Nu står det 2017-03-02 på Elgiganten, herrejösses. Som tur är kör Inet samma pris och leverans 22 Dec.
Är ni nöjda med skärmarna? Har lagt en beställning hos Inet.
Du ska nog inte räkna med ett fast leveransdatum, inet hade preliminär leverans 15 dagar och ändrades senare till 26 dagar. Som tidigare nämnt så har både jag och @lilu återlämnas 3-4 skärmar tillsammans och har tidigare läst att en person gick igenom 6 stycken innan han blev nöjd. Så det är bara ett rent lotteri det där. Tycker inte det är acceptabelt på en skärm som kostar 6500-8000 men det avgör du själv.
Fick min PG278QR i eftermiddags och är positivt överraskad. Speciellt då jag tidigare var med om en Asus PG248Q som hade döda pixlar, gula hörn (mot vitt/ljust) och kraftiga scanlines vid 180hz, och rätt tråkig färgåtergivning. Upplevde att den var väldigt känslig gällande betraktningsvinklar också. Blev så avskräckt att jag beställde en XB271HU (slutade tyvärr med tre).
Den första XB271HU var kraftigt smutsgul-flammig på vänster sida av skärmen. Var övertygad att något var fel så det blev retur. Den andra visade sig vara nästan lika illa, och hade även döda pixlar. Här gav jag upp, men blev övertalad att testa en tredje, som var helt OK men tyvärr led av kraftig BLB. Även de två första led av BLB i 1-3 hörn, men på en acceptabel nivå.
Har tagit foto på tredje XB271HU (vänster) och PG278QR (höger) i en mörk scen, och efter bästa förmåga försökt återskapa hur hörnen såg ut i verkligheten. De högra hörnen på XB271HU var inte skoj:
http://i.imgur.com/Y0yspcC.jpg
Även om färgåtergivningen var bättre på XB271HU så tycker jag den är över förväntan på PG278QR, med tanke på TN. Bör dock tillägga att jag inte lagt någon tid på kalibrering än. Det enda negativa annars att säga är att anti glare coatingen är lite kraftig (syns dock bara vid helvitt).
Måste tillägga att färgerna på TN är mycket bättre i verkligenheten än på fotot ovan.
Härligt och höra att du blev nöjd med skärmen Klart färgen är bättre på en IPS men det visste vi ju redan. Frågan är ju bara om man märker det om man bara spelar lite då och då jag hade nog inte märkt något, hade klart sett skillnad om man hade en TN och en IPS jämte varandra dock.
Jag återkommer med min recension