Permalänk
Medlem

Ska bli kul och se vad dom släpper, jag hoppar över den här versionen då jag har 3an och den funkar utmärkt.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

@RVX: Stockholm är bara marginellt större. Och för egen del har jag betydligt närmare till Köpenhamn än till Stockholm.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

@Bruce Wayne: Stockholm är bara marginellt större. Och för egen del har jag betydligt närmare till Köpenhamn än till Stockholm.

Må så vara, men ändå större som du säger.
För min del är det tvärtom, geografiskt sett

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ska lätt

Jag var egentligen precis påväg att köp Oneplus 3T när jag fick detta mail. Jag väntar nog och hoppas att 5:an inte försvinner direkt Kameran verkar lovande

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Don_Tool: https://twitter.com/oneplus/status/869206727694196737/photo/1...

Jag vet inte det jag, det verkar finnas väldigt mycket brus och detta är inte ens "nattbilder".
Men vi får väl hoppas på det bästa.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Kommer garanterat köpa, varit sjukt sugen på 3an ett tag främst för jag vill ha dual sim, hoppas bara 5an har det också. Typ det enda alternativet om man vill ha dual sim idag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Kommer garanterat köpa, varit sjukt sugen på 3an ett tag främst för jag vill ha dual sim, hoppas bara 5an har det också. Typ det enda alternativet om man vill ha dual sim idag.

Finns ju "massor" av telefoner som har dualsim

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Finns ju "massor" av telefoner som har dualsim

Huawei är väl det enda som är vettigt?

Nog för jag kör en Nexus 6p idag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Är ju denna design som är snyggast, dvs HTC M7 klonen. Inte för att direkt den som det med allra största säkerhet är, dvs iPhone 7 designen är ful.
Men föredrar ändå M7 looken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

En sak jag tycker är väldigt märkligt är hur urvalet av städer för deras sk pop-up events. Utöver New York (20juni) och London (okänt datum)som är först.
Därefter följer 2 av våra grannländer huvudstäder, Helsingfors och Köpenhamn... Men inte Stockholm? Den största?
Vad jag hört de senaste åren ska Stockholm vara ett av de populäraste och mest besökta städerna (sett till folkmängd) i Europa.
Tycker det är aningen märkligt beslut av Oneplus faktiskt, övriga städer som Berlin, Paris osv är ju självklara val.
Vad säger ni?

Skickades från m.sweclockers.com

De har valt alla världens metropoler för deras pop-up events.. New York, London, Berlin, Paris... och i Finland Helsingfors, Tammerfors, Åbo och Uleåborg..

Har att göra med att i Finland säljs Oneplus direkt med abonnemang av den största mobiloperatören Elisa, och den har varit de nmest sålda mobilen i Finland under det senaste året. iPhone är långt efter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

De har valt alla världens metropoler för deras pop-up events.. New York, London, Berlin, Paris... och i Finland Helsingfors, Tammerfors, Åbo och Uleåborg..

Har att göra med att i Finland säljs Oneplus direkt med abonnemang av den största mobiloperatören Elisa, och den har varit de nmest sålda mobilen i Finland under det senaste året. iPhone är långt efter...

Ah ok, det förklarar ju en del.
Tack för updaten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Ingen som har hört något om en ny 1+X?
Jag har en sådan och är mer än nöjd med den, klarar av allt jag gör och batteriet räcker oftast hela dagen. Men samtidigt vill man ha något nytt med en bättre kamera, mer batteri, fingeravtrycksläsare samt senaste os.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hög tid att byta ut min gamla HTC M8, som jag är sjukt nöjd med men har börjat strula med åren. OnePlus känns som det självklara valet idag, så hoppas verkligen 5'an blir en hit nu, annars blir det nog 3T istället, som förhoppningsvis då droppar i pris

Spännande!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är själv ute efter ny mobil då min nuvarande Samsung S6 Edge börjar strula med batteriet. Landar denna på ett ok pris runt 4-5k så blir det ett givande köp!

Om inte de visar sig att den inte upplever till de förväntning man haft såklart. Bättre batteritid, mindre bloat osv.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Såg att den ska kosta runt 550 euro i finland.. börjar dom bli tokiga eller?

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Såg att den ska kosta runt 550 euro i finland.. börjar dom bli tokiga eller?

Har du sätt vad Galaxy s8 respektive Iphone 7?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hoppas de minskar bezels så att telefonen närmar sig LG G6 något, för det är en riktigt het mobil.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Är rädd att de kör Microsofts modell där varannan release är ett sämre alternativ.

Går de över 500 euro kommer den bli en besvikelse direkt. Väldigt svårt se vad de har i bakfickan som motiverar det priset. 8GB hoppas jag verkligen inte det blir, bara bortkastat. Krävs toppklass på skärm, kamera, inga bezels och grym byggkvalitet i allmänhet innan de kan begära över 500 euro. Snapdragon 835 är ju knappt uppgradering förutom lägre strömförbrukning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Är rädd att de kör Microsofts modell där varannan release är ett sämre alternativ.

Går de över 500 euro kommer den bli en besvikelse direkt. Väldigt svårt se vad de har i bakfickan som motiverar det priset. 8GB hoppas jag verkligen inte det blir, bara bortkastat. Krävs toppklass på skärm, kamera, inga bezels och grym byggkvalitet i allmänhet innan de kan begära över 500 euro. Snapdragon 835 är ju knappt uppgradering förutom lägre strömförbrukning.

Kan bli 8GB, ser det som både positivt och negativt. Positivt då den blir starkare men negativt då det egentligen inte behövs så mycket och därav kommer de vilja sätta priset högre.

https://twitter.com/evleaks/status/872429933783638016

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Har du sätt vad Galaxy s8 respektive Iphone 7?

var inte tanken att oneplus skulle köra med kraftigt konkurrens priser ?? samsung är ju i en klass för sig, iphone är väl också så går inte jämföra. Tråkigt om priset blir så pass högt och telefonen saknar trots det minneskortplats eller ip klassning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Hög tid att byta ut min gamla HTC M8, som jag är sjukt nöjd med men har börjat strula med åren. OnePlus känns som det självklara valet idag, så hoppas verkligen 5'an blir en hit nu, annars blir det nog 3T istället, som förhoppningsvis då droppar i pris

Spännande!

Känner likadant. Blir priset helt åt helsike för högt den här gången roffar jag åt mig en 3T som du säger förhoppningsvis sjunkit i pris

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

var inte tanken att oneplus skulle köra med kraftigt konkurrens priser ?? samsung är ju i en klass för sig, iphone är väl också så går inte jämföra. Tråkigt om priset blir så pass högt och telefonen saknar trots det minneskortplats eller ip klassning.

Oneplus flaggskepps telefoner är ju tänkt att vara just flaggskepp som konkurrerar mot typ Samsung och Iphone men till ett lägre pris vilket den gör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Glöm inte heller bort att Googles egna Pixel-telefoner är hiskeligt dyra även de.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Sitter på One plus One, hoppas att denna hamnar på ett vettigt pris. Blir nog ett köp isåfall

Permalänk
Medlem

Körde Oneplus 2 en stund och jag älskade den sträva baksidan. Mycket praktiskt, istället för att slira runt med alla hala telefoner idag. Min S7 edge går ju knappt att hålla i handen

Men kanske går att köpa skal med den ytan?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av HazZarD:

var inte tanken att oneplus skulle köra med kraftigt konkurrens priser ?? samsung är ju i en klass för sig, iphone är väl också så går inte jämföra. Tråkigt om priset blir så pass högt och telefonen saknar trots det minneskortplats eller ip klassning.

Nya Xperia är inte heller så snäll i priset... För att inte tala om en skärm med onödigt hög upplösning som förmodligen dricker batteriet innan lunchen ens har nalkat.

Så även om telefonen landar på 699$ (högsta ryktet), kommer den fortfarande vara billigare än top-konkurrenterna. Möjligen om Huawei släpper någon brakare till high-end lur då som är ännu billigare, annars tror jag OP kommer behålla kronan även i år, trots en högre prislapp.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >

Permalänk
Avstängd

Om 12 dagar, 20/6 så släpps femman.

https://oneplus.net/launch

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Säger väl som man sagt inför varje release sedan ettan. När min OPO går sönder så köper jag nyaste modellen... Men den vägrar dö! Duger fortfarande gott och väl för mig. Batteriet börjar bli slitet däremot.

Permalänk
Medlem

Kostar den mer än 5k blir det inget köp, vilket vore synd. Tycker inte ett pris över 5k motiverar köp med den designen som länkades tidigare i tråden. OnePlus måste hänga med i designtrenden för att i mina ögon ska kunna vara (nästan) lika bra som S8 eller kommande iphone 8 om läckorna stämmer. Svårt att motivera ett sådant pris år 2017 om kanterna blir så stora uppe och nere.

Visa signatur

Dator 1: Thermaltake Core P5 | Asus z97-Pro Gamer | i7 4770K | A-Data 16GB 1600MHz | Evga 980 Ti Classified | Samsung 840 EVO 250 GB | Seagate 2 TB | Evga Supernova G2 750W | Custom Waterloop
Dator 2: NZXT H230 | Asus Z87-A | i5 4690k | CM 212 EVO | Corsair 8GB 1600MHz | Gigabyte 1660 Ti | Samsung 850 EVO 250 GB | Be Quiet Pure Power 630W