Erfarenhet av Sudio in-ear lurar?

Permalänk
Medlem

Erfarenhet av Sudio in-ear lurar?

Jag är nyfiken på ett svenskt hörlursmärke som heter Sudio. Det gör öronpluggar som är lite mer designade än de flesta andra. Det finns en del recensioner på nätet men ändå inte särskilt mycket att läsa. På prisjakt är det också ganska magert och jag blir lite misstänksam mot de användare som betygsatt lurarna där eftersom nästan alla endast recenserat en enda produkt - Sudio-lurar med gott betyg. Någon som har lite input att komma med?

Permalänk
Skrivet av Baradet Funkar:

Jag är nyfiken på ett svenskt hörlursmärke som heter Sudio. Det gör öronpluggar som är lite mer designade än de flesta andra. Det finns en del recensioner på nätet men ändå inte särskilt mycket att läsa. På prisjakt är det också ganska magert och jag blir lite misstänksam mot de användare som betygsatt lurarna där eftersom nästan alla endast recenserat en enda produkt - Sudio-lurar med gott betyg. Någon som har lite input att komma med?

Ser ut som vilka JAYS eller Urbanista som helst, låter säkerligen som dom med..

Det finns väldigt bra in-ear lurar att få tag på för väldigt lite pengar om man vet vart man ska kolla.
För att inte göra det för komplicerat.. Xiaomi Piston 3 alt. Piston 2 är väldigt bra in-ear lurar för väldigt lite pengar, dom klarar det mesta galant. Det finns det andra som är bättre på vissa saker och sämre på andra, så där måste man veta exakt vad man är ute efter. Xiaomi pistons är väldigt bra overall.

Visa signatur

NXZT S340 Black | Intel I7 6700K | R9 390 | 16GB DDR4 | 240gb HyperX savage | Be-Quiet Dark Rock 3 | Samsung U32E850R |

Sennheiser HD700 / HiFiman HE-400 Mango trä & Lawton pads / Magnum V5 (x) Indian Rosewood / Lear LUF-4 / AKG K702 / Philips Fidelio X2 + Beyer COP mic / Fostex TH-X00 / Grado PS1000e /

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfisti89:

Ser ut som vilka JAYS eller Urbanista som helst, låter säkerligen som dom med..

Det finns väldigt bra in-ear lurar att få tag på för väldigt lite pengar om man vet vart man ska kolla.
För att inte göra det för komplicerat.. Xiaomi Piston 3 alt. Piston 2 är väldigt bra in-ear lurar för väldigt lite pengar, dom klarar det mesta galant. Det finns det andra som är bättre på vissa saker och sämre på andra, så där måste man veta exakt vad man är ute efter. Xiaomi pistons är väldigt bra overall.

Har hört om Xiaomi Piston tidigare. Har du tips på bra ställe att shoppa från?

Permalänk

@Baradet Funkar: Penonaudio.com brukar jag köpa från, gearbest.com har också riktiga. Finns många kopior på ebay, köp ej där.

Visa signatur

NXZT S340 Black | Intel I7 6700K | R9 390 | 16GB DDR4 | 240gb HyperX savage | Be-Quiet Dark Rock 3 | Samsung U32E850R |

Sennheiser HD700 / HiFiman HE-400 Mango trä & Lawton pads / Magnum V5 (x) Indian Rosewood / Lear LUF-4 / AKG K702 / Philips Fidelio X2 + Beyer COP mic / Fostex TH-X00 / Grado PS1000e /

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfisti89:

@Baradet Funkar: Penonaudio.com brukar jag köpa från, gearbest.com har också riktiga. Finns många kopior på ebay, köp ej där.

Liten uppdatering. Slog till och köpte Xiaomi Piston 2 och senaste Xiaomi Piston (alltså inte 3:an) utan en lur som har kommit efter det. Sedan så fick jag även en lur från Sudio, modell Klang, i present när jag fyllde år så nu har jag tre lurar. Hittade ingen bra deal på Piston 3 när jag kollade varför det inte blev något köp.

- Piston 2 tycker jag låter neutrala och bra. I förhållande till det låga priset är det inget att klaga på.
- Senaste Piston (om de nu heter så) från Xiaomi låter en smula bättre än Piston 2, med en väldigt accentuerad bas. Jag skulle rekommendera den till alla som älskar bas. Själv tycker jag att basen är lite överdriven, men fördrar nog de lurarna ändå framför Piston 2.
- Lurarna från Sudio tycker jag också låter bra. Liknar Piston 2 i ljudet, men eftersom de är mer än dubbelt så dyra som lurarna från Xiami är de svåra att rekommendera. De har dock några designfeatures som jag gillar som att kontakten in i mobilen är vinklad och att sladden till högra luren är längre än den vänstra och tänkt att läggas bakom nacken. Dessutom är det den snyggaste luren.

Jag kommer nog att använda alla tre lurarna av och till men mest den senaste Xiaomi-luren skulle jag tro.

Tack för tipsen om lurar och köpställen.