Oculus kommer ikapp förbokningar och pratar lansering av Touch-kontrollen

Permalänk

Användaravtal hit, integritetskränkning dit, fanboyism överallt....
Jag personligen (som vive-ägare) tycker att det ska bli kul att äntligen få testa den andra sidans lösning!
Det är ju trots allt först nu (eller ja, Q4) man kan göra en rättvis jämförelse mellan de två systemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnils:

Suveränt att de leverar inom 2-4 dagar, touch verkar helt fantastisk och utvecklare har själva sagt (Windlands) att dessa är helt överlägsna Vives kontrollers.

Jag har testat windlands med vive-controllers. Tycker det var helt bedrövlig implementation av locomotion. Dom har fått mycket kritik för det. Jo, touchen är mer lik en vanlig x-box kontroll med sin styrpinne och lämpar sig förmodligen bäst till att konvertera den typen av styrning.

Med en vive-control har du ju istället en touchplatta, som kan vara mer lämplig för andra saker. T.ex. kan man ha den som en multiknapp.

Problemet med vive-kontrollen är nog snarare att inga utvecklare vet riktigt vad man skall använda den till och det kan bli lite svårt att få in en standard här.

Att använda den till förflyttning i ett spel är nog det sämsta man kan ha den till iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnils:

Jag skiter i vilket, jag ser inte insamling om en tjänst du använder som integritetskränkande alls, men varför går ni valve/vive fanboys aktivt in i oculus trådar och spyr massa orelaterat off topic skit och försöker sedan försvara Valve som också samlar data ?

Jag svarade på ditt första inlägg "Du menar precis som htc/vive/valve/steam gör ?" eftersom det inte stämmer.
Svarade med fakta och källa från legalt bindande dokument som motbevisade din retoriska fråga.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Eller inte.
"Valve will not share any personally identifiable information with third parties for marketing purposes without your consent."
http://store.steampowered.com/privacy_agreement/

Jag undrar om knappen "I agree" räknas som att du har givit din tillåtelse.

Sedan, de har bara begränsat sig till marketing purposes för tredjeparter, vilket är en ganska liten begränsning. De kan ju fortfarande sälja din information till i stort sett vem som helst som inte vill ha den i reklamsyfte. Beslutsunderlag för försäkringar, beslutsunderlag för lån, beslutsunderlag för anställningar osv osv.

Jag gillar dock att du tagit dig tid att titta upp informatione, det borde fler göra.

On topic: nice med bättre konkurrens, det lär pressa priserna om något.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk

Vive kommer vinna den här fighten, synd att OR gick så långt ifrån vad dom lovade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

@Fade: Vad pratar du om? Har du ens läst artiklen? Den handlade huvudsakligen om att Oculus nu kommer levereras omgående för alla beställningar.

Dessutom, trolla? Jag ville poängtera att det var jnils som faktiskt tog tråden off topic med ett svar till en relevant kommentar. Speciellt med tanke på hur han anklagar andra att göra det samma i andra trådar. Dessutom gör han detta med en extremt generaliserande och otrevlig kommentar.

@DevilsDad: Tycker du ska läsa mitt inlägg igen när du ställer frågan om jag har läst artikeln.

Sen så blev mitt inlägg lite felriktat till dig, det var IceDread som drog igång trollandet gällande användaravtalet. Och ja, jag tycker det inte hör tråden till. Ursäkta dock att jag skrev till fel person, skyller på att det skrevs en tidig morgon på stranden

Skrivet av SetSail4Fail:

Vive kommer vinna den här fighten, synd att OR gick så långt ifrån vad dom lovade.

Vilken fight? Båda HMD är i stort sett identiska, samma spel går att spela till båda. Handlar mest om tycke, smak och vad som har bäst passform för just dig när man köper. (Om man inte har en eld i röven och måste ha handkontrollerna just idag).

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....