850 EVO "SMART Hard Disk Error"
Halloj
Har hos mina föräldrar en laptop vars lagringsdisk är en Samsung 850 EVO 500GB. Jag var senast hemma hos dem för två veckor sedan och inga konstigheter då. Sedan dess har jag inte varit hemma och använt den men jag fick hjälp av min syster att kolla en sak i CPU-Z.
Idag kom jag hem till mina föräldrar igen och startar datorn, varpå jag får följande felmeddelande:

Jag kör det diagnostiska testet, får "Passed" på båda testen, ett av dem var SMART men kommer inte ihåg vad det andra hette. Trycker enter för att fortsätta uppstarten och nästa skärm säger "Finding Media: Failed". Datorn försöker igen men får "failed" en gång till. Efter det får jag upp ett felmeddelande om att min boot media inte kunde initieras eller något liknande, jag kommer inte ihåg exakt vad det stod. Mitt enda val är att trycka OK och då stänger datorn av.
Jag försöker starta datorn igen och då startar den precis som vanligt. Har startat om den flera gånger och nu känns den precis som vanligt att använda. Inga konstigheter under uppstarten och inga filer är korrupta vad jag kan se. Kör en runda med Crystal Disk Info som inte hittar något att klaga på, tvärtom verkar disken vid god hälsa:

Windows egna test i kommandotolken säger också "Status: OK".
Vad kan ha hänt? Datorn använder jag när jag pluggar hemma hos mina föräldrar och då brukar jag köra med adapter i väggen utan batteriet i datorn för att slippa slita onödigt på det. Batteriet använder jag de få gångerna jag faktiskt behöver flytta på datorn. Annars brukar jag bara ta ur sladden ur väggen efter att jag stängt av datorn, och låter den stå strömlös tills jag kommer hem nästa gång.
Jag sa till min syster att göra likadant efter att hon hjälpte mig men datorn är seg på att stänga ner och jag tror möjligheten finns att hon drog ur sladden ur väggen medan datorn höll på att stänga av. Kan något ha flippat ur i så fall?
Vad ska jag tro om disken? Den känns okej nu men vågar jag lita på att den fungerar? Kan/ska jag starta något garantiärende med Samsung om det hela? Hade ni vågat tro på den eller vad hade ni gjort? Finns det fler tester man kan göra för att testa hälsan på den?
Tack