Vilken är den värsta sortens spelare i online gaming?

Permalänk
Avstängd

Vilken är den värsta sortens spelare i online gaming?

Det finns många typer av spelare inom online gaming, jag har spelat sedan 98 online ungefär och har träffat på alla olika sorters spelare. För mig finns det 4 olika arketyper av spelare som man absolut aldrig vill ha i sitt lag eller guild/clan/corp.

1. Narcissisten

Den här spelaren kommer få allting att handla om sig själv, den kommer att kommentera varje liten sak och skulle någon annan göra något bra är det enbart för att Narcissisten gjorde allt jobb som låg bakom de bra som skedde. Personen kommer alltid anse att andra skall göra som den vill, och blir den någon gång tvingad att göra något som inte är "status" kommer den tjura och sura och alla skall veta om hur hemskt livet är.

2. Taktikern/Ledaren

Namnet till trots har människan aldrig i sitt liv varit framgångsrikt varken strategiskt eller taktiskt, all information inhämtas från Youtube eller forum och alla skall lyda vad den säger oavsett om taktikern har förstått något eller inte. Personen kommer aktivt försöka förstöra om man inte följer det han skriver/säger.

3 . The Special One

Den här människan spelar onlinespel som om det vore singelspel, du har aldrig någon kontakt med människan och även om den kan vara duktig kommer den allt som oftast misslyckas för att den inte förstår hur man spelar i en grupp. Den kommer alltid att skriva något vid förlust och är det en vinst är det den som avslutar spelet först. Dessa brukar sällan spelar MMORPGs.

4 . Tjejen

Ofta har det inte med kvinnan/tjejen att göra från början utan det manliga beteendet från de flesta som spelar när de vet att det är en tjej, allt för ofta har clans/guilds/corps gått sönder när en tjej har bjudits in och hälften försöker flirta och ge fördelar och hälften vill sparka ut pga hur dålig hon är.

(Det finns massor av bra gamers som är tjejer, men det är ganska sällan man märker av dem pga den minimala kontakt de har lärt sig att hålla för att slippa ovanstående.)

5. Den instabile

Här har vi allt ifrån alkisar, knarkare eller diverse syndrom/problem, de kan vara hur bra som helst men deras problem läcker in i spelvärlden och de formligen vräker ut sina känslor över den stackare som råkar sitta på TS eller i spelet för tillfället.

6. Idioten

Spelar musik, pratar hela tiden och vet inte vad push to talk är, alla skall höra vad han säger och ofta har personen inga problem att sitta och smaska och sörpla.

Permalänk
Medlem

Tycker # 1 är den jobbigaste. Blir alltid dålig stämning med en sån i laget. Klankar alltid ner på alla andra och ska vara toxic. Tur personen ofta snackar ryska hela matchen så man slipper tilta 90° och trilla ur stolen.

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lemasive:

Det finns många typer av spelare inom online gaming, jag har spelat sedan 98 online ungefär och har träffat på alla olika sorters spelare. För mig finns det 4 olika arketyper av spelare som man absolut aldrig vill ha i sitt lag eller guild/clan/corp.

1. Narcissisten

Den här spelaren kommer få allting att handla om sig själv, den kommer att kommentera varje liten sak och skulle någon annan göra något bra är det enbart för att Narcissisten gjorde allt jobb som låg bakom de bra som skedde. Personen kommer alltid anse att andra skall göra som den vill, och blir den någon gång tvingad att göra något som inte är "status" kommer den tjura och sura och alla skall veta om hur hemskt livet är.

2. Taktikern/Ledaren

Namnet till trots har människan aldrig i sitt liv varit framgångsrikt varken strategiskt eller taktiskt, all information inhämtas från Youtube eller forum och alla skall lyda vad den säger oavsett om taktikern har förstått något eller inte. Personen kommer aktivt försöka förstöra om man inte följer det han skriver/säger.

3 . The Special One

Den här människan spelar onlinespel som om det vore singelspel, du har aldrig någon kontakt med människan och även om den kan vara duktig kommer den allt som oftast misslyckas för att den inte förstår hur man spelar i en grupp. Den kommer alltid att skriva något vid förlust och är det en vinst är det den som avslutar spelet först. Dessa brukar sällan spelar MMORPGs.

4 . Tjejen

Ofta har det inte med kvinnan/tjejen att göra från början utan det manliga beteendet från de flesta som spelar när de vet att det är en tjej, allt för ofta har clans/guilds/corps gått sönder när en tjej har bjudits in och hälften försöker flirta och ge fördelar och hälften vill sparka ut pga hur dålig hon är.

(Det finns massor av bra gamers som är tjejer, men det är ganska sällan man märker av dem pga den minimala kontakt de har lärt sig att hålla för att slippa ovanstående.)

5. Den instabile

Här har vi allt ifrån alkisar, knarkare eller diverse syndrom/problem, de kan vara hur bra som helst men deras problem läcker in i spelvärlden och de formligen vräker ut sina känslor över den stackare som råkar sitta på TS eller i spelet för tillfället.

6. Idioten

Spelar musik, pratar hela tiden och vet inte vad push to talk är, alla skall höra vad han säger och ofta har personen inga problem att sitta och smaska och sörpla.

Vilket underbart inlägg!!! 5 av 5 tveklöst.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Avstängd

Tycker avgjort de som lastar all team skit på en enskild spelare för att den valt att köra en viss typ av karraktär, (tex healer...) och därför -alltid- anses ha gjort fel när det går skit för gruppen, oavsett...

Fuck den typen av spelare!!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Tycker den värsta spelaren är den som alltid ska klaga över hur andra spelar, istället för att sköta sitt

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Folk som fuskar i onlinespel vare sig det är en som hamnat i sitt eget lag eller motståndaren.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemasive:

6. Idioten

Spelar musik, pratar hela tiden och vet inte vad push to talk är, alla skall höra vad han säger och ofta har personen inga problem att sitta och smaska och sörpla.

Försöker spela overwatch så jag kommer tillräckligt nära lite polare i rank.
Får dessa i laget hela tiden.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Spel där man möter någon 1v1, top/mid lane i league of legends (som ett exempel) och man får en solokill på personen och personen sedan säger LAAAAAAAAAG eller "was watching youtube" istället för att bara erkänna att personen spelade bättre än en själv.

Annars den där personen som tror han är bättre än vad han egentligen är, är nog den värsta jag kan tänka mig.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Inaktiv

7. Folk som skuttar runt i FPS spel så jag ej kan skjuta dem.

Permalänk
Medlem

#7 p12 som precis upptäckt vad en mic är, som måste kommentera och tjafsa sönder allt, ofta kombinerat tillsammans med #1.

Fun fact till #4, finns en sägen inom ledarskapskretsarna på EVE; No single boobies.
Används mindre nu, men vart rätt illa för något år sedan.

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Utöver de ni nämnt så finner jag folk som inte kan ta skämt väldigt tråkiga att spela med.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thor:

Utöver de ni nämnt så finner jag folk som inte kan ta skämt väldigt tråkiga att spela med.

Inte kan ta ett skämt, beror väl på om du tycker det är ett prank att hacka hans konto och slänga hans gear. Har skett i ett av mina guild back in the day.

Permalänk
Inaktiv

Säger helt klart nr.1

Oavsett om det är Goat Simulator eller CS:GO blir det alltid dålig stämning med en sådan person i gruppen...

Permalänk
Medlem

8: "Griefern" - personen som förstör för sina medspelare om hen inte får som hen vill.
A.k.a. "mid or feed" eller "drop AWP or suicide".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

9. Elite spelaren

Joinar ofta public games i spel för att sedan klaga på andras gear/skills/val av karaktär etc.

Permalänk
Medlem

Jag tycker individualisten som är bra 1on1 är värst i lagspel. De som spelade chack eller körde kross när vi andra spelade lagsporter som barn och nu ger sig in i lagspel. Ofta ser det ut i deras stats som att de presterar bra, men laget förlorar alltid när dom är med fast laget kanske vinner utan dem. De har själv ingen som helst förståelse för att de är de som drar ner laget eftersom dom kanske gör mycket damage, hög accuracy och många kills. Problemet är att de inte själva agerar måltavlor så att deras lagspelare blir avhjälpta.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Lemasive:

Intressant att det är vad du tänker på när jag skrev att jag tycker folk som inte kan ta skämt är tråkiga att spela med.

Visst är det kul att jävlas med folk, det förnekar jag inte. Men det är skillnad på att dra skämt eller rent ordmässigt jävlas och att aktivt söka att förstöra för andra.

Sen beror det ju på vem det är man interagerar med givetvis och vissa nivåer av begränsningar kan ju vara brukligt i vissa situationer. Men det jag syftade på var helt enkelt att personen bör kunna förstå att en sak som humor finns och att skämt inte är menade att tas seriöst. Sen håller jag den åsikten att allt är tillåtet att skämtas om, det ska inte finnas begränsningar.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Ryssen? Skämt åsido. Men "Idioten" tycker jag är riktigt jobbig när man försöker spela ett public game. Jag kör sällan i några fasta grupper, vilket gör att jag sällan stöter på de andra nämnda alternativen. Men Ryss.. jag menar, idioter finns det gott om!

Permalänk
Medlem

Det måste vara fuskaren & griefern. Alla andra är det bara att muta och köra på....Sen är det skönt om man själv inte tar sitt spelande på så förbannat stort allvar. Många spelar som om deras liv hänger på det... Gör man inte det så bryr man sig inte så värst mycket om diverse spelartyper.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Avstängd

Ett fel många gör ar att lägga för mycket vikt vid varje spelare och inte acceptera om enskilda spelare råkar göra avsteg från regler denne fått kastat i ansiktet sas/inte hinner med om den inte kan banan, osv...i teamet i stället för att se till teamet.

Ett vettigt team måste fungera oavsett om en eller flera spelare droppar av av eller av annan orsak inte gör sin förväntade roll så exakt som den förväntas, eller om oerfarna medlemmar gör tabbar ibland, osv.
För det mesta är det inte ens pro. team som beter sig så barnsligt utan noob team som vill framstå som pro team utåt...

Jag har slutat att joina sådana team sedan länge för att jag verkligen hatar den mentaliteten när man skall göra någon spelare till hackkyckling för att denna inte gjort *exakt* som idioten tycker att den borde ha gjort.

-

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

7. Folk som skuttar runt i FPS spel så jag ej kan skjuta dem.

Hoppas du inte spelar Gunmaster/TDM i BF4 då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dew87:

Folk som fuskar i onlinespel vare sig det är en som hamnat i sitt eget lag eller motståndaren.

Och jag som trodde att man per definition alltid hamnar i sitt eget lag...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Ett fel många gör ar att lägga för mycket vikt vid varje spelare och inte acceptera om enskilda spelare råkar göra avsteg från regler denne fått kastat i ansiktet sas/inte hinner med om den inte kan banan, osv...i teamet i stället för att se till teamet.

Ett vettigt team måste fungera oavsett om en eller flera spelare droppar av av eller av annan orsak inte gör sin förväntade roll så exakt som den förväntas, eller om oerfarna medlemmar gör tabbar ibland, osv.
För det mesta är det inte ens pro. team som beter sig så barnsligt utan noob team som vill framstå som pro team utåt...

Jag har slutat att joina sådana team sedan länge för att jag verkligen hatar den mentaliteten när man skall göra någon spelare till hackkyckling för att denna inte gjort *exakt* som idioten tycker att den borde ha gjort.

-

Hejsan, jag har i längd gått igenom detta med min sambo som tyvärr får stå ut med mina haranger ibland. Min slusats är att det handlar om spelare som inte kommer längre i ranked allt som oftast och istället för att förändra sitt spelsätt eller lära sig nya saker om spelet/ta mer ansvar börjar man titta på andra spelare istället.

Det är inte alla som klarar av det faktumet att de inte är världens bästa på ett spel, så de väljer att lägga energi på vad andra köper/gör/väljer istället för att anpassa sig så mycket som möjligt till laget för bästa framgång.

Jag var FC i WoT i en väldigt bra klan en längre tid, och människor är extremt rädda för att inte leverera stats. I ett sådant spel handlar det väldigt mycket om vad man gör som grupp, inte den individuella prestationen(förutom scouter). Det tog kanske 2 månader av konstant klagande från mig som FC på vissa spelare tills de började förstå att jag är ok med att man inte gör massiv skada eller dödar massor av fiender bara man uppfyller sitt syfte. Vi slog alla de bästa klanerna i världen, med spelare som absolut inte borde ha varit på den nivån för att vi som lag var mer slagkraftiga med mina taktiker och det sätt vi spelade för varandra.

Det hjälper inte att de flesta spel skapar ingen som helst känsla för community längre, utan allt handlar om stats.

Permalänk
Medlem

Try-harden helt klart. Den som gnäller sjukt mycket och försöker spela jätteseriöst trots att man ligger under med 15-3 i en CSGO-match.

Även den som gnäller på andra för att dom kanske spelar dåligt eller tar dåliga beslut. Det är ett spel, inte på liv och död. Dessa personer kan jag skälla ut totalt oavsett om det är mig dom gnäller på eller andra.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Butchtransan som doktorerade inom någon form av genusvetenskap och ständigt ville stöta och blöta sin forskning. Slitsamt när man bara ville slappna av och mörda lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemasive:

1. Narcissisten

Finns det någon annan idag? Slölirar lite COD:BO2 och det tar inte många sekunder in på en runda innan otrevligheterna börjar hagla.
Efter rundan kommer ursäkterna och det är alltid någon annans fel.

För +15 år sedan när man spelade CS så var otrevligheter något ovanligt eftersom det ofta resulterade i att man antingen blev utsparkad eller avstängd från en server. Man lärde sig ganska snabbt vilka normer som gällde. Att man berömde varandra och skojade sinsemellan även över lag var vanligare. Det händer inte idag. Det är som om vissa tror att ju mer otrevlig man är desto högre status har man...när det i realiteten är precis tvärtom. Narcissisten saknar som bekant självinsikt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lemasive:

Hejsan, jag har i längd gått igenom detta med min sambo som tyvärr får stå ut med mina haranger ibland. Min slusats är att det handlar om spelare som inte kommer längre i ranked allt som oftast och istället för att förändra sitt spelsätt eller lära sig nya saker om spelet/ta mer ansvar börjar man titta på andra spelare istället.

Det är inte alla som klarar av det faktumet att de inte är världens bästa på ett spel, så de väljer att lägga energi på vad andra köper/gör/väljer istället för att anpassa sig så mycket som möjligt till laget för bästa framgång.

Jag var FC i WoT i en väldigt bra klan en längre tid, och människor är extremt rädda för att inte leverera stats. I ett sådant spel handlar det väldigt mycket om vad man gör som grupp, inte den individuella prestationen(förutom scouter). Det tog kanske 2 månader av konstant klagande från mig som FC på vissa spelare tills de började förstå att jag är ok med att man inte gör massiv skada eller dödar massor av fiender bara man uppfyller sitt syfte. Vi slog alla de bästa klanerna i världen, med spelare som absolut inte borde ha varit på den nivån för att vi som lag var mer slagkraftiga med mina taktiker och det sätt vi spelade för varandra.

Det hjälper inte att de flesta spel skapar ingen som helst känsla för community längre, utan allt handlar om stats.

Bra skrivet, med risk för att verka dammig så tyckte jag att det var roligare förr när det var mer folk med denna typ av team tänk, måhända för att det till stor del också var hängivna spelare av liknande strategispel innan tror jag...

Idag är det nog tvärtom ganska få som börjat sin bana med tänkandet från klassiska strategispel.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Taktikern/narcissisten är ju fruktansvärt jobbig i spel som Dota 2, där man kan bli rapporterad för att man valde fel gubbe, eller inte följde metan till punkt och pricka. De flesta svenska/brittiska spelare jag stött på tenderar att vara just de personlighetstyperna. Alla fel beror på alla andra och ni vinner om ni lyssnar på mig. Jag brukar snällt be dem hålla käften och sluta gnälla. Det leder oftast till vinst då. Sen handlar det inte bara om att vinna, men när någon ska försöka babysitta dig så blir spelupplevelsen helt enkelt inte lika rolig. Har du en griefer så tar matchen åtminstone slut snabbare. Men en match på 90 minuter med konstant ifrågasatta beslut kan vara jobbigt.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

spelare som stör sig så mycket på andra spelare att de skapar såna här trådar?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Jag har ju en polare som prickar in alla sorter, förutom "tjejen".

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather