Otroligt laggigt. Fel på CS eller datorn?

Permalänk

Otroligt laggigt. Fel på CS eller datorn?

Tjena nu är det såhär att CS är otroligt laggigt/hackigt på min dator.

Vad jag har gjort

Unparked Cores
Satt datorn is MSISupported mode
Bästa inställningar I nvidia kontrollpanelen
Optimerat Windows 10 och tagit bort allt onödigt
Lägsta inställningar i CS
Stängt av DVR på xbox applikationen
Installerat om Geforce och uppdaterat drivrutiner
Satt launch options
Rensat datorn från damm

Har säkert gjort lite mer saker för detta är det enda jag gör när jag sitter vid datorn.

Sen ominstallerade jag datorn (Kunde dock inte återställa den helt det blev ett error, någon som vet varför?) och gjorde samma saker igen och det är nog fan värre nu. Jag ligger ändå stadigt på 100-150 fps men spelet "hackar" hela tiden så det blir stutter, inte några smooth movements alls vilket gör det otroligt svårt att spela. Någon som vet vad jag kan göra. Måste jag köpa ny CPU? Nergradera till Windows 8? För det har ju inte alltid varit såhär. Jag har kunnat spela hur bra som helst innan. När problemet uppstod vet jag inte.

Här är mina komponenter

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

låter mest som det beror på din processor med tanke på att det inte var samma sak när du hade windows 8 kan också bero på din uppkoppling har du fiber, adsl/vdsl eller 4g?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tripletutorial:

Tjena nu är det såhär att CS är otroligt laggigt/hackigt på min dator.

Vad jag har gjort

Unparked Cores
Satt datorn is MSISupported mode
Bästa inställningar I nvidia kontrollpanelen
Optimerat Windows 10 och tagit bort allt onödigt
Lägsta inställningar i CS
Stängt av DVR på xbox applikationen
Installerat om Geforce och uppdaterat drivrutiner
Satt launch options
Rensat datorn från damm

Har säkert gjort lite mer saker för detta är det enda jag gör när jag sitter vid datorn.

Sen ominstallerade jag datorn (Kunde dock inte återställa den helt det blev ett error, någon som vet varför?) och gjorde samma saker igen och det är nog fan värre nu. Jag ligger ändå stadigt på 100-150 fps men spelet "hackar" hela tiden så det blir stutter, inte några smooth movements alls vilket gör det otroligt svårt att spela. Någon som vet vad jag kan göra. Måste jag köpa ny CPU? Nergradera till Windows 8? För det har ju inte alltid varit såhär. Jag har kunnat spela hur bra som helst innan. När problemet uppstod vet jag inte.

Här är mina komponenter

Jag hade liknande "problem" när jag köpte ny skärm och inte hade ställt in rätt uppdateringsfrekvens. Så kolla du har rätt där samt att du inte har på vsync.

Visa signatur

.

Permalänk
99:e percentilen

Prova att ominstallera Windows rent (inte "återställa" eller något sånt).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Elvispen77:

låter mest som det beror på din processor med tanke på att det inte var samma sak när du hade windows 8 kan också bero på din uppkoppling har du fiber, adsl/vdsl eller 4g?

Mitt internet är ju inte det bästa med det har aldrig varit något problem. ADSL 12mbit cirka.

Skrivet av fragwolf:

Jag hade liknande "problem" när jag köpte ny skärm och inte hade ställt in rätt uppdateringsfrekvens. Så kolla du har rätt där samt att du inte har på vsync.

Vart kan man ställa in det?

Skrivet av Alling:

Prova att ominstallera Windows rent (inte "återställa" eller något sånt).

Problemet är att jag inte har en skiva eller något sånt, så vet inte riktigt hur jag ska göra..

Visa signatur

Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
99:e percentilen

Problemet är att jag inte har en skiva eller något sånt, så vet inte riktigt hur jag ska göra..

Var många år sedan jag senast installerade Windows från skiva. USB-minne är väl standardmetoden nu för tiden?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Är bara att dra ner Windows 10 från Microsoft:
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Sen skickar du över ISO:n till ett USB-minne via exempelvis UUI:
https://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as...

När installationen sen är färdig loggar du bara in på ditt Microsoft-konto så aktiveras Windows automatiskt.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

[quote postid="16646513" userid="183914" name="tripletutorial"]
Mitt internet är ju inte det bästa med det har aldrig varit något problem. ADSL 12mbit cirka.

om Adsl är stabilt så ska det absolut gå jag har 10 mbit adsl.

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

Är bara att dra ner Windows 10 från Microsoft:
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Sen skickar du över ISO:n till ett USB-minne via exempelvis UUI:
https://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as...

När installationen sen är färdig loggar du bara in på ditt Microsoft-konto så aktiveras Windows automatiskt.

Tack! Ska testa detta när mina nya komponenter har anlänt.

Visa signatur

Permalänk

har du -threads 2 i launch options? fick konstigt stutter då och då av det när jag satt på en g3258

såg nu att jag kanske nekrofilade tråden ;<

Visa signatur

main: r5 5600 4.4, 32gb, rtx 4070, 1440p165hz
tv: 4770k 4.2, 16gb, rtx 2070, 4k60hz
tv2: i7 2600, 8gb, gtx 980, 1080p60hz
srv: i5 6500t, 8gb, ~15tb
ps4 slim, og xbox, amiga 500, atari st

Permalänk
Avstängd

Nått som kan göra vissa spel cp är overlay program och vet inte hur cs är mer som tex fraps eller mjukvara som lägger sig över spelen kan ibland skapa konstigheter så det blir laggigt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w