Permalänk
Medlem

Prova VR i Västerbotten

Jag ska kanske köpa en HTC Vive snart men har inte riktigt bestämt mig. Jag undrar om det finns någonstans i västerbotten (Kanske Umeå eller Skellefteå) som man kan prova på en Vive. Jag har försökt kolla på Elgiganten och Mediamarkt efter något men inga resultat. Jag oroar mig att den har som en "Tunnel-vision" där man kan bara se rakt framför sig och resten är suddig. Tack!

Permalänk
Medlem

Just nu får man vrida rätt mycket på huvudet då det som du nämner blir suddigare och suddigare ju närmare kanten man kommer. Det var kul att testa Vive när den kom men jag skulle inte rekommendera någon att skaffa en förrän nästa version kommer, dvs mer finpolerad och när det finns mer content. Själv ligger min nerpackad sedan början på semestern...

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid fjäska för någon på forumet så får du säkert komma och testa.

Att bildkvaliten är skitkass är enligt mig bara problem i vissa spel där man behöver kunna se detaljer på långt håll (ex War thunder ) men i de allra flesta spel så kommer man in i det och tänker inte på det efter någon minut. Men hos mig används den mest när det kommer folk och ölar. Jag har inte direkt hittat något spel som jag kan sitta själv och köra timmar i sträck ännu. ( Har dock inte testat alla spel heller)

Så har du inte 9500kr liggande du måste bli av med skulle jag avvakta med köp och se ifall det kommer mer spel nu när PS VR kommer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Vi kommer få vänta på reviderade HMDs, tror livslängden på VR headset kommer vara flera år.
Så om man väljer att invänta nästa generation tror jag man kommer få vänta...länge
PSVR är ett alternativ men enligt mig inte i närheten så uppslukande upplevelse som Vive/Rift.
Det funkar, men i direkt jämförelse är PSvr inte i närheten när det kommer till tracking och levererar inte samma "imersive" upplevelse.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Vive finns på lager på mediamarkt såg jag. Men de har ingen uppe för demovisning. De ska visa upp PSVR till helgen så man kan ju alltid hoppas de passar på och sätter upp en Vive station också.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x