Anmäl dig till Roborock Challenge!

Tråden om NN3DS, N3DS, N2DS, NDSi & NDS

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av TraxMate:

riktigt tease haha. Vill ju ha NX Direct 😭
Men alltid roligt med Nintendo Direct!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Nu finns Miitomo i Sverige!
https://miitomo.com/en/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon mer som ska plocka upp Pokemon Sun/Moon nästa vecka? Kan omöjligt bestämma vilket jag ska ha dock :/

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av wixia:

Någon mer som ska plocka upp Pokemon Sun/Moon nästa vecka? Kan omöjligt bestämma vilket jag ska ha dock :/

yes! Redan köpt! Blev Sun för mig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

yes! Redan köpt! Blev Sun för mig!

Nice! Men du har inte fått det än, eller? Jag gillar tanken på Moon men det blir antagligen Sun för mig också.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av wixia:

Nice! Men du har inte fått det än, eller? Jag gillar tanken på Moon men det blir antagligen Sun för mig också.

nope. Hoppas man får spelet i brevlådan på onsdag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vilket klockslag Sun & Moon släpps? Tänkte om det är värt att hålla sig vaken 😊

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Retail spel brukar släppa vid midnatt på Eshoppen samt allt annat brukar ske mitt på dagen någon gång på torsdagar.

Nu har jag bara en Amerikansk 3DS och där vet jag i alla fall att Pokemon Sun/Moon släpptes midnatt EST.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Plockade upp Pokemon Sun efter jobbet igår och spelade lite igårkväll, ser lovande ut! Jag kom på mig själv med att spela med stylusen. Det har jag inte gjort innan men nu tycker jag att layouten på nedre skärmen med snabbknappar till pokeballs, status etc. verkligen uppmuntrar till det vilket är kul!

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Hoppades på att spelet skulle ligga i brevlådan igår men nope så håller tummarna att den har kommit idag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tolv timmar in kan jag bara säga att det här är mitt favoritspel i serien, briljant!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Såg inte något när jag skummade/sökte i tråden så ställer frågan: Någon här som har erfarenhet av att ladda New 3DS XL via powerbank?

Verkade vara varierande framgång vid en snabb googling och eftersom det blev en powerbank (output enligt tillverkare: 5V / 2,1A) under Black Friday så vänder jag mig till forumet. Laddaren jag har är 5V / 1A så det borde inte vara något problem om bara konsolen "pratar" med powerbanken ordentligt.

Följdfråga: Tips på kablar hos svenska ÅF med butik i Göteborg? Sett att det finns på Amazon men behöver kabeln till imorgon, Kjell&Co verkar vara bästa alternativet.

Tack på förhand!

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem

Äntligen lyckades jag få in CFW på min N3DS XL Jag köpte en 3DS från Retrospelbutiken helt ny i kartong och den verkar ha legat ett tag för batteriet var stendött i den. Ett bra tecken tänkte jag, och mycket riktigt så hade den 2.1 firmware

Så med hjälp av den så kunde jag nedgradera min N3DS XL från 11.0 och slänga in CFW. Och som en bonus så fick tjejen en 3DS också.

Så om någon letar efter en lätthackad 3DS och inte bryr sig om färgen så finns det fler rosa 3DS hos Retrospelbutiken

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Avstängd

Plockade på mig en 3DS förra veckan. Snygg 3D-effekt på den. Fick med fyra spel och Zelda a link to the past verkar mysigt.

Annars verkar den jättekrånglig att hacka. Fungerar det överlag bra?

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

Tänkte inskaffa min första nintendo konsoll sedan GambeBoy advance och det landade på en N3DSXL.

Jag undrar nu, vad är det jag behöver köpa till egentligen? Bra/must haves till det? Menar då tillbehör och inte spel

Vad jag fattat så ingår det inte ens laddare? Så måste införskaffa det, kan man köpa en vanlig USB-laddare till detta eller har Nintendo någon egen specialvariant?

Fler "must haves" ? Screenprotector och sådana saker?

Kan man fixa fler batterier, kommer vara på resande fot mycket och vill gärna inte sitta på en 12h flights och bara kunna spela igenom halva zelda OOT

Tack på förhand för all hjälp och tips jag kan få!

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Tänkte inskaffa min första nintendo konsoll sedan GambeBoy advance och det landade på en N3DSXL.

Jag undrar nu, vad är det jag behöver köpa till egentligen? Bra/must haves till det? Menar då tillbehör och inte spel

Vad jag fattat så ingår det inte ens laddare? Så måste införskaffa det, kan man köpa en vanlig USB-laddare till detta eller har Nintendo någon egen specialvariant?

Kan man fixa fler batterier, kommer vara på resande fot mycket och vill gärna inte sitta på en 12h flights och bara kunna spela igenom halva zelda OOT

Det finns usb-kablar som man kan ladda med, dem kan kombineras med powerbanks vilket är enklaste sättet att få ut mer batteritid från 3ds:et. Nintendo har bara en egen laddare vilket just nu kostar 99kr på gamestop har jag för mig.
Men är du rädd om din konsol, så rekommenderar jag en väska. Skärmskydd ser jag som tillval, dvs om man själv vill. Jag hade också kört en docking-station som jag har hemma, ganska användbar om man inte spelar hela tiden.

Dessa tillbehör kör jag på, det finns fler tillbehör (så som petskydd för cartridge-sloten för att nämna en). Det gäller att kolla upp själv vad man tycker passar bäst för en själv. Hoppas detta hjälpte dig få lite mer insikt på 3ds-tillbehör!

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Ett fodral till spelen är väldigt bra att ha. kassetterna är ju jättesmå, förpackningarna är desto större, så det är en bra vana att låta förpackningarna stå tomma och se snygga ut på hyllan, medan spelen ligger i ett plastfodral. Praktiskt att ta med sig alla när man reser.

Tänker alltså på någon sån här.
http://www.dx.com/p/28-in-1-protective-game-card-cartridge-ca...
http://www.dx.com/p/24-in-1-protective-plastic-game-card-cart...
http://www.dx.com/p/16-in-1-protective-game-card-cartridge-ca...

Permalänk
Avstängd

Aha @Aloysius. Är custom firmware också piratkopiering?

Okej @broschi. Har läst på en hel del redan och är mest nyfiken på om det ens fungerar bra. Verkar lite sketchy och krångligt.

Har bara en PSP sedan tidigare och den var hur enkel som helst att flasha. Har inte spelat konsol sedan Nintendo 8-bitar.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Okej @broschi. Har läst på en hel del redan och är mest nyfiken på om det ens fungerar bra. Verkar lite sketchy och krångligt.

Har bara en PSP sedan tidigare och den var hur enkel som helst att flasha. Har inte spelat konsol sedan Nintendo 8-bitar.

Som sagt, har man rätt firmware så är den mycket enkel att använda, homebrew fungerar bra. Men som du skriver är den lite krånglig iom att man kan i värsta fall bricka sin konsol. Men vill du ändå köra CFW så är det lite pilligt, men bäst är väl att du kollar in gbatemp när det gäller sånt(dvs CFW och homebrew).

EDIT: Vad har du för 3ds och firmware-version, har du uppdaterat till en viss version blir det svårt att lägga in CFW.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Avstängd

Ver. 7.1.0-16E är det @broschi

Det är en mycket fin svart 3DS i mint komplett skick som jag köpte för en femhundring här på marknaden. Fick med 4 spel. Två oöppnade. Castlevania - Mirror of Fate och Resident Evil - The Mercenaries. Samt Zelda - A Link Between Worlds hette det och Tekken 3D.

Spelar mest på min PSP just nu annars men ska sätta tänderna i min 3DS bara jag orkar.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Det är en mycket fin svart 3DS i mint komplett skick som jag köpte för en femhundring här på marknaden. Fick med 4 spel. Två oöppnade. Castlevania - Mirror of Fate och Resident Evil - The Mercenaries. Samt Zelda - A Link Between Worlds hette det och Tekken 3D.

Spelar mest på min PSP just nu annars men ska sätta tänderna i min 3DS bara jag orkar.

Ver. 11.2 är gränsen för Gateway än så länge, men det var ett bra köp iallafall!
Jag har själv en Legend of Zelda 25års 3DS med Ver 4.5.0-10E med Gateway CFW, fick precis min Orange+Black N3DS XL från black friday-veckan. Men på XLn ska det bara köras nyare spel på och ingen CFW. Jag använder min gateway mest för att köra homebrew(ScummVM-emulator och diverse emulatorer) bara, fungerar bra så länge man följer guider(rekommenderar youtube mer än själv manualerna pga oklarheter i texterna).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Tänkte emulera lite NES på den @broschi. NES på PSP känns inte rätt. Vet inte om jag har så jättestort behov av att ha en flashad 3DS. Begagnatmarknaden är ju aktiv och jag behöver inte alla spel på en gång.

Tittade på 3DS XL för 1290kr under Black Friday men tvekade, och sen var erbjudandet borta.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg och svar på detsamma raderade ***

Jag har raderat främst ett inlägg då det inte tillförde något, utan istället helt onödigt innehöll gliringar om fanboys. Följ forumets trivselregler, tack, och undvik allt trams om fanboy hit eller dit.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Använd denna https://3ds.guide/

Det är egentligen jättelätt att ordna custom firmware. Använd inte Gateway och liknande, det är bara sämre än arm9loaderhax som används i guiden ovan.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

Tack @Hulle

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför det är slut i hela landet på N3DS? Grabben köpte en i somras från webhallen, nu vill dottern också köpa en för sina sparade pengar. Men det enda som finns är N3DSXL vilket är några hundralappar för dyrt. Såg att Gamestop hade N3DS för 1800kr, vilket gör att man lika gärna kan köpa ett XL. 2DS kan hon också tänka sig, men det är också svårt att få tag på...
Har modellerna utgått?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

@Zero Cool: Troligtvis en följd av att dollarn gått upp, efterfrågan gått ner i samband med kommande Switch (med såklart viss uppgång till jul och Sun/Moon) samtidigt som butikerna hoppas på prissänkningar på 3DS efter att Switch släppts.

Vanliga "New 3DS har troligtvis ganska låg efterfrågan här i Sverige (och övriga västvärlden).
De som vill ha "det bästa" eller byter från en tidigare 3DS väljer ofta XL medan de som vil ha billig väljer 2DS/3DS.

Leta lite begagnat så ska du nog kunna hitta en 2DS eller gammal 3DS för några hundralappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Någon som vet varför det är slut i hela landet på N3DS? Grabben köpte en i somras från webhallen, nu vill dottern också köpa en för sina sparade pengar. Men det enda som finns är N3DSXL vilket är några hundralappar för dyrt. Såg att Gamestop hade N3DS för 1800kr, vilket gör att man lika gärna kan köpa ett XL. 2DS kan hon också tänka sig, men det är också svårt att få tag på...
Har modellerna utgått?

Denna version av 2DS släpptes denna månad och finns inne hos t.ex. Webhallen:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_3ds/254437-ninte...

Inte många återförsäljare av dessa två 2DS versioner men de som finns hos Prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3904078
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3904082

Dock så har de höjt priserna just före jul och nu under mellandagarna. Lär säkert sjunka till mellan 1000-1200kr i början av 2017.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

@Beinerfelt: Troligtvis en följd av att dollarn gått upp, efterfrågan gått ner i samband med kommande Switch (med såklart viss uppgång till jul och Sun/Moon) samtidigt som butikerna hoppas på prissänkningar på 3DS efter att Switch släppts.

Vanliga "New 3DS har troligtvis ganska låg efterfrågan här i Sverige (och övriga västvärlden).
De som vill ha "det bästa" eller byter från en tidigare 3DS väljer ofta XL medan de som vil ha billig väljer 2DS/3DS.

Leta lite begagnat så ska du nog kunna hitta en 2DS eller gammal 3DS för några hundralappar.

Din teori stämmer säkert, men det känns lite lustigt att den dyrare varianten skulle vara mest populär med tanke på målgruppen.

Har kollat beg. marknaden men läget är likadant där. Gamla 3ds är inte aktuellt då 3Dn är kass jämfört med nya. Och de begagnade N3DS jag sett har mer eller mindre nypris.

Kan det gå att köpa från utlandet tro, någon som vet någon bra sida? Gärna inom EU.

Skrivet av Pnorberg:

Denna version av 2DS släpptes denna månad och finns inne hos t.ex. Webhallen:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_3ds/254437-ninte...

Inte många återförsäljare av dessa två 2DS versioner men de som finns hos Prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3904078
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3904082

Dock så har de höjt priserna just före jul och nu under mellandagarna. Lär säkert sjunka till mellan 1000-1200kr i början av 2017.

Såg dom där... Visst är spelen förinstallerade på dessa? Hur påverkar det lagringsutrymmet?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S