Speldator i mellanklassen, alternativt delar

Permalänk
Medlem

Speldator i mellanklassen, alternativt delar

Hej Sweclockers,

jag har fått det i min skalle att det är dags för att inhandla lite nya komponenter. Därför tänkte jag lägga upp gamla burken för att se om det fanns något intresse i den, och i så fall se vad folk är redo att betala för den. Och på så sätt komma undan lite billigare med det nya datorbygget.

De äldsta komponenterna i bygget är från 2012, men somliga har blivit utbytta under årens gång. Se fullständig specifikationslista nedan*. Värt att nämna är att jag har modifierat chassit på så vis att jag har satt dit ett fönster i ena sidan. Själva rutan består av plexiglas. Vidare så har jag även installerat en vit led slinga invändigt som löper längs med chassits kant, så att man får en trevlig belysning på komponenterna. Belysningen kan ställas in på tre olika ljusstyrkor, det går också att stänga av helt om så önskas. Sist men inte minst så har jag bytt led fläkten i fram från den röda som var i originellt, till en blå, även denna går att släcka.

Processorn som är vattenkyld av ett slutet vattenkylningssystem, Corsair H80, har i kortare perioder varit överklockad till 4.3 Ghz. I spel så har temperaturen då legat runt 65 °C. Under majoriteten av sin livstid så har den dock gått på sin standards frekvens.

Som en speldator för en rimlig slant så är den mycket bra. De senaste spelen brukar den klara någonstans på mid-high med cirkus 100 fps.

Om det skulle vara så att någon önskar att köpa delar löst, t.ex. grafikkortet så hör av er. Dessutom så har jag svårt att bestämma ett lämplig pris, så kom gärna med ett förslag så ser vi vad vi kan göra. En rund siffra i mitt huvud är någonstans runt 4000, men vad vet jag?

Specifikationer

Chassi: Cooler Master HaF 912
Nätaggregat: Corsair TX 650 W
Moderkort: Asus P8P67
Processor: Intel i5 2500K (Sandy Brigde)
Internminne: Corsair Vengance 2 x 4 GB 1600 Mhz (CL9)
Grafikkort: Asus GTX 960 4 GB Strix Direct CU II
Kylning: Corsair H80
SSD: Corsair Force GT 120 GB
Hårddiskar: 1 x 500 GB
1 x 2 TB

Bilder

Observera att grafikkortet som sitter i på bilden är ett gtx 1080. Detta är alltså inte det som kommer med till datorn och det är inte till salu.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Internminne: Corsair Vengance 2 x 4 GB (CL9)

2000+frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

@Molotov:

2000 SEK

Bor i Norrtälje och kan plocka upp prylarna om 10 min!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Intresserad av grafikkortet. 1000:- + frakt ?
Eller mötas upp i Sthlm.

Permalänk
Medlem

cpu, 500kr+frakt

Permalänk

Moderkort, 300kr+hämtar

Permalänk

Chassi: Cooler Master HaF 912
Hårddisk: 500GB

Bjuder 2300 och kan komma och hämta

Permalänk
Medlem

550 kr: Processor: Intel i5 2500K (Sandy Brigde)
150 kr: Internminne: Corsair Vengance 2 x 4 GB 1600 Mhz (CL9)
300 kr: Nätaggregat: Corsair TX 650 W
150 kr: SSD: Corsair Force GT 120 GB

Kan troligtvis hämta i Norrtälje men mycket lättare i Stockholm.

Permalänk
Medlem

MB: 400:- + frakt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | NH-L12S | Corsair Vengeance 2x16GB 6000Mhz CL30 | Samsung M.2 2TB | ASUS ROG STRIX B650E-I Gaming WIFI | ASUS RTX 4070 Super | Corsair SF750 | Fractal Design Ridge |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Datorn är nu såld. Det verkar inte gå att ta bort annonsen från en mobil enhet, men jobbar på att få bort den.