Plotterskrivare, skriva ut ritningar, stort format!

Permalänk
Avstängd

Plotterskrivare, skriva ut ritningar, stort format!

Hej!

Har en HP Designjet 5010CM plotterskrivare
Försöker skriva ut ritningar i Microstation, formatet ska vara som förut men det ska få plats hela ritningar, om ni förstår hur jag menar.
Just nu om jag ändrar format så blir det bara större, men vill att det ska vara samma storlek men få plats med mer.

Hur ändrar jag detta i Windows 7, alt på skrivaren eller vart detta nu görs?

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att lägga en "fence" runt det du vill skriva ut och sedan välja utskriftsformat A4/A3/A2/A1
Går väl också att välja skala vid utskrift.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pergro:

Är det inte bara att lägga en "fence" runt det du vill skriva ut och sedan välja utskriftsformat A4/A3/A2/A1
Går väl också att välja skala vid utskrift.

Har testat, tog en fence runt en skapligt stor ritning men blev i storlek med ett A4 och liten text, sen testa jag ett annat mycket större format men då blev allt jättestort.
En kollega nämnde något om ett trippelformat, typ AAA3 eller något, har sökt på google men hittar inget om det.

Visa signatur

Kittlee

Permalänk
Avstängd

Ska tydligen vara program som man kan stretcha med, men hitta en tillfällig lösning PDF > Arkiv > skriv ut > utskriftsformat > ISO Super A3 > tryck OK > skriv ut.

Visa signatur

Kittlee