Permalänk
Avstängd

Vilken drivrutin för bäst spelupplevelse med 980ti SLI?

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

Vilken drivrutin för bäst spelupplevelse med 980ti SLI?

har inga problem med den senaste.

mvh

Permalänk

Jag gillar verkligen nya DLC:n. Kul med nya banor och vapen, och efter mycket möda har jag låst upp alla nya prylar. Soissons är dock en riktig långkörare om man kör "Frontlines"

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Frontlines = Självmord

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem

Nagon som lirar i Nord Amerika trakten?

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Skrivet av jnilssonn:

Frontlines = Självmord

Det enda jag lirat sen DLC:n kom! Röj ju! Men visst vissa matcher kan bli rätt långdragna, främst om det rör sig om banan "Soissons". DICE behöver nog gör lite korrigeringar här och var för att Frontlines ska bli som det var tänkt.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Det enda jag lirat sen DLC:n kom! Röj ju! Men visst vissa matcher kan bli rätt långdragna, främst om det rör sig om banan "Soissons". DICE behöver nog gör lite korrigeringar här och var för att Frontlines ska bli som det var tänkt.

Jo det är kul! Men när ett game börjar dra sig kring 110-120min och winbounsen är typ 1.25-1.5 så känns det rätt kasst

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Skrivet av jnilssonn:

Jo det är kul! Men när ett game börjar dra sig kring 110-120min och winbounsen är typ 1.25-1.5 så känns det rätt kasst

Ja det kan jag hålla med om. DICE behöver nog tweaka lite Ser redan fram emot nästa DLC där Ryssland äntrar slagfältet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Frontlines = Självmord

Helt jävla värdelöst spelläge. Kört det två gånger, tveksamt om jag någonsin kommer röra skiten igen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Grymt initiativ från DICE! För folk som inte bryr sig om sin rank spelar det alltså ingen som helst roll.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

hej jag har en fråga. jag har gjort assigmentet i support klassen där man ska döda 15 st med ett speciellt vapen flera gånger utan att det markeras som avklarat. varför?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk

@martincool: Hade samma problem med alla klasser, spara bara det uppdraget till sist och gör dom andra 2 först.

Permalänk

Ni som spelar BF1. Värt ett köp?
Jag spelade betan, men gillade det inte alls. Även om jag fick mycket trevliga nostalgi känslor ifrån cod1/2.
Är det bättre nu och flyter på bättre? För det kändes som en ren lekstuga.
Gillar BF4, men trött på det, då varje match ser mer eller mindre likadan ut.

Btw, det finns inget hardcore mode i bf1? Ni som gillar att ha det, stör ni er på att det inte finns?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berglund03:

Jag spelade betan, men gillade det inte alls. Även om jag fick mycket trevliga nostalgi känslor ifrån cod1/2.

Btw, det finns inget hardcore mode i bf1? Ni som gillar att ha det, stör ni er på att det inte finns?

Det finns Hardcore i BF1 , jag tycker det är värt ett köp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnilssonn:

Är ju endast när jag vill låsa upp ett nytt vapen med 15 kills på en runda,jag ger mig på nåt sånt projekt.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berglund03:

Köp när det är rea. Det är ej värt fullpris. Är mer en blandning av CoD och Star Wars Battlefront än Battlefield.

Skrivet av Mange75:

Det finns Hardcore i BF1 , jag tycker det är värt ett köp.

Värt att nämna är att hardcore i BF1 är annorlunda än vad det var i tidigare titlar.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Köp när det är rea. Det är ej värt fullpris. Är mer en blandning av CoD och Star Wars Battlefront än Battlefield.

Värt att nämna är att hardcore i BF1 är annorlunda än vad det var i tidigare titlar.

Man lär nästan köpa spelet samt premium för hela upplevelsen, och då blir det ju dyrt. Sen om det är värt pengarna eller ej, det är svårt att säga. För mig var köpet givet.

Sedan finns det även servrar som kör skräddarsydda inställningar, men endast ett fåtal är konstant befolkade; och det ofta med en stor kö för att komma in. Sättet gevär fungerar på i BF1 försämrar stundvis hardcore, då det ofta dyker upp en mycket stor mängd krypskyttar, vilket ibland innebär konstant döende och lidande för den som spelar. Kan även vara kul ibland. Men långt från en solid upplevelse, enligt mig (snart 400 timmar i spelet)

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem

Alltså, de små banorna är oändligt med granatspammande, mortar spammande (Dom överbuffade support så nu har dom dels granatkastarna som alla matar iväg alla sina granater med och sen bland de bästa all round vapnen, dvs ofantligt mycket extra granatspammande.), finns det långa siktlinjer kan det även ett stort antal snipers (Suez är väl inte ovanligt med 15 per lag ibland.), tanksen går i princip inte att ha sönder annat än med en annan tank inblandad (Tack för att tom AT-granater studsar på dom, raketgevären suger en del, tack för glancing hits också.), och sen givetvis 900rpm kpistar och hagel. Det är så sjukt mycket granatspam så det är helt sanslöst, tänk worst case du kan tänka dig och sen dubblera mängden.

På de större kartorna slipper man mycket av granatspammande men då blir man farmad av flygplan eftersom de nerfat AA rejält, givetvis kör tanks runt också rätt fritt (Dock kan man faktiskt få iväg raketer på dom här utan att dö direkt.), dom dör oftare på större banor än små. Men räkna med 10+ snipers, det är snipers överallt eftersom dom buffade snipers rejält från Bf4 medans varenda övrigt vapen är sämre på avstånd.

Men det kan vara kul ibland och det är skitsnyggt.

Permalänk
Medlem

Om det är en större bana kan man väl räkna med att vissa rundor är 50% av ens dödsfall av flygplan, nu säger jag inte att det alltid är så, långt ifrån, men det känns ibland som att spela Bf3 och attackhelikoptrar eller vissa banor på BF4 innan dom nerfade scouthelikoptern.

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats låsa upp de nya vapena? Hur mycket jag än kör Automatico M1918 visar det ingen progression för mig drygt...

Permalänk
Medlem

Tröttnade oerhört fort på BF1 och har försökt komma in i det igen, men det går inte. Funderar mer och mer på att gå tillbaka till BF4, men då blir det nog en massa Lockers tragglande mestadels

Svårt att sätta fingret på vad det är som är off, men det är som med Battlefront, det bara saknades en känsla av något slag. Det ser fint, låter ok, men spelmässigt känns det off på något sätt fortfarande.

Permalänk
Medlem

@Ruzikx:

Har du köpt den nya expansionen?

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk
Medlem

@Ruzikx: Du ser att det står Automatico Factory, så du inte försöker med Storm eller Trench? Sen har du MP 18 Optical markerat, för den krävs det headshot kills only. Annars kan det vara någon bugg, snabb googling visar att fler verkar ha problem med vissa upplåsningar.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | Gigabyte 32" OLED 4K 240 Hz -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

@Ruzikx: Du ser att det står Automatico Factory, så du inte försöker med Storm eller Trench? Sen har du MP 18 Optical markerat, för den krävs det headshot kills only. Annars kan det vara någon bugg, snabb googling visar att fler verkar ha problem med vissa upplåsningar.

Jo, jag har kört med Factory. Han bara byta innan jag screenade :D. Men jag tror det är som @D-ryd säger att jag behöver expansionen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berglund03:

Glöm inte bort BF3....
Provade det i helgen.
Jeddra vad många bra kartor det finns i BF3.

Permalänk
Medlem

Inte lirat på ett par månader nu känns det som. Är det några nya saker man bara måste veta om innan man hoppar in i matchen igen så att säga. Orkar inte läsa spaltmeter av alla nyheter som hänt men viktigaste förändringarna typ. Eller har alla tröttnat och man kanske ska börja med BF3 typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Inte lirat på ett par månader nu känns det som. Är det några nya saker man bara måste veta om innan man hoppar in i matchen igen så att säga. Orkar inte läsa spaltmeter av alla nyheter som hänt men viktigaste förändringarna typ. Eller har alla tröttnat och man kanske ska börja med BF3 typ.

Ne same old same old. Håll inne mouse1 = profit. Du får magiskt granater efter ett tag på slagfältet nu också. Ska tydligen ha minskat granatspam med 7% men jag har inte märkt av någon skillnad om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

jag har precis uppdaterat burken med ett gtx 1080 och i7 7700, men jag får varning om low fps hela tiden.

Permalänk
Medlem

@jirlow:

Kontrollera så att "resolution scale" är korrekt inne i spelet.

Vad hade du för grafikkort innan? AMD? Rensat bort de gamla drivrutinerna med DDU isåfall?

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •