Biltemas frakt: varför så hög?

Permalänk
Avstängd

Biltemas frakt: varför så hög?

Jag undrar varför Biltema skall ha 127:- för att skicka min beställning till posten. Eller har jag bara missat något på hemsidan, finns det någon billigare fraktavgift? Annars är det riktigt dåligt Biltema...

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Hmmmm......jag tycker inte 127:- låter så värst mycket......är det + pf-avgift?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Avstängd

ja antar det. jag tycker att det är ocker.

Permalänk
Medlem

Tja annars kan du själv gå till posten och fråga vad det kostar att skicka något som väger 10 kilo och tar 1 kubikmeter i anrspåk (eller vad det nu är du har beställt)... du lär hamna på långt större siffror än 127 kr

Permalänk
Avstängd

jag skulle beställa ett par 3-meters switchkablar och ett 100-pack buntband av minsta storlek.

Permalänk
Medlem

Eftersom du bor i Mölnlycke så ar du ju inte så jättelångt till Biltemas butik på Backaplan annars.

Permalänk
Medlem

127 tycker jag också låter billigt...

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

hmm, 15 minuter till biltema, clas ohlson, bauhaus, massa affärer som elgiganten och rusta osv, ica maxi, coop forum och allt annat konstigt som kan tänkas behövas inte allt för långt till elfa heller, eller kylning.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jake
hmm, 15 minuter till biltema, clas ohlson, bauhaus, massa affärer som elgiganten och rusta osv, ica maxi, coop forum och allt annat konstigt som kan tänkas behövas inte allt för långt till elfa heller, eller kylning.com

Samma här Skärholmen här, du då?

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem

Re: Biltemas frakt: varför så hög?

Är det posten som är distubitör, gå då på dom ..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
Jag undrar varför Biltema skall ha 127:- för att skicka min beställning till posten. Eller har jag bara missat något på hemsidan, finns det någon billigare fraktavgift? Annars är det riktigt dåligt Biltema...

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Takashi, bor i skogås, allt som man behöver finns i länna eller farsta, å i värsta fall, stan

Permalänk
Medlem

Att skicka hdd jag bestälde från datorbutiken.com kostade 100:- frakt plus 60:- i pf så 127:- totalt är väl inte så mycket.

Visa signatur

[size="1"]trodde att jag hade koll på läget... men när jag öppnade dörren o kom ut
i den stora världen så fattade jag att jag inte fattade...[/size]