Köpa pokemon platinum. Var?

Permalänk

Köpa pokemon platinum. Var?

Hej. Började köra pokemon leaf green på mobilen genom en emulator. Men nu vill jag köra pokemn på ett 3DS. Vart kan jag enklast och gärna billgast köpa pokemon platinum? Ebay har ju massor av såna till salu från singapore, hongkong ect.. De kostar 50 kr med gratis frakt. Men det kan väl inte vara legit? Skriv gärna vart jag kan hitta detta spel. Vet ngn vet om ebay säljarna inte är scammers?

Permalänk
Medlem

Finns mängder av kopior på DS-spel så låter det för bra för att vara sant är det också det. 50 spänn liksom, aldrig att ett äkta spel från Nintendo kostar så lite.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Har du provat de nya Pokemon spelen till DS? Jag tycker inte det är värt att lägga pengar på, inte alls lika bra som Gameboy spelen

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Skrivet av Zunil:

Har du provat de nya Pokemon spelen till DS? Jag tycker inte det är värt att lägga pengar på, inte alls lika bra som Gameboy spelen

Detta är så sant. Har ett 3DSXL som legat i 6mån sedan jag köpte ett Gameboy advance SP.

Spelar nu enbart på mitt Advance som jag gav 330kr för med nytt batteri och laddare.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

@Bakgrund: Tänkte väl att det lät för bra för att vara sant. Nice video som visar om ett spel är fake eller int.

Permalänk

@Zunil: Inte? Det visste inte jag. Jag kör leaf green i dagsläget och älskar det. Men då kanske jag inte borde slösa pengar på ett 3ds om spelen suger...

Permalänk
Skrivet av NordicDevil:

@Zeecor: Inte? Det visste inte jag. Jag kör leaf green i dagsläget och älskar det. Men då kanske jag inte borde slösa pengar på ett 3ds om spelen suger...

Heartgold/Soulsilver är rätt ok nyversionen på gamla gold/silver till GBC så typ det mest liknande leaf green till gba.

men tyvärr är det begagnat som gäller och räkna med att spelen kommer vara dyra... brorsan köpte Soulsilver för 300:- nytt i en låda på för 2 år sedan på elgiganten och Heartgold är ganska ovanligt känns det som för inte ovanligt att man får ge 600-700:- för det begagnat.

Omega och Alpha går väl fortfarande köpa nytt tror ska väl också vara lite mer åt det klassiska pokemon hållet då jag tror även de är nyversioner på gamla gba spel.

vet inte hur black/White är men kan ev gå att köpa nytt fortfarande annars brukar blocket va fullt med dem samma med alpha/omega

annars kolla Nintendo shoppen brukar finnas gamla gba/gbc spel där inte omöjligt att leaf green och de äldre titlarna säljs där för 50:- eller nått.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av NordicDevil:

***bort/mod*** /§9

Får inte rätt känsla med emulator, har tex ett PS1 för Crash spelen :P. Håller på och samlar på konsoller och kommer aldrig sälja dom

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

@Rouge of Darkness: Letade på blocket. Finns inte så mkt. Såg att det finns ett nytt sel i polen för 300zl (600spänn). Jag tnkte ringa gamestop å fråga om de har spel i någon butik i sverige och om de kanskicka det hit till haninge. Har du någon länk till nintendo shoppen?

Permalänk

@SimpanDirr: Jag tycker om emulator då jag har spelet direkt i mobilen på stor skärm dessutom (5.5 tum). Jag går ofta utan väska så spelet är till hands
Jag förstår vad du menar, jag har xbox sen jag var liten. Har fortfarande spel till xbox classic som jag lirar på min 360. Xb1 is the shit doe

Permalänk
Skrivet av NordicDevil:

@Rouge of Darkness: Letade på blocket. Finns inte så mkt. Såg att det finns ett nytt sel i polen för 300zl (600spänn). Jag tnkte ringa gamestop å fråga om de har spel i någon butik i sverige och om de kanskicka det hit till haninge. Har du någon länk till nintendo shoppen?

Jag menade butiks appen på 3ds enheten vet inte om den går att nå från vanlig webbläsare.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordicDevil:

@Zeecor: Inte? Det visste inte jag. Jag kör leaf green i dagsläget och älskar det. Men då kanske jag inte borde slösa pengar på ett 3ds om spelen suger...

Det är väl en smaksak. Många har nostalgiglasögon och ser inte att de nya spelen är bättre på spelmekaniksidan. T.ex. originalspelen har otroligt många buggar och glitchar. Storyn är väl det enda som kan vara bättre i de gamla, men personligen bryr jag mig inte om den riktigt.
Jag tycker att de nya spelen är bra mycket bättre än de gamla. Speciellt mycket tycker jag om att TM är oändliga från och med gen 5. En sak som förbättrades fr.o.m. gen 4 är att attackerna är de som avgör fysisk/special, inte typen. T.ex. Fire Fang var special tidigare, men är fysisk sedan gen 4.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?