Hur länkar man till en låt på inzight.se?

Permalänk
Medlem

Hur länkar man till en låt på inzight.se?

Hej...har ett sproblem...skitenkelt, i know...men jag får inte till det...jo jag vill länka en låt som jag gjort för att få lite feedback om mixning o sånt om den...Bara temporärt ett tag vill jag lägga ut en mp3 version så folk kan lyssna och tycka o ge tips...har lagt ut låten på domänen www.inzight.se
japp där finns den...låten heter Mistreated Days.mp3
men om jag nu skickar den typ av länk som der mej adress www.inzight.se/Mistreated Days.mp3 så funkar ju såklart inte det...så enkelt ere ju inte för mej...tycker själv det ba ska funka men icke...nån som samtidigt garvar hur jag suger på sånt här, men ändå vill hjälpa? hur gör jag länken rätt?

§3.1
Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Medlem

den visas ju inte iaf i mp3 listan.
finns två låtar där men inte den.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

@Defender: nae jag vet...men dom låtarna har en länk...jag vill inte att man måste gå via hemsidan liksom för att få tillgång till låten...vill bara lägga en länk en gång och att man från forumet kan hjälpa mej lite med själva mixen...Nu behöver jag hjälp innan detta oxo...känns som en enkel sak men...aja vet inte

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av st33l:

@Defender: nae jag vet...men dom låtarna har en länk...jag vill inte att man måste gå via hemsidan liksom för att få tillgång till låten...vill bara lägga en länk en gång och att man från forumet kan hjälpa mej lite med själva mixen...Nu behöver jag hjälp innan detta oxo...känns som en enkel sak men...aja vet inte

Varför inte lägga upp låten på soundcloud och länka den därifrån, så kan folk även kommentera direkt på soundcloud

Annars, ett tips är att skippa mellanslag i filnamnen på låtarna du länkar från servern, kör med underscore ( _ ) eller bindestreck i stället.

Permalänk
Medlem

@elBenko: ska prova att bara ändra mellanslag till underscore

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Annars om du insisterar på mellanslag kan du prova %20 där det är mellanslag när du länkar, så ditt exempel blir www.inzight.se/Mistreated%20Days.mp3

Edit: dock säger servern att filen inte finns, men %20 är iaf vad man normalt använder istället för mellanslag i länkar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

@TiasE: japp jag har lagt in en likadan kopia nu somm bara heter miss.mp3
funkar...not

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Filen verkar ju inte finnas där. Hur laddar du upp den? Med ett FTP program eller på annat sätt? Det finns minst två andra låtar på siten som fungerar, t.ex. "http://www.inzight.se/Kickstart%20My%20Heart11-05-06.mp3". Kan du se denna mp3-fil i samma mapp där du lägger din låt vid uppladdning? Du borde kunna se den, eftersom din låt skall hamna på samma plats.

Permalänk
Hedersmedlem

@st33l *Rubrik förtydligad (igen), tråd flyttad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...