Skrivet av Dead poet society:
@saigon:
Du kommer aldrig få en ips gamingskärm för under 2k. Vilka spel tänker du spela ?
Var står det att jag ska ha en "gamingskärm" med ips-panel?
Det finns Skärmar med Ips, va och pls panel under 2000kr och vissa med freesync vilket jag antar motverkar tearing och allt det där. Antar också att det finns olika sätt att låsa fps åt olika håll för att hålla fpsen inom Freesync-intervallet eller vad som nu är lämpligt.
Jag är för petig för att skaffa en tn-skärm helt enkelt. Jag är ingen gamer som vill ha en 144hz mega snabb haxxor cs skärm med stealt-design som är kolsvart om man halvslappar i stolen och kollar på film.
Arbetar även en del i office, och då känns inte en tn-skärm lämplig.
Så jag kommer skaffa en Ips med 120 eller 144hz eller vad det nu kan bli när dom förhoppningsvis kommer ner lite i pris. Och fram tills dess får jag kompromissa lite med uppdateringsfrevensen. Men hoppas att freesync ska hjälpa till lite åtminstone.
Men du får väldigt gärna rätta mig om jag har fel ang tn-skärm, och vilken skärm som isåfall skulle vara lämplig över 2000kr.
Dellskärmarna är nog rätt fina, synd att dom saknar freesync.
SuperFlugan: Tack. Har kikat lite på samsung 356, undrar vad skillnaden är emellan 350, 352, 356. Freesync verkar vara emellan 46-72hz på 350.
Ska man då låsa fps på typ 70 för att matcha?