Amerikanska myndigheter beslagtar Kickasstorrents domän

Permalänk
Medlem

Även om industrin lanserar vettiga distributionsmodeller, a la spotify, även för video med universiellt utbud, så kommer dessa symboliska åtal mot så kallade fildelare och fildelningssiter att fortsätta. Det är rent statuerande av exempel för att skrämma allmänheten.

Orsaken att det kommer fortsätta är att utan ett "fildelningsproblem" så finns det ingen orsak för dessa enorma och dyra antipirat organisationer att existera. Så de kommer naturligtvis fortsätta att propagera för att fildelning är ett större problem än de egentligen är för egen vinnings/eget existensberättigandes skull. Dessa högavlönade jurister, advokater och expertkonsulter (läs etiskt tvivelaktiga mutade poliser etc) vill naturligtvis inte bli av med sin födkrok.

Även skivbolagen och filmbranschen har ett intresse i att problematisera detta då det ger dem ett stående argument till varför kontrakten till artister och skådespelare är så usla. Att artisterna inte ser några pengar och att de flesta skådespelare som inte har ledande roller får jobba under slavliknande "avancerad statist" kontrakt beror naturligtvis på att pengarna försvinner till pirater, när de i verkligheten försvinner ned i ägare och direktörers fickor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminex:

Hur skulle detta vara lönsamt på något sätt, ingen av dem de haffar har råd att betala summorna de ska betala

Finns många som betalar med hotbrev från film/musik bolag för slippa gå upp i domstol. Från 1000-20000 kr.
Ex från 2010: http://www.sydsvenskan.se/2010-12-29/hot-far-fildelare-att-betala

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av computergeekzor:

Rättvisan vinner ännu en gång, jag är nöjd. Tack för mig.

Obamabot?

Du menar som här? https://torrentfreak.com/u-s-government-sued-for-software-pir...

Amerikaner har inga problem med att piratkopiera, mörda, plundra, och annat som kan dra in pengar till de rika som styr deras regering.

Det är ingen rättvisa att den med flest lobbyister får skriva sina egna lagar och även säga åt domstolar hur de ska tolkas.

Permalänk

Är det inte bättre att myndigheterna äger alla domäner och sen får man ansöka om att köpa en domän av dem när man vill skapa en sida? Givetvis måste detta köp granskas väl så att man inte har något kriminellt förflutet i sin släkt de två senaste seklerna och vad sidan ska användas till. Dessutom måste användande av personnummer och godkännande om konstant spaning godkännas innan köp.

Min hypotes om 2020.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Utlämning

OM Polen lämnar ut en person som är en CIS medborgare till ett NATO land utan verifiering och godkännande av duman eller delegerad myndighet så har ryssland enligt expansionsavtalet och dearmeringsavtalet rätt att göra vad fanken de vill eftersom de (USA) nullifierar båda avtalen.

Snacka om att spela Putin i händerna, vilka djävla idioter.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danedi:

OM Polen lämnar ut en person som är en CIS medborgare till ett NATO land utan verifiering och godkännande av duman eller delegerad myndighet så har ryssland enligt expansionsavtalet och dearmeringsavtalet rätt att göra vad fanken de vill eftersom de (USA) nullifierar båda avtalen.

Du inser att killen är från Ukraina och att denna är inte medlem i CIS? Ryssland skiter fullständigt i vad Polen gör med Ukrainska medborgare.

Permalänk
Medlem

@anon127948:

Sist jag kollade så är han från östukraina.

Visa signatur

----
----

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Du inser att killen är från Ukraina och att denna är inte medlem i CIS? Ryssland skiter fullständigt i vad Polen gör med Ukrainska medborgare.

Killen är från Krim. Läs på, Krim är CIS efter folkomröstningen. Sevastopol ligger i ryssland och det är inte mycket att göra åt saken.

Visa signatur

----
----

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Är det inte bättre att myndigheterna äger alla domäner och sen får man ansöka om att köpa en domän av dem när man vill skapa en sida? Givetvis måste detta köp granskas väl så att man inte har något kriminellt förflutet i sin släkt de två senaste seklerna och vad sidan ska användas till. Dessutom måste användande av personnummer och godkännande om konstant spaning godkännas innan köp.

Min hypotes om 2020.

Usch vilken hemsk idé! Vi behöver ha mindre statlig inblandning, kontroll och övervakning, inte mer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danedi:

Killen är från Krim. Läs på, Krim är CIS efter folkomröstningen. Sevastopol ligger i ryssland och det är inte mycket att göra åt saken.

Jag hittar inget annat än att han är från Ukraina (i för sig är väst inte med på att Krim är Ryssland men man tycker att det borde stå mer om det fanns tillgängligt). Vart hittade du denna info?

Permalänk
Medlem

Folk sitter här och snackar som att USA's upphovsrättsadvokater egentligen är nå jävla undercover Seal Team Six soldater som tvingas till kontorsslavar för det är mer lönsamt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Skönt man inte sitter med en IPhone, klantigt!

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Skrivet av M1NT:

Usch vilken hemsk idé! Vi behöver ha mindre statlig inblandning, kontroll och övervakning, inte mer.

Det är vad jag vill måla fram......... Tyvärr känns det inte längre som en omöjlighet :-/

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Money, money, money, must be funny, in the rich man's world.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gremanz:

Beslagta domännamn är ju som bekant ett effektivt sätt att bekämpa brottslighet!

Nja, det är jag inte så säker på. Kolla bara hur det gått med andra torrent-siter. Den lär nog dyka upp någon annanstans.

Skrivet av computergeekzor:

Rättvisan vinner ännu en gång, jag är nöjd. Tack för mig.

Ja, trots att det är omöjligt att få bort piratkopieringen så är det skönt att rättvisa skipas nån gång då och då.

Skrivet av Kuufukuji:

Uh-oh! Medhjälp till medhjälp!

Japp, det här irriterar mig att Sweclockers länkar till en piratsida. Givetvis kan väl vem som helst hitta piratsidor efter en del letande, men att Sweclockers nästintill uppmanar folk att ta till flykten mot en speglad webbsida...hmmm....inte bra!

Skrivet av M1NT:

Vad kan rimligtvis vänta honom i USA? Snackar vi Guantanamo eller vanligt 'prison' i 60 år, utöver böter? Amerikanska myndigheter ser väl fildelare, och i synnerhet ägare/grundare av sådana nätverk som
nätterrorister?

Alla tankar går till Artem.

Artem vet vad han gjorde och ska straffas därefter!

Skrivet av XPerion:

Jaga fildelare är mer lönsamt än jaga terrorister.

.....och

Skrivet av RVX:

Bra prio, fildelning före terrorister och årliga skolskjutningar.
Man ser vart Sverige får sitt inflytande ifrån.

Jasså? Källa på det tack!

Skrivet av KTL:

Hugga huvudet av en hydra men jag är inte på något sätt beredd att kalla mediebranschen för Herakles, snarare naiv dumstrut. Men de senaste åren har ju mediebranschen börjat ändra sin distributionsmodell på flera sätt så fortsätter de med det så lär framtida piratande vara marginellt.

Rädd för att du har rätt om hydran, men som du säger verkar film-/musik-branshen sakteliga anpassa sig till klimatet.

Skrivet av hakd:

"bygger på information som lämnats ut av Apple"
Precis som vanligt så hugger apple sina användare i ryggen när det finns pengar att tjäna

DET HÄR!!! ...är verkligen en nyhet i sig. Det vore oerhört intressant (och skoj) om någon ställer Apple mot väggen angående utlämnande av information. Kan inte någon stor drake dra igång något, eller är det för känsligt eftersom "alla" har en iPhone?

Permalänk
Medlem

Skönt att ni länkar i artikeln till kickasstorrents.eu som är en scam sida som försöker få dig att ladda ner malware och har absolut inget med riktiga KAT att göra

Den riktiga Kat fungerar fortfarande på t.ex. kat.al , dock inte 100%, man kan inte logga in och vissa torrents saknas. Jag antar att det kommer fixas inom 24h.

Visa signatur

Ryzen 5950X | 32GB DDR4 | Sapphire RX 9070 XT | LG OLED C2 42" | Arch BTW

Permalänk
Medlem

Publicerade här i artikeln .http://kickasstorrents.eu/. har vad jag vet inget att göra med riktiga Kickasstorrent .http://kickasstorrents.eu/. är en copycat med suspect innehåll ev trojaner, spyware, virus osv

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Luminex:

Hur skulle detta vara lönsamt på något sätt, ingen av dem de haffar har råd att betala summorna de ska betala

Troligen så gör dom detta för att hindra framtida "förluster", men är det han som ligger bakom sidan så är denne troligen inte fattig som en kyrkråtta (piratebay grundarna har ju tjänat rätt stora belopp).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av danedi:

Innebär det att en "natomedborgare" som är internationellt efterlyst av ryssland också ska få röra sig fritt i CISländerna (utelutet ryssland då)?
Var finns det lite mer kött på benen relaterat till just utlömningsdelen av expansionsavtal och nedrustningsavtalen mellan supermakterna?

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk

torrenting is dead. rip!

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

NOOOO!!! whyyyyyyy god did you do this to us humans?!?!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

torrenting is dead. rip!

In Your Dreams Kanske.

Kommer alltid att finnas en starkt kärna som sysslar med torrenter.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Swedman18:

Bra att veta de är mer benägna att haffa pirater än terrorister

Måste det ena utesluta det andra? Ska man inte háffa ficktjuvar för att det finns rånare? Ska man inte haffa rånare för att det finns våldtäktsmän? Ska man inte haffa våldtäktsmän för att det finns mördare?

Visa signatur

Ni vet väl hur dum en genomsnittssvensk är? Halva sveriges befolkning är dummare än så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Filmbolagen har stora fickor

Återigen, hur hjälper det filmbolagen att faktiskt få in sina pengar?

Visa signatur

Intel Core i7 14700k (Noctua NH-D15) | MSI Z790 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600Mhz | MSI GeForce RTX 4090 Gaming X Trio | Asus ROG Strix Aura 850W | Samsung 990 Pro M2 4TB |

Permalänk
Medlem

Som vanligt spot on med en vara från Prisjakt

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna kunna betala en månadsavgift för en sida liknande torrentsidor där jag skulle kunna ladda ner det mesta jag ville fast lagligt och uppehovsmännen fick betalt.

Men personligen tycker jag det är rätt okej med alla streamingtjänster idag för drygt 100kr månaden.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Redaktionen! Ni borde inte länka till "KATs EU-domän" ni nämner längst ner i artikeln. Detta är inte alls KATs officiella sida utan en sida som försöker likna KAT. Ni länkar alltså direkt till en lurendrejarsida som försöker sprida virus. Försök INTE ladda ner programmet! Kolla upp så att informationen stämmer innan ni publicerar sånt här, speciellt i kontexten piratkopiering då skadlig programvara är extra vanligt.

https://www.mywot.com/en/scorecard/kickasstorrents.eu

God kväll och hoppas ingen blivit smittad.

EDIT: såg att jag inte direkt var först på pucken. Haha, insåg också att bilden ni använder i artikeln är från fejk-sidan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Men herregud, undrar vem som behöver läsa på? Krim övertogs av Ryssland genom indirekt krigföring och är inte erkänt ryskt. Endast 8 länder i hela världen erkänner Krim som ryskt, varav tre är Nordkorea, Syrien och Sudan. Två av dessa är krigshärjade länder i inbördeskrig, och Nordkorea lär jag inte behöva presentera närmare. Resten av världen ser Krimea som ockuperat av ryssarna, vilket givetvis är uppenbart, såvida man inte lyssnar på Kremls propaganda.

Permalänk
Medlem

Men Hillary Clinton & co går helt fria trots att lögnerna motsäger sig varandra kraftigt, bara småpotatis jagas hej vilt i den unbart sjuka världen vi lever i? Som om dom alla vore Bond skurkar på stereoider el nåt.

Korruption? Puhh knappast va, vet inte vilket som värst längre, ovanstående el folket som intensivt försvarar typ Clinton & co och fortfarande vill tro att världsbilden dom vuxit upp med om trygga stabila väst vi trots allt lever i är sann, demokrati a'la rosa moln, enhörningar och ärlighet överallt för mainstream media säger ju ändå så så måste vara sant, hela mitt liv och världssyn kan ju inte vara fel eller, jobbigt isf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mortac:

Men herregud, undrar vem som behöver läsa på? Krim övertogs av Ryssland genom indirekt krigföring och är inte erkänt ryskt. Endast 8 länder i hela världen erkänner Krim som ryskt, varav tre är Nordkorea, Syrien och Sudan. Två av dessa är krigshärjade länder i inbördeskrig, och Nordkorea lär jag inte behöva presentera närmare. Resten av världen ser Krimea som ockuperat av ryssarna, vilket givetvis är uppenbart, såvida man inte lyssnar på Kremls propaganda.

Samma gäller Kosovo

Spelar ingen roll om vad som världen erkänner eller inte (speciellt med tanke på all dubbelmoral) utan hur ett land med massiva mängder kärnvapen reagerar på att deras medborgare blir i princip kidnappade av USA och sedan behandlade på ett sätt som är knappast förenligt med de mänskliga rättigheter. Förutsatt att kille faktiskt är Rysk medborgare, är han inte det så skiter de fullständigt i det hela.