Konstiga problem med datorn
Tja
Min dator har börjat strula..
Kom hem efter att datorn varit i "sleep mode" och det första jag märkte var att min upplösning hade ändrat sig.
Datorn hade även startats om och jag fick massa felkoder från onedrive?
Märkte sen att nvidia kontrolpanel och greforce experience var helt döda, jag hade även inget ljud.
Började med att testa installera om geforce experience men fick bara massa felkoder, installerade dock ett par drivrutiner och då gick det att installera geforce experience samtidigt?
I skrivande stund så är det största problemet att jag inte har något ljud, det är ett kryss nere vid högtalaren.
Jag kan inte felsöka mitt ljud, får bara någon felkod. Kan inte felsöka hela datorn, får felkoder där också.
Har testat avinstallera alla drivisar till ljud och installerat om, fungerade inte.
Sååå tillslut tänkte jag att jag skulle dra en system reset eller vad det heter, utan att filerna försvinner.
Men när jag trycker där startas datorn om, jag kommer in någonstans där jag ska välja min användare men min mus/tangentbord fungerar inte där. Har inte testat sopa rent hela datorn, men det ser jag som sista utväg.
Jag har även haft felkoder när jag startar datorn, det har hållt på ett jävla tag. Tror det är a2 och b2 som visas, sen visar den massa andra koder jättesnabbt men allt som allt visas det kanske i 2-3 sekunder?
Tror ni det är windows som har gett upp eller någon hårdvara? Modekort/sdd?
Har säkert missat någonting men jag har fan ingen aning vafan jag ska testa, vill verkligen inte sopa rent hela datorn.
Mina specs är
Windows 10
i7 2600k
Geforce 970
8g ram
120g ssd (C disk)
1tb hdd
MSI Z68A-GD55