Tom Clancy's: Raven Shield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

Glöm inte att M82A1 har rekyldämpare. Utan den skulle skytten skadas allvarligt och det är därför förbjudet att ta av den under några omständigheter. Rekyldämparen är den V formade grejen som sitter längst fram på pipan.

Ah! Du verkar veta ganska mycket om vapen (Avataren). Hur kan det då komma sig att om jag bara har en ljuddämpare på pipan, ej kan döda med ett sånt jävla fetteskott utan måste skjuta 2 för att döda... Antagligen är det en bugg, som med alla andra ljuddämpande vapen i spelet... Samma sak gäller Desert Eaglen .50. Jag står ca. 3m ifrån en fiende och är tvungen att peppra honom med typ 4skott innan han lägger ifrån sig sitt vapen och dör... Hur sjukt som helst. Att man oxå kan skjuta av 8 skott (.50) med en sådan puffra på 3sek. är helt FUBAR. Fan, man hade juh blåst av handen av den rekylen. Dessutom använder aldrig specialstyrkor sådana vapen i strid, utan mest på skjutbanor, vad jag har hört...
Så, "Dessan" skulle inte vara som den är i detta spel, utan den borde röra sig snabbt bakåt vid varje skott (nästan rakt upp så den täcker hela skärmen.) och borde avfyras med 1skott var sekund.. Då kan man väl kalla den realistisk...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

Glöm inte att M82A1 har rekyldämpare. Utan den skulle skytten skadas allvarligt och det är därför förbjudet att ta av den under några omständigheter. Rekyldämparen är den V formade grejen som sitter längst fram på pipan.

Jo, det är sant. Men de flesta terroristerna har ju inte det pansar som krävs. I spel så sätter man ju oftast kulan i huvet med snipergevär, så då borde det bara bli en huvudlös kropp som ramlar ihop. eller?

Syftade inte främst på M82A1, utan kanske mest den bild som klistrats in, där någon flyger rejält efter att ha blivit skjuten med en FN 249.

Permalänk
Medlem

två skott?
har inte hänt många gånger att jag behövt skjuta igen då jag satt en kula i ngn med en ljuddämpad SVD. Har hänt en gång tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
två skott?
har inte hänt många gånger att jag behövt skjuta igen då jag satt en kula i ngn med en ljuddämpad SVD. Har hänt en gång tror jag.

Jo, men det är jävligt konstigt iom. fiende AIn bara brukar ha kostym eller annat klädesplagg. De har juh aldrig skottväst...
Men att inte fälla någon på ett skott av en Desert Eagle är riktigt klent, tycker jag!!! Jag retar upp mig på det hela tiden och vill bara ha en patch nuu som fixar allt sånt trams i framtiden.. Det är ju långt ifrån realistiskt!

Permalänk
Medlem

Alltså jag har stora problem på Stone Cannon banan, de är överallt och om man kör den färdiga planen så dör alla, sen är det när man ska ner i källaren då ska det komma folk från olika håll det går inte så bra när man är ensam kvar... Nån som kan ge mej lite tips

Edit: jag kan ju tilläga att datorn själv klarar inte av uppdraget.

Permalänk
Medlem

Vad är det för dator du kör det på?

Visa signatur

Punkt, slut citat.
Touch 'n' Die!