfarande inte händer något med fodralet. Förstår att saker tar tid men 1½ vecka senare har min arma moders tålamod tagit slut. Min beställning består av telefon och fodral, går det att avboka fodralet och köra vidare med telefonen så löser jag fodralet på Komplett eller något annat

Gah, ser nu att leverantören vi beställde av nu markerat den som utgången. Inte mycket som blir rätt med det där skalet.

Om du PMar mig ordernr så kan jag splitta ordern åt dig.

Ursäkta besväret :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Tack, skickar PM

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Webhallen När uppdaterade ni för inkomna recensioner senast? Måste ju ha kommit en mängd gällande nya Pascal-korten? Mvh Markusas

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Markusas:

@Webhallen När uppdaterade ni för inkomna recensioner senast? Måste ju ha kommit en mängd gällande nya Pascal-korten? Mvh Markusas

Vi gjorde en körning i tisdags men har en ny batch nu. Dock har vi lite IT-strul med att godkänna recensioner nu, tror dock det löser sig innan helgen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan/får ni säga någonting om när säljstarten för GTX 1070 äger rum? Värt att sitta på vakt inatt när 9:e blir 10:e eller bara hålla koll under morgondagen? @Webhallen

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S