Ny TV för PC, gaming/netflix/surf

Permalänk

Ny TV för PC, gaming/netflix/surf

Tjenixen,

Har nyligen beställt en ny dator (GTX1070) som kommer i dagarna med speccs som kommer tillåta mig att spela igen!

Sitter dock inte på någon vidare lösning för skärm och TVn är gammal så är i behov av en ny.
Vad är det man ska tänka på om man köper en TV som man också vill använda för gaming?

Det jag förstått att man ska titta på och som jag skulle vilja ha i TVn är:

• 4k upplösning

• 49-60", här någonstans i storlek tänker jag mig

• Antar att man ska leta efter Chroma 4:4:4 och åtminstone 60hz i 4k, går detta att se på prisjakt?

Hoppas man kan få lite hjälp i denna djungel hehe!
Tack

Permalänk
Medlem

@rapparsven:

Att den har låg input lag är nog det viktigaste.
http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag

Permalänk
Skrivet av GeCors:

@rapparsven:

Att den har låg input lag är nog det viktigaste.
http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag

Hmm okej, går detta att se på prisjakt när man tar fram olika modeller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Hmm okej, går detta att se på prisjakt när man tar fram olika modeller?

Tyvärr är det inget tillverkarna går ut med utan man måste kolla tester. Länken jag gav ovan är en sådan sajt som testar input lag. Sen kan du ju alltid googla på den modell du funderar på +input lag och se vad du får fram. Förut var Sony bäst när det gäller låg input lag, nu med 4K-TV verkar det vara Samsung som är gaming-alternativet. LG's Oled-skärmar verkar har väldigt hög input lag av de tester jag sett så undvik (asgrymma i övrigt dock).

Permalänk
Skrivet av GeCors:

Tyvärr är det inget tillverkarna går ut med utan man måste kolla tester. Länken jag gav ovan är en sådan sajt som testar input lag. Sen kan du ju alltid googla på den modell du funderar på +input lag och se vad du får fram. Förut var Sony bäst när det gäller låg input lag, nu med 4K-TV verkar det vara Samsung som är gaming-alternativet. LG's Oled-skärmar verkar har väldigt hög input lag av de tester jag sett så undvik (asgrymma i övrigt dock).

Bra sida, men jobbigt att alla modeller är de amerikanska, svårt att hitta vilka de blir i europa
OLED är väl ändå för dyrt skulle jag tro. Men tack så mycket, ska kika vidare.