Samsung Galaxy S8 hittar ut på bild

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S8 hittar ut på bild

Den välrenommerade läckaren Evan Blass publicerar den första bilden på Samsung Galaxy S8, vilken bekräftar tidigare uppgifter om en skärm som täcker större delen av framsidan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Tycker det är synd att dom har taget bort home knappen och dom andra två knapparna.

Annas såg den bra ut.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Riktigt läcker trycker jag. Dock gillar jag inte de böjda skärmkanterna, men kanske funkar bättre när man håller den i handen i verkligeheten..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Riktigt läcker trycker jag. Dock gillar jag inte de böjda skärmkanterna, men kanske funkar bättre när man håller den i handen i verkligeheten..

Som jag förstått det har dom väl lånat designen på skärmen från Note 7, dvs en mycket mer kurvad modell som är skönare att hålla i än exempelvis S6 edge och s7 edge.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggalaxyy:

Som jag förstått det har dom väl lånat designen på skärmen från Note 7, dvs en mycket mer kurvad modell som är skönare att hålla i än exempelvis S6 edge och s7 edge.

Då kanske S8 börja brinna?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Då kanske S8 börja brinna?

Förhoppningsvis inte. Dom har ju också tillsatt nya testar på deras batterier så att dom enligt Samsung inte ska explodera. Tror dom är rätt safe nu efter katastroflanseringen av Note 7.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fin mobil S8:an.
Men jag.......

Längtar tills Note 8 "hittar ut på bild"
Längtar tills officiella specifikationer på Note 8 kommer!

Ja, jag längtar som f*n efter en Note 8

*Och alla brinnerkommentarer, bara låt d va**

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte den här hysterin med att låta skärmen gå så långt ut som möjligt på kanterna, likaså dumheter som touchknapparna? Gör fysiska knappar så man inte av misstag kommer åt dom när man skriver i horisontellt läge, likaså ge mig kanter så jag kan hålla telefonen utan att komma åt touchpanelen. Det är en bruksvara, en telefon. Inte ett delikat modeobjekt.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Älskar att dom börjat trimma ner skärmkanterna, samma på Lg G6.
Stora feta skärmkanter ala Sony och Iphone är bara lol, att iphone plus är så satans stor för så liten skärmyta osv är kasst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Jag förstår inte den här hysterin med att låta skärmen gå så långt ut som möjligt på kanterna, likaså dumheter som touchknapparna? Gör fysiska knappar så man inte av misstag kommer åt dom när man skriver i horisontellt läge, likaså ge mig kanter så jag kan hålla telefonen utan att komma åt touchpanelen. Det är en bruksvara, en telefon. Inte ett delikat modeobjekt.

Köp annat märke.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av skog1s:

Fin mobil S8:an.
Men jag.......

Längtar tills Note 8 "hittar ut på bild"
Längtar tills officiella specifikationer på Note 8 kommer!

Ja, jag längtar som f*n efter en Note 8

*Och alla brinnerkommentarer, bara låt d va**

Nästa flaggskepp eller toppmodeller från Samsung kommer inte brinna, får inte, kan inte! Skulle vara katastrof =/

Jag tycker den ser galet nice ut. Ser ut att vara len och mysig om någon förstår vad jag menar

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aje:

Jag förstår inte den här hysterin med att låta skärmen gå så långt ut som möjligt på kanterna, likaså dumheter som touchknapparna? Gör fysiska knappar så man inte av misstag kommer åt dom när man skriver i horisontellt läge, likaså ge mig kanter så jag kan hålla telefonen utan att komma åt touchpanelen. Det är en bruksvara, en telefon. Inte ett delikat modeobjekt.

Fast det handlar om SBS hos dem som gör mjukvaran.
För min del vill jag gärna ha hela framsidan som panel, det innebär inte på något sätt att knapparna måste sitta långt ut i hörnen i gränssnittet bara för att de kan göra det.

Det enda jag är rädd med stor skärm är stöttåligheten. Är man rädd om sakerna så håller de nog, frågan är om man är normalanvändare?

Jag har annars en yngre bekant med föräldrar som har dåligt ställt, men ändå gillar att slösa pengar så mycket som de kan.
Nå bekanten fick en ny S6 Egde förra året, det det inte många veckor innan skärmen var full med stora sprickor och tillslut dog mobilen. Nu detta år fick han en ny S7 Egde och när han skulle visa upp den när den var mindre än en månad, ja fullt av sprickor. Nu kommer snart S8 Egde och jag kan redan se vad som kommer hända framför mig..

Jag själv kör med fodral på min telefon, det ser ej grant ut men det håller. Skulle man köra en skal på en S8 Egde så försvinner lite med vitsen av Edge.

Permalänk
Medlem

Fysisk home-knapp och icke-böjd skärm är skall-krav för mig så det verkar inte bli en S8 för min del.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Vad stora de blivit. S7 hade 5,1 respektive 5,5 och nu är 5,8 minsta. Sen fattar jag inte poängen med längre skärm. Snarare bredden som behöver bli bredare för där tangentbordet är och det man behöver plats för. Kurviga kanter är också dumt för gör att de går sönder lättare. Jag har en S6 och en jag känner som skaffade S6 edge hans skärm sprack på en vecka medan min hållit i två år.

Tror inte jag skaffar s8 när jag ska byta ut min S6. Antingen s7 icke edge eller nått annat märke.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Ser mycket intressant ut tycker jag! Frågan är bara om skärmen inte blir lite för stor i höjdled? Jag har nog problem att använda min telefon(Huawei Honor 8) med en hand så det måste vara svårt att nå överallt på denna!

Men stämmer alla uppgifter och ifall telefonen får Samsungs nya lagringsdiskar med UFS 2.0 så blir det ett givet köp!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gillar starkt att Samsung tagit bort den fysiska Home-knappen. Vill gärna se fingertryckssensorn placeras på baksidan som den är på Nexus 6P, av bekvämlighetsskäl.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7900 XTX + 7800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fysisk home-knapp och icke-böjd skärm är skall-krav för mig så det verkar inte bli en S8 för min del.

Samma krav för mig. Stör mig på min S6 edge varje dag. Men är så glad för min home-knapp. Men nu när även Samsung överger den fysiska home-knappen så vet jag inte vart man ska vända sig nästa gång jag ska byta lur, finns det något annat märke som fortfarande har knappen kvar? Verkligen hatar virtuella knappar, så osmidigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dagas:

Vad stora de blivit. S7 hade 5,1 respektive 5,5 och nu är 5,8 minsta. Sen fattar jag inte poängen med längre skärm. Snarare bredden som behöver bli bredare för där tangentbordet är och det man behöver plats för. Kurviga kanter är också dumt för gör att de går sönder lättare. Jag har en S6 och en jag känner som skaffade S6 edge hans skärm sprack på en vecka medan min hållit i två år.

Tror inte jag skaffar s8 när jag ska byta ut min S6. Antingen s7 icke edge eller nått annat märke.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Staz:

Ser mycket intressant ut tycker jag! Frågan är bara om skärmen inte blir lite för stor i höjdled? Jag har nog problem att använda min telefon(Huawei Honor 8) med en hand så det måste vara svårt att nå överallt på denna!

Men stämmer alla uppgifter och ifall telefonen får Samsungs nya lagringsdiskar med UFS 2.0 så blir det ett givet köp!

Man kan använda skärmen på flera sätt. Bara för att hela framsidan är en skärm, betyder inte att man kan låta vissa delar vara svarta ibland. Att placera knappar där det är svårt att komma åt handlar om ren SBS bland utvecklare och det läger de nog av med när fler mobiler får större skärmar. Sedan kanske android bättre behöver anpassas efter detta.

Min egen P9 Lite, så kunde de gärna ta bort 2cm på nederkanten och gjort den kortare. Och då liti skärmen gått hela vägen ner.

Permalänk
Skrivet av dagas:

Vad stora de blivit. S7 hade 5,1 respektive 5,5 och nu är 5,8 minsta. Sen fattar jag inte poängen med längre skärm. Snarare bredden som behöver bli bredare för där tangentbordet är och det man behöver plats för.[/size]

Många med mindre händer som tycker stora mobiler är obekväma just pga. bredden. Så genom att öka längden kan de öka skärmstorleken utan ändra komforten i handen.

Anledningen till att skärmen större är ju just längden. Hade de fortfarande kört 5,1/5,5 och 2:1 så hade ju den nya modellen blivit mycket smalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Fin mobil S8:an.
Men jag.......

Längtar tills Note 8 "hittar ut på bild"
Längtar tills officiella specifikationer på Note 8 kommer!

Ja, jag längtar som f*n efter en Note 8

*Och alla brinnerkommentarer, bara låt d va**

va

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Köp annat märke.

Samsungs Galaxymodeller är generellt väldigt bra, i synerhet AMOLD-skärmen. Att använda någon annan skärm blir bara fel. Men ja, du har nog rätt att det är dags att kika på andra märken tyvärr.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Ser fin ut, dock har man redan en S7 edge och bättre mobil känns det inte som man kan få i dagsläget, inte ens en S8 motiverar även om det blir en svinbra telefon det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Samsungs Galaxymodeller är generellt väldigt bra, i synerhet AMOLD-skärmen. Att använda någon annan skärm blir bara fel. Men ja, du har nog rätt att det är dags att kika på andra märken tyvärr.

Nu va det ett tag sedan jag hade en samsunglur men det som retade mig va allt bloat som va installerat. kanske bättre nu.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Robin:

Samma krav för mig. Stör mig på min S6 edge varje dag. Men är så glad för min home-knapp. Men nu när även Samsung överger den fysiska home-knappen så vet jag inte vart man ska vända sig nästa gång jag ska byta lur, finns det något annat märke som fortfarande har knappen kvar? Verkligen hatar virtuella knappar, så osmidigt.

OnePlus 3(T)? Helnöjd med min. Det enda jag saknar är plats för minneskort..

Halva priset mot samsung så du kan skämma bort datorn för 4 tusen istället 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Nästa flaggskepp eller toppmodeller från Samsung kommer inte brinna, får inte, kan inte! Skulle vara katastrof =/

Jag tycker den ser galet nice ut. Ser ut att vara len och mysig om någon förstår vad jag menar

Jag fattar precis vad du menar!

Skrivet av ggalaxyy:

Så roligt, jag klickar in på "Mina Citat" för att den är färgglad, och vill ju se vad som står där, så läser man "VA"

Men @ggalaxyy "va" ?

va (?)

Inte skriver man "va" i en textfråga.

"Jag hör vad du säger, men förstår inte"
"Jag vet vad du menar, men hör inte"

Vad menar du?
Är nog den riktiga frågan.

Och svaret är: Jag menar exakt det jag skrev.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Gillar inte fysiska knappar längre, de kräver i regel mer kraft än en mjukvaruknapp som man oftast bara behöver nudda för att den ska agera.Vill man ha feedback på att knappen är tryckt förutom vad som visas på skärmen kan man oftast få telefonen till att vibrera kort.

Att skärmen fortsätter runt kanten är ju inte direkt en nyhet hos Samsung och det finns säkert god anledning till varför man pushar för det. Men egna enkla tanke är att fler telefoner går sönder och behöver bytas eller repareras vilket Samsung tjänar på. Tittar jag på den 3 år gamla LG G3 som jag har just nu så ser jag att den fått flest stötar längs sidan och hade skärmen gått ända ut som på Edge eller S8 så hade skärmen spruckit. Vet inte hur ett skydd skulle se ut för detta men risken är att telefonen blir bredare än tänkt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

La märke till de fyra fysiska knapparna på sidorna.

Volymknappar, powerknapp och sista är för självexplosion?

Permalänk
Medlem

Tokkört med skärmskydd gjord av härdat glas med andra ord.
Lär bli ett köp ändå! Hoppas den släpps för under 10 000 kr, fast med tanke på vad de tog för Tab S3 LTE så vet man aldrig var prislappen hamnar.

Permalänk
Medlem

Vad jag mest är nyfiken på är om det ligger någon sanning i att båda modellerna har edge skärm, vilket det florerat rykten om. I så fall är det bara att fetglömma Samsung då dom skjuter sig själva i foten då edge tyvärr inte går hem hos alla.
Men men, jag kan ju ha fel... Vilket jag hoppas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Snygg som attan men kommer att sakna hemknappen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9