Vilka utländska sidor kan vi handla från nu?

Permalänk
Avstängd

Vilka utländska sidor kan vi handla från nu?

Nu när kemikalieskatten finns så finns det inte längre någon anledning att stötta svenska butiker längre.

Vilka alternativ från utlandet finns det istället när man ska köpa något?

Permalänk
Medlem

Amazon från vettiga säljare inom EU?

Varför ska du inte stötta svenska butiker som gör detta mot sin vilja eftersom våra politiker är dumma i huvudet och gör allt för att inte få sitta kvar i nästa val?

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Själv tycker jag att kemikalieskatten bara för bra saker med sig. Inte så farligt med det lite högre priset.
Men skulle säga som ovan att Amazon är ett bra förslag så länge man har lite kritik över vilka man köper från.

Permalänk
Medlem

Aliexpress. Löjligt billigt. Funkar utmärkt.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Är det inte bättre att fråga vilka butiker du inte ska handla från? Jag skulle vilja att prisjakt listade utländska butiker tillsammas med svenska och visa priser inkl. frakt. Det skulle göra allt mycket lättare. Jag tycker också att vi inte ska stötta svenska butiker. Låt dom gå i graven och visa politikerna att de är ute och cyklar. Att handla ska inte behöva vara någon j*vla välgörenhet. Är hellre lojal mot min egen plånbok än företags plånböcker som vill suga ur oss så mycket de kan.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

https://www.idealo.de/ is eveything u need!

Gillar att handla ifrån Mindfactory.de. Caseking.de var tidigare en favorit, men nu tar de 25% moms till Sverige och inte 19% som förut :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Amazon från vettiga säljare inom EU?

Varför ska du inte stötta svenska butiker som gör detta mot sin vilja eftersom våra politiker är dumma i huvudet och gör allt för att inte få sitta kvar i nästa val?

För att det är så fel att politikerna inför denna skatt bara för att ha fortsatt massinvandring istället för att ta sitt ansvar.
Låt svenska butiker stänga ner får politikerna se att det finns en gräns.

Jag kommer självklart rösta på SD nästa val även att jag egentligen inte tycker om partiet eller deras politik men de andra är snäppet värre.

Permalänk
Medlem

Hur var det med komplett de har ju butik /lager i norge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Viochee: Du vill inte handla utanför EU för då tillkommer tull (och moms så klart).

När ni handlar på Amazon, tänk på att svensk moms räknas ut i sista klicket innan köpet. Listpriset ni ser är alltid lite billigare (tysk momssats?). Konvertering till svensk moms sker när man redan är redo att beställa.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

@Viochee: Du vill inte handla utanför EU för då tillkommer tull (och moms så klart).

När ni handlar på Amazon, tänk på att svensk moms räknas ut i sista klicket innan köpet. Listpriset ni ser är alltid lite billigare (tysk momssats?). Konvertering till svensk moms sker när man redan är redo att beställa.

Billigare att betala med euro också ist för att betala med sek. Är så med Swedbank, kursen är väl olika från bank till bank.

Handla där förra veckan, de ville ha 419kr om jag betalade med sek men med euro så drogs 405kr från mitt konto, inte så mycket på en billig beställning men handlar du för lite mer pengar så kan du spara en slant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Hur var det med komplett de har ju butik /lager i norge

Skickades från m.sweclockers.com

Samma regler för dem som alla svenska företag.