Oculus kommer ikapp förbokningar och pratar lansering av Touch-kontrollen

Permalänk
Melding Plague

Oculus kommer ikapp förbokningar och pratar lansering av Touch-kontrollen

Leveranserna av Oculus Rift har drabbats av rejäla förseningar, men nu meddelar Oculus att produktionen är i fas. De meddelar också att kontrollen Touch lanseras under fjärde kvartalet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra! Folk kanske kan lista ut vilket team jag håller på, men för VRs bästa så hoppas jag att Oculus och HTC/Valve och alla andra kan existera parallellt långt framöver. Det tjänar vi konsumenter bara på, konkurrens driver ner priserna och driver upp percs:en. Go VR!

Läste också att Webhallen har fått in 100-tals HTC Vives idag för folk som är intresserade.

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Har de ändrat sitt avtal eller tar de sig fortfarande rätten att sno all info de kan om dig och dina enheter och andra installerade appar samt ger sig rätten att sälja all information du gratis ger till dem vidare till 3je part?

http://www.dailystar.co.uk/tech/gaming/505708/Facebook-Oculus...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Har de ändrat sitt avtal eller tar de sig fortfarande rätten att sno all info de kan om dig och dina enheter och andra installerade appar samt ger sig rätten att sälja all information du gratis ger till dem vidare till 3je part?

http://www.dailystar.co.uk/tech/gaming/505708/Facebook-Oculus...

Du menar precis som htc/vive/valve/steam gör ? Seriöst, sluta nu!

Permalänk
Medlem

Skönt det inte tog så lång tid, ehum.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

Bra! Folk kanske kan lista ut vilket team jag håller på, men för VRs bästa så hoppas jag att Oculus och HTC/Valve och alla andra kan existera parallellt långt framöver. Det tjänar vi konsumenter bara på, konkurrens driver ner priserna och driver upp percs:en. Go VR!

Läste också att Webhallen har fått in 100-tals HTC Vives idag för folk som är intresserade.

Gissar på att du, precis som jag, håller på View-Master?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Suveränt att de leverar inom 2-4 dagar, touch verkar helt fantastisk och utvecklare har själva sagt (Windlands) att dessa är helt överlägsna Vives kontrollers.

En annan nyhet de sagt är ju att Riften är på väg ut i dröser till butiker, främst i USA i första hand men det lär väl dyka upp i sverige också inom kort.

Annars finns den ju här https://shop.oculus.com/en-us/cart/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnils:

Du menar precis som htc/vive/valve/steam gör ? Seriöst, sluta nu!

Så om andra gör galenskaper så är det ok?
Brukar du stjäla och råna folk också då och skyller på att andra brottslingar gör det samma?... Du bör tänka om.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Så om andra gör galenskaper så är det ok?
Brukar du stjäla och råna folk också då och skyller på att andra brottslingar gör det samma?... Du bör tänka om.

Precis, helt galet att man ska offra sina rättigheter godtyckligt för att det nu är många som inkräktar på dom.

HTC Vive verkar fortfarande vara det bästa valet i det här fallet, alternativt PSVR.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

@IceDread: Han menar troligen att det är onädigt att gnälla på Oculus angående detta då det inte är specifikt det företaget som gör det, utan det gäller de flesta stora företag idag.

Kritiken är förståelig, men kanske ska vara i en egen tråd och ställd som ett seriöst (generellt) problem, och inte som ett svar i en Oculus tråd och då bara framstå som en gnällig fanboi.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Inaktiv

Jag undrar var kontrollerna kommer kosta, priset lär nog hamna runt valves handkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweclockers:

Tanken var att Kickstarter-finansiärerna skulle få förtur till Oculus Rift när den väl lanserades. Detta visade sig dock problematiskt och många av projektets finansiärer stod utan VR-headset flera månader efter att de första exemplaren började nå kunder den 28 mars.

Kan inte minnas att Kickstarter-finansiärerna skulle få förtur. De fick ju konsument-utgåvan som en ren bonus, så jag tycker inte att just den gruppen har något att klaga på.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnils:

Du menar precis som htc/vive/valve/steam gör ? Seriöst, sluta nu!

Två fel gör inte ett rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnils:

Du menar precis som htc/vive/valve/steam gör ? Seriöst, sluta nu!

Eller inte.
"Valve will not share any personally identifiable information with third parties for marketing purposes without your consent."
http://store.steampowered.com/privacy_agreement/

Oculus:
"Other companies may collect information on or through our Services to market to you on or off of our Services. These and other third parties may collect information about your use of our Services, including through the use of cookies, device IDs, local storage, pixels and other technologies, and this information may be collected over time and combined with information collected on different websites and online services. "
https://www3.oculus.com/en-us/legal/privacy-policy/

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

@IceDread: Han menar troligen att det är onädigt att gnälla på Oculus angående detta då det inte är specifikt det företaget som gör det, utan det gäller de flesta stora företag idag.

Kritiken är förståelig, men kanske ska vara i en egen tråd och ställd som ett seriöst (generellt) problem, och inte som ett svar i en Oculus tråd och då bara framstå som en gnällig fanboi.

Om du hade orkat läsa så ser du att jag frågar efter info om det har blivit bättre. Det har varit rätt tyst på det området.
Sen borde du kolla upp vad fanboy betyder. Om du tolkar det som att jag är en fanboi så, av vad så i så fall?
Jag vill att marknaden skall bli bättre och vi konsumenter inte ska bli blåsta.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Eller inte.
...

Eller visst:

"Personally identifiable information is used internally by Valve to deliver, develop and improve products, content and services, to which users have subscribed, and to answer users’ requests. In addition, Valve may allow third parties performing services under contract with Valve, such as order or payment processors or merchandise warehouse and fulfillment services, located in and outside the European Union, to access and use personally identifiable information, but only to the extent necessary to provide those services. "

Jag ser då ingen skillnad sammantaget, om något är väl oculus mer ärlig i sin text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnils:

Eller visst:

"Personally identifiable information is used internally by Valve to deliver, develop and improve products, content and services, to which users have subscribed, and to answer users’ requests. In addition, Valve may allow third parties performing services under contract with Valve, such as order or payment processors or merchandise warehouse and fulfillment services, located in and outside the European Union, to access and use personally identifiable information, but only to the extent necessary to provide those services. "

Jag ser då ingen skillnad sammantaget, om något är väl oculus mer ärlig i sin text.

Att du inte ser skillnad är ju din ensak.
Men objektivt säger Valve i texten ovan att de delar din personliga med tredje parter som " order or payment processors or merchandise warehouse and fulfillment services". Internt, och för att kunna utföra en tjänst. T.ex så delar de din data med Visa när du gör ett kortköp.

Oculus å andra sidan har ingen som helst inramning. De får göra vad de vill med din personliga information, på sin egen eller annan sida. Och med tillägget att datan kan samlas in via "cookies, device IDs, local storage, pixels and other technologies."
Om inte det är det lurigaste sättet att säga "alla sätt" så vet jag inte vad.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Att du inte ser skillnad är ju din ensak.
Men objektivt säger Valve i texten ovan att de delar din personliga med tredje parter som " order or payment processors or merchandise warehouse and fulfillment services". Internt, och för att kunna utföra en tjänst. T.ex så delar de din data med Visa när du gör ett kortköp.

Oculus å andra sidan har ingen som helst inramning. De får göra vad de vill med din personliga information, på sin egen eller annan sida. Och med tillägget att datan kan samlas in via "cookies, device IDs, local storage, pixels and other technologies."
Om inte det är det lurigaste sättet att säga "alla sätt" så vet jag inte vad.

Det står ju klart och tydligt att Valve delar det med alla de har kontrakt med, att de sedan listar vissa "snälla" exempel är en annan sak.

Så ganska mycket skitsnack att får det att låta som att Valve inte gör exakt samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnils:

Suveränt att de leverar inom 2-4 dagar, touch verkar helt fantastisk och utvecklare har själva sagt (Windlands) att dessa är helt överlägsna Vives kontrollers.

Ja - i Windlands.

Är rätt övertygad om att de båda har sina styrkor, och passar olika bra i olika spel.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen någon som fortfarande tror på vad Oculus påstår?

Jag förhandsbokade mitt headset i Januari...

När jag själv kontaktade deras support för någon dag sedan svarade de: "We'll try to process this order when the next shipment for your region is ready to go out."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnils:

Det står ju klart och tydligt att Valve delar det med alla de har kontrakt med, att de sedan listar vissa "snälla" exempel är en annan sak.

Så ganska mycket skitsnack att får det att låta som att Valve inte gör exakt samma sak.

Men de kan inte göra exakt samma sak, för då bryter dem emot avtalet. Avtalet är formulerat tydligt och avgränsande, med exempel på vilka tredjeparter det handlar om. Plus att det tydligt står att de inte delar med sig av din personliga data till allt och alla.
Om du tror att de inte följer detta så är det fritt fram att stämma dem.
Oculus bryter inte mot något avtal när de delar med sig och säljer din personliga data, så de kan göra det.

Försvara inte Facebook/Oculus användaravtal när det kommer till personlig integritet. Du kommer INTE komma ut segrande ur en sådan debatt.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Men de kan inte göra exakt samma sak, för då bryter dem emot avtalet. Avtalet är formulerat tydligt och avgränsande, med exempel på vilka tredjeparter det handlar om. Plus att det tydligt står att de inte delar med sig av din personliga data till allt och alla.
Om du tror att de inte följer detta så är det fritt fram att stämma dem.
Oculus bryter inte mot något avtal när de delar med sig och säljer din personliga data, så de kan göra det.

Försvara inte Facebook/Oculus användaravtal när det kommer till personlig integritet. Du kommer INTE komma ut segrande ur en sådan debatt.

Det är du som försöker försvara Valve, du läser helt fel, det finns ingen avgränsning i Valves användaravtal, det står att de samlar massor av info om användaren och har rätt att dela det med tredjeparter som de har kontrakt med.

Jag skiter i vilket, jag ser inte insamling om en tjänst du använder som integritetskränkande alls, men varför går ni valve/vive fanboys aktivt in i oculus trådar och spyr massa orelaterat off topic skit och försöker sedan försvara Valve som också samlar data ?

Denna tråd handlade om att Oculus nu går att beställa på 2-4 dagar från deras sajt och att oculus connect och förmodligen touch kommer i Oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnils:

Det är du som försöker försvara Valve, du läser helt fel, det finns ingen avgränsning i Valves användaravtal, det står att de samlar massor av info om användaren och har rätt att dela det med tredjeparter som de har kontrakt med.

Jag skiter i vilket, jag ser inte insamling om en tjänst du använder som integritetskränkande alls, men varför går ni valve/vive fanboys aktivt in i oculus trådar och spyr massa orelaterat off topic skit och försöker sedan försvara Valve som också samlar data ?

Denna tråd handlade om att Oculus nu går att beställa på 2-4 dagar från deras sajt och att oculus connect och förmodligen touch kommer i Oktober.

Det roliga är att dom som klagar mest har inget VR headset alls. Jag gissar på att de flesta som skriver sånt är tonåringar och har inget bättre för sig. De lägger sig i något som de har ingen aning vad de snackar om

Permalänk

Det jag undrar är egentligen om alla som sitter och tittar på mig dygnet runt via oculus kameran eller Xbox Kinect kameran osv på NSA, Facebook, säpo osv, får man en manlig eller kvinnlig övervakare som man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bartender:

Det jag undrar är egentligen om alla som sitter och tittar på mig dygnet runt via oculus kameran eller Xbox Kinect kameran osv på NSA, Facebook, säpo osv, får man en manlig eller kvinnlig övervakare som man?

Jag har en polare som jobbar i NSA och han sa att det är en svettig gubbe som övervakar dig.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnils:

Det är du som försöker försvara Valve, du läser helt fel, det finns ingen avgränsning i Valves användaravtal, det står att de samlar massor av info om användaren och har rätt att dela det med tredjeparter som de har kontrakt med.

Jag skiter i vilket, jag ser inte insamling om en tjänst du använder som integritetskränkande alls, men varför går ni valve/vive fanboys aktivt in i oculus trådar och spyr massa orelaterat off topic skit och försöker sedan försvara Valve som också samlar data ?

Denna tråd handlade om att Oculus nu går att beställa på 2-4 dagar från deras sajt och att oculus connect och förmodligen touch kommer i Oktober.

Nu var det ju du som blandade in Vive i denna tråden som handlar om Oculus. Jag tycker det var en relevant fråga hur vida användaravtalet för Oculus ändrats när nyheten är att Oculus finns tillgänglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

Jag har en polare som jobbar i NSA och han sa att det är en svettig gubbe som övervakar dig.

Tack, du fick mig just att spruta kaffe genom näsan

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Nu var det ju du som blandade in Vive i denna tråden som handlar om Oculus. Jag tycker det var en relevant fråga hur vida användaravtalet för Oculus ändrats när nyheten är att Oculus finns tillgänglig.

Den handlar om leverans och Touch. Om du nu verligen är intresserad av användaravtalet, googla eller skapa en tråd om detta. Vore dock trevligt om du kunde sluta trolla. Tack.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

@Fade: Vad pratar du om? Har du ens läst artiklen? Den handlade huvudsakligen om att Oculus nu kommer levereras omgående för alla beställningar.

Dessutom, trolla? Jag ville poängtera att det var jnils som faktiskt tog tråden off topic med ett svar till en relevant kommentar. Speciellt med tanke på hur han anklagar andra att göra det samma i andra trådar. Dessutom gör han detta med en extremt generaliserande och otrevlig kommentar.

Permalänk
Skrivet av Lasse Laserman:

Jag har en polare som jobbar i NSA och han sa att det är en svettig gubbe som övervakar dig.

Stackarn, jag får trycka upp en t-shirt med "I´m sorry you have to see this!"