Sennheiser RS 175 eller Sennheiser RS 195

Permalänk
Medlem

Sennheiser RS 175 eller Sennheiser RS 195

tänkte ha nån av dom till spel burken nån ide att köpa en dac till Sennheiser RS ?
har soundblaster z i burken nu

ganska så dålig när de kommer till ljud

om ni har fråger till trådlöst kan vara skönt att sätta sig i soffan och kolla på en film
om trådat kom med ider

Permalänk
Medlem

en fråga till er som kanske kan lite mer än mig nu
Sound blaster z + Sound Blaster X7 + Sennheiser RS
kommer de bli kaka på kaka nu ?

Permalänk
Skrivet av Othuun:

en fråga till er som kanske kan lite mer än mig nu
Sound blaster z + Sound Blaster X7 + Sennheiser RS
kommer de bli kaka på kaka nu ?

Jag vet inte angående RS hörlurarna, men jag skulle alltid undvika trådlösa lösningar. Generellt sett så är det bättre med ett externt ljudkort, så istället för Sound blaster Z och X7 skulle jag köra på Fiio e10k, väldigt väl rekommenderad på sidor som head-fi som har många audiofiler, såvida du inte behöver möjligheten att driva passiva högtalare (högtalare som bara har en ljudingång och ingen extra ström kabel). Om du kör på den trådlösa lösningen skulle jag troligen inte bry mig om ljudkort. Som alternativ i den prisklassen så använder jag philips fidelio x2, väldigt sköna, dock lär kabeln inte räcka om du vill sitta i sofan.

*Edit*
Missförstod, ser att du redan har sound blaster z, då kan du strunta i att skaffa x7/e10k, om du inte är en audiofil lär du inte märka skillnaden. Skulle fortfarande undvika trådlöst, men om du vill sitta i sofan så får det nog bli så, kabel lär bli obekvämt för dig.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

tackar för hjälpen där danielmw2
jag har haft ett par Philips Fidelio X2 men gick sönder sladd jävel
då kan jag vänta med x7/e10k. se hur de funkar bara med RS 175 eller 195 ska googla runt lite nu efter bra priser på dom eller så väntar jag till svarta fredag