Ubisoft tillkännager Far Cry 5 och nytt Assassin's Creed

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

Ubisoft tillkännager Far Cry 5 och nytt Assassin's Creed

Efter en längre tids rykten bekräftar Ubisoft att flera av företagets spelserier får uppföljare under det kommande året, med bland annat ett nytt Assassin's Creed och Far Cry.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008

Hoppas att nya Assassin's Creed blir bra och att det har 21:9-stöd.

Stationär: Corsair 460X RGB, i7 6700K @ 4,6 Ghz, Asus Maximus VIII Gene/mATX, Noctua D15, Corsair LPX 32GB@3000MhzCL15, ASUS GTX 1080ti OC, Kingston HyperX SSD 120GB, Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 850 EVO 500 GB, Samsung 960 EVO 1TB, Corsair RM650x.
Skärm: ASUS PG348Q
Surfplatta: HTC Nexus 9 Bärbar dator: ASUS UX302LG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Tyckte 1:an var enastående, 2:an sisådär. Får hoppas det lever upp till mina förväntningar.

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • 8GB Kingston Hyper X memory • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB• Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jan 2011

Yay, vilda västern tema på far cry.. Flygande hästar att ta sig fram med?
Som tidigare spel fick man ju ränna fram och tillbaka för att göra uppdrag, 4an fick man flyga åtminstone..
Nu havremoppar, blä

Skickades från m.sweclockers.com

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2014

Far Cry 5.. Där ser man på minsann. Ja, Ubisoft behöver väl lite mer pengar. Tyckte FC 4 var mycket bra i single player men desto mindre bra i CO-OP. Multiplayer har jag ingen aning om dessvärre. 3:an var också bra men framför allt mycket bättre CO-OP. Heller ingen aning om huruvida multiplayer i 3:an var bra jämfört med 4:an. Gillar hellre att samarbeta som man gör i CO-OP i spel. Hoppas Ubisoft passar på att förbättra sin mjukvara (Uplay)till spelen så inga spelkrascher sker mitt i ett äventyr. Så är det iaf med FC3 CO-OP. 3:an vinner dock stort mot 4:an. Det har varit en hel del spelstunder i det och sker ännu. Spelar en hel del FC3 CO-OP med jämna mellanrum.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

Är det bara jag som är tveksam till spel som släpps så pass ofta som Far Cry-serien? Känns inte som spelen kan vara särskilt bra med tanke på hur kort tid de varit i utveckling. Av den korta tid jag spenderade med Far Cry 4 fick jag intrycket av ett själlöst spel med otroligt platta karaktärer och platt story. Nää, jag håller mig till mer välpolerade spel som GTA, Red Dead, Nintendo-spel etc när jag väl spelar, men å andra sidan är jag ingen riktig gamer längre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åstorp
Registrerad
Okt 2008

Är någon förvånad egentligen? Mjölka de spelserier som uppenbarligen säljer. Trots "cinematic FPS" och buggar som påminner om Bethesta spel från 90 talet.

S&M är kanske stort bland dagens gamers

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015
Skrivet av septembro:

Far Cry 5.. Där ser man på minsann. Ja, Ubisoft behöver väl mera pengar. Tyckte FC 4 var mycket bra i single player men desto mindre bra i CO-OP, 3:an var också bra men framför allt mycket bättre CO-OP.

Inte så mycket för de spelen. När kommer nästa rayman? Helt ok för att vara till konsol imo.

Dator 1: | i9 9900k | MSI GTX 1080 Gaming X | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 16 GB | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av xcluzive:

Inte så mycket för de spelen. När kommer nästa rayman? Helt ok för att vara till konsol imo.

Menar du att de inte kostar så mycket?

Rayman??? Ingen aning. Har aldrig spelat det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009

Utkikstorn i vildavästern vad vi har längtat !!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

Hoppas far cry 5 lyckas med det som far cry 3 och 4 lyckades med så bra. 3an hade fantastisk story, 4an kanske inte hade den bästa storyn men gameplayet var förfinat sen 3an. La många timmar i båda spelen

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2003

Ge oss något nytt!
jag är så trött på remakes, prequels, sequels, osv.... jösses, vi behöver inte fler assasins creed med mindre grafiska uppdateringar och exakt samma spelmekanik...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av quattro-2.6:

Som tidigare spel fick man ju ränna fram och tillbaka för att göra uppdrag, 4an fick man flyga åtminstone..
Nu havremoppar, blä

Vart någonstans är det bekräftat att Far Cry 5 skulle vara Västern -tema ?
Vad jag förstår det som är det bara lösa rykten...

Anyways, alltid varit en fan utav Far Cry sedan 3'an och kommer helt klart köpa 5'an oavsett vart de beger sig.
Ev. avsteg om de väljer framtiden som tema dock..

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014
Skrivet av DooL3Y:

Ge oss något nytt!
jag är så trött på remakes, prequels, sequels, osv.... jösses, vi behöver inte fler assasins creed med mindre grafiska uppdateringar och exakt samma spelmekanik...

The Divison var rätt nytt. Men det ryktas och att ett nytt Space game från ubisoft. Det hintades i Watch dogs 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborgen
Registrerad
Jul 2001

Inga piratskepp i näst Assassins Creed? Inget köp för min del.

Kom igen och släpp något nytt pirat spel istället.

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2003

@jojjo981: Jo det har du rätt i, kanske inte det mest nytänkande med dock en ny titel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av quattro-2.6:

Nu havremoppar, blä

The Red Dead Redemption PC port we never got!

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004

Ubi har tappat pinnen. Men ser fram emot snygga trailers.

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ÅKERSBERGA
Registrerad
Dec 2009

Inte så lite CoD-varning här - men eftersom jag personligen inte lockats av vare sig AC eller FC så får andra bedöma om det luktar mjölkning eller om de faktiskt kan tänkas vara intressanta.

"Why I like Microsoft? Microsoft just steals my money, Google steals my identity!"
Fractal Define R4 / Asus Crosshair V / AMD 8320 / 16 GB BallistiX / Crucial RealSSD C300 128 GB /2 * R9 390 Nitro 8GB @1920x1200 / Corsair H110 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Kave / Mus: Ace Edge 3200 / HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008

Gillar western-fps (främst pga gamla goda Outlaws) så FC 5 låter faktiskt intressant.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av DooL3Y:

Ge oss något nytt!

Exakt!

Hur kan folk inte ha tröttnat på dessa spelen ännu?? Jag har spelat 2,5 AC spel. Första var kul, andra helt ok men det tredje la jag av efter halva. Samma skit ju.

Samma sak med FC. Spelade 1an, delar av tvåan och trean men alltså... hur kul är det egentligen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tjörn
Registrerad
Dec 2008

Är faktiskt taggad inför nytt Far Cry. Även om det mjölkas en del, så gillar jag verkligen konceptet. Möjligheten till många många speltimmar finns verkligen!

• Ryzen R7 1700 + Celsius S24 • G.Skill FlareX 16gb @ 3200Mhz • 250GB SSD + 2TB HDD • Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 • Palit GTX 1080Ti Jetstream • EVGA G2 Supernova 650w • Corsair K70 RGB Brown • Steelseries Rival 300 •
• Beyerdynamic DT 770 Pro 80Ω • NZXT S340 Elite Black • Predator XB271HU • Nintendo Switch •

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Bree
Registrerad
Feb 2002

Jag älskar AC-serien, även ifall det varit blandad kvalité mellan spelen/DLC.
AC2 + alla dess expansioner är några av de roligaste spelen jag spelat!
Ezio Auditore da Firenze <3

Ska bli kul med nytt AC-spel!

STATIONÄR: CPU: 4790k @ 4.7 Ghz - GPU: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Minne: 16 GB Corsair Dominator - SSD: Samsung 850 Pro 500 GB - Skärm: Asus ROG SWIFT PG348Q Gsync 3440x1440
BÄRBAR: MacBook Air (2017)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av Infiniti:

Är det bara jag som är tveksam till spel som släpps så pass ofta som Far Cry-serien? Känns inte som spelen kan vara särskilt bra med tanke på hur kort tid de varit i utveckling. Av den korta tid jag spenderade med Far Cry 4 fick jag intrycket av ett själlöst spel med otroligt platta karaktärer och platt story. Nää, jag håller mig till mer välpolerade spel som GTA, Red Dead, Nintendo-spel etc när jag väl spelar, men å andra sidan är jag ingen riktig gamer längre.

De gör ju ett bra grundspel, som med 3:an och 4:an, sen släpper de uppföljare som använder samma värld som det tidigare spelet, Blood Dragon och Primal använder samma omvärld som 3:an respektive 4:an gör (med vissa modifikationer), de bara slänger på nytt ljusfilter, så där sparar de en massa arbete.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Fredag:

Ubi har tappat pinnen. Men ser fram emot snygga trailers.

Yep... med Cinematisk 30 FPS upplevelse

Vet att Ubisofts utvecklare behöver mat på bordet de också... men ärligt, kan de inte iaf försöka göra något nytt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009

Jag var nyligen i Venedig på semester och blev efter det imponerad av jobbet de gjort med assain creed II. Det var länge sen jag spelade det men kände ändå igen mig på flertalet platser.
Sen vet jag inte om historien räcker till en del till. Har inte spelat del IV heller och testade bara Black Flag lite snabbt.
Allt är samma sak med nya personer och nya områden.

Dax att spelproducenterna tar fram något nytt och det gäller även filmvärlden. Remakes eller fortsättning på tidigare toppfilmer tycks vara vägen att gå just nu.
Gör man något nytt så ska allt vara effekter i överflöd.
Inget av detta blir bra.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

Far Cry 3 & 4 var så snarlika varann men dom var toppen spel också.

Hoppas på mycket tekniskt nytt till Far Cry 5, med tanke på nya PS4 Pro och kommande Scorpio, utnyttja kraften och slippa så fula konsoliga titlar för PC.

Lian Li Alpha 550X - MSI X99A GODLIKE Gaming - i7 6850K - 32GB@3000Mhz - Gigabyte RTX 2080 OC - 1TB Samsung 970 EVO M.2 - Samsung 860 1TB + Samsung 830 512GB - 12TB HD - EVGA SuperNOVA G2 750W

Playstation 4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Najk:

Jag älskar AC-serien, även ifall det varit blandad kvalité mellan spelen/DLC.
AC2 + alla dess expansioner är några av de roligaste spelen jag spelat!
Ezio Auditore da Firenze <3

Ska bli kul med nytt AC-spel!

Håller med, Ezios och Desmonds storyline var riktigt bra. tyckte även senaste var helt ok så det känns bra att de har haft längre tid på sig nu. Blir bara så trött om de inte lägger in ultrawide-stöd denna gång.

Stationär: Corsair 460X RGB, i7 6700K @ 4,6 Ghz, Asus Maximus VIII Gene/mATX, Noctua D15, Corsair LPX 32GB@3000MhzCL15, ASUS GTX 1080ti OC, Kingston HyperX SSD 120GB, Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 850 EVO 500 GB, Samsung 960 EVO 1TB, Corsair RM650x.
Skärm: ASUS PG348Q
Surfplatta: HTC Nexus 9 Bärbar dator: ASUS UX302LG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Gelantious:

Inga piratskepp i näst Assassins Creed? Inget köp för min del.

Kom igen och släpp något nytt pirat spel istället.

En riktig piratsim baserad på ac4 hade varit underbart!

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Ser fram emot vad The Crew 2 har att erbjuda! Hoppas nu de kan putsa till det som de missade med ettan och framför allt, dedikerade servrar! Far Cry har aldrig riktigt intresserat mig och AC måste vara den mest fantasilösa och tråkiga spelserie någonsin i AAA-format.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop