Permalänk
Medlem

in ear 300-500kr

Tjena SC
Dags för nya in ears då jag har pajat mina fem tidigare. Varav några har varit original från både Apple och Samsung men även tredjepartsmärken.

Nu vill jag ha ett par rejäla som jag inte vill gå sönder.
Jag har nuvarande en Samsung s6 (android) och dom ska användas till den.
Det är bra om dom går att använda till datorn också då jag ofta behöver dom till skoldatorn.
Problemet är efter en månad ungefär bara slutar antingen ena eller båda lurar fungera. jättejobbigt.
Så vilka rekommenderar ni?
Finns det något i denna prisklassen som ska klara sig ett tag åtminstone

Permalänk
Medlem

Har själv dessa till min s7 edge och grymt bra ljud i dom

https://www.komplett.se/product/871273/datorutrustning/headse...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Sony EX650AP, ligger rätt i pris och känns relativt robusta, haft mina över året utan problem. Enda nackdelen är avsaknaden av "fjärr".

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=340775

Bästa in-ear du kan köpa. Haft dom som trogna tjänare i 4 år, bytte till CX 5.00 då jag ville åt mikrofon. Riktigt bra lurar också men tycker ljudet var klart bättre i de jag rekommenderade. Använder inga av dessa längre pga att jag vill köra trådlös och brusreducering.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av saizz:

Tjena SC
Dags för nya in ears då jag har pajat mina fem tidigare. Varav några har varit original från både Apple och Samsung men även tredjepartsmärken.

Nu vill jag ha ett par rejäla som jag inte vill gå sönder.
Jag har nuvarande en Samsung s6 (android) och dom ska användas till den.
Det är bra om dom går att använda till datorn också då jag ofta behöver dom till skoldatorn.
Problemet är efter en månad ungefär bara slutar antingen ena eller båda lurar fungera. jättejobbigt.
Så vilka rekommenderar ni?
Finns det något i denna prisklassen som ska klara sig ett tag åtminstone

Jag passar på att intyga om det Naga skrev för ett par inlägg sedan.

Sonys EX650AP är riktigt bra. Själv haft dessa i 1-2 år någonting och där är ingen åverkan förutom att lite lite färg på sidan försvunnit. Har använt dessa främst ute i löparspåret/på cykeln samt under promenader.
Så även jag tror att dessa hade passat bra.
(Du får med 4 storlekar så att där finns en storlek som passar är tämligen stor.)

Lycka till!
//

EDIT: Hade jag inte köpt dessa jag rekommenderade, då hade jag siktat in mig på ett par från Sennheiser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Eller a-jays four från Jays för 229. Mkt prisvärt!

https://www.dustinhome.se/product/5010998407/a-jays-four-andr...

Det är två års garanti, så om lurarna slutar funka får du ju nya

Bra med platt kabel, så de inte trasslar sig i fickan.

Permalänk
Hedersmedlem

Soundmagic E10.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maith:

Bästa in-ear du kan köpa. Haft dom som trogna tjänare i 4 år, bytte till CX 5.00 då jag ville åt mikrofon. Riktigt bra lurar också men tycker ljudet var klart bättre i de jag rekommenderade. Använder inga av dessa längre pga att jag vill köra trådlös och brusreducering.

Kan bara hålla med. Omkring fyra år här med och hade den tidigare modellen i säkert sju år, tills jag fastnade med sladden och de gick sönder.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Sony MDR-XB50APB bättre kan du inte hitta för det priset!
Kombinera med audiofx programmet så slår den lurar i 1-2k klassen när det gäller bas. Känns som att man har trumbas i öronen.

Permalänk
Medlem

Soundmagic E10 tänker jag rekommendera

Permalänk
Medlem

@Dreijer:

på produkten står det.
Anpassat för iPod och iPhone
Någon likadan för android?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saizz:

@Dreijer:

på produkten står det.
Anpassat för iPod och iPhone
Någon likadan för android?

http://cdon.se/accessoarer/ep630-in-ear-black-p38550865 Dessa är utomordentliga för priset.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Soundmagic E10 eller E30 absolut bäst i den prisklassen imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Eller a-jays four från Jays för 229. Mkt prisvärt!

https://www.dustinhome.se/product/5010998407/a-jays-four-andr...

Det är två års garanti, så om lurarna slutar funka får du ju nya

Bra med platt kabel, så de inte trasslar sig i fickan.

De där hade jag förut
Kabeln är alldeles för tung och det följer inte med någon clip för att fästa kabel i t ex tröjan
Det slutar med att tyngden från kabel gör att lurarna dras ut ur öronen som är j**ligt irriterande efter ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

De där hade jag förut
Kabeln är alldeles för tung och det följer inte med någon clip för att fästa kabel i t ex tröjan
Det slutar med att tyngden från kabel gör att lurarna dras ut ur öronen som är j**ligt irriterande efter ett tag

Säker på att det var fyran?

A jays five har det problemet du beskriver... Men A jays one - four (som alla delar design) har jag inte hört något sånt, eller upplevt själv!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pathway:

De där hade jag förut

Man ska väl inte ha kabeln hängandes? Utan kabeln ska gå bakom örat.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

nedsatta lurar

hur tror ni dessa är. Är ju bra nerdsatta men dock något märke jag inte är bekant med.
http://cdon.se/skonhet-halsa/mpow-wolverine-brusreducerande-b...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Säker på att det var fyran?

A jays five har det problemet du beskriver... Men A jays one - four (som alla delar design) har jag inte hört något sånt, eller upplevt själv!

Jag syftade på den platta ganska tjocka kabeln
Vet inte exakt vilka versioner som har den men de jag köpte senaste har Inte det som tur är

Permalänk

Jag har haft 2 par Jays och dem funkar susen. Bra ljud, bas, platt sladd m.m. Värt varenda öre helt enkelt!

Permalänk
Medlem

Jays är jättebra.

Permalänk
Medlem

Xiaomi Piston eller Soundmagic E10. Har testat så galet många inear-lurar men dessa är överlägsna imo. Tror E10 är snäppet bättre.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | 9060 XT | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Xiaomi Piston eller Soundmagic E10. Har testat så galet många inear-lurar men dessa är överlägsna imo. Tror E10 är snäppet bättre.

Piston är helt ok, har du testat några KZ lurar? De är inte riktigt i denna prisklass men wowkänslan man får för 50-100kr är enorm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maith:

Håller med! haft mina CX 300-II i 10 år, dom pajjade för två veckor sedan, beställde ett nytt par likadana från cdon under blackfriday

Permalänk

Måste hålla med några här angående Soundmagic E10. Lyssnar hela dagarna på jobbet och genom åren har det gått ett flertal exemplar av både Sennheiser cx300 och Creative EP-630. Även testat en hög andra modeller (bla Scullcandy för första och sista gången när sladden gick av på mitten när den fastnade i en pallkrage) i olika prisklasser. Sen jag började köra på E10orna, så varar lurarna år snarare än månader (får hoppas att de inte "effektiviserat produktionen" sen senaste paret ).

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk

@Jay-Jay: testa ett par DZAT DF10 eller Rock Zircon om du gillar KZ

Visa signatur

NXZT S340 Black | Intel I7 6700K | R9 390 | 16GB DDR4 | 240gb HyperX savage | Be-Quiet Dark Rock 3 | Samsung U32E850R |

Sennheiser HD700 / HiFiman HE-400 Mango trä & Lawton pads / Magnum V5 (x) Indian Rosewood / Lear LUF-4 / AKG K702 / Philips Fidelio X2 + Beyer COP mic / Fostex TH-X00 / Grado PS1000e /

Permalänk

Rock zircon

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Uppdatering.

Nu efter det varit jul har jag fått tag på ett par
A JAYS FOUR +. detta motsvarar 500kr men jag undrar är detta return eller keep.
Jag kan byta in det och får fem hundra kronor att köpa något för. Vad ?
Annars kan jag gå till 600 om det skulle behövas.