Tips om bra speldator, 15-20000 ca och passande skärm.

Permalänk
Medlem

Tips om bra speldator, 15-20000 ca och passande skärm.

Vill ha en riktigt bra dator som klarar spel som BF1 på ett galant sätt, dessutom en passande skärm.
Handlar gärna grejorna på Inet.
Antar tex att det är ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING och Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB samt skärmar som Acer 27" Predator XB271HUA G-Sync och Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS som gäller när man vil ha en maxad speldator.

Permalänk
Medlem

Personligen så har jag haft dålig upplevelser med Acerskärmar så jag hade nog valt någonting annat.
Här är iaf ett exempel på en riktigt high end gaming dator.
Utan skärmar och OS så du får avgöra vad som är viktigare.
GTX1070 skulle sänka priset en hel del utan att förlora för mycket prestanda.
Du skulle kunna byta ut 7700K till ryzen 1600 för att spara in lite till

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10556044/

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 32GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Systemlagring: WD Black SN750 1TB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bmannu:

Personligen så har jag haft dålig upplevelser med Acerskärmar så jag hade nog valt någonting annat.
Här är iaf ett exempel på en riktigt high end gaming dator.
Utan skärmar och OS så du får avgöra vad som är viktigare.
GTX1070 skulle sänka priset en hel del utan att förlora för mycket prestanda.
Du skulle kunna byta ut 7700K till ryzen 1600 för att spara in lite till

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10556044/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/10556044/

Ush jag ryser när någon nämner ryzen i en speldator.
Med alla dessa moderkorts bios fel , dålig minnes stöd , extremt dålig minnes hastighets stöd mm mm så skulle jag aldrig köpt en rysen iaf inte denna versionen , betalar gärna det dubbla för att slippa beskymmer som mååånga verka ha.

Mina 2c

Till ts så ser föregående inköpslista helt ok ut , jag hade själv köpt 500gb+ ssd och skippat mekanisk disk , själv har jag bara ssd i mina datorer , mekaniska diskar har jag bara i min nas.
Mvh

Edit hade valt noctua cpu kylare istället för den som ligger i inköpslistan dock

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Mitt tips Ryzen 1600, GTX 1080Ti
15 089 Kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Ush jag ryser när någon nämner ryzen i en speldator.
Med alla dessa moderkorts bios fel , dålig minnes stöd , extremt dålig minnes hastighets stöd mm mm så skulle jag aldrig köpt en rysen iaf inte denna versionen , betalar gärna det dubbla för att slippa beskymmer som mååånga verka ha.

Mina 2c

Till ts så ser föregående inköpslista helt ok ut , jag hade själv köpt 500gb+ ssd och skippat mekanisk disk , själv har jag bara ssd i mina datorer , mekaniska diskar har jag bara i min nas.
Mvh

Edit hade valt noctua cpu kylare istället för den som ligger i inköpslistan dock

Japp finns ingen anledning att ha Ryzen om man bara spelar. Folk får göra vad de vill men tycker bara synd om de stackarna som inte kan något och blint litar på vad andra säger, det är dom som kommer drabbas.

Aja

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Japp finns ingen anledning att ha Ryzen om man bara spelar. Folk får göra vad de vill men tycker bara synd om de stackarna som inte kan något och blint litar på vad andra säger, det är dom som kommer drabbas.

Aja

Håller med , vist det är jävligt bra att amd pressar intel men då någon ber om råd till en ny dator och själv inte kan. Sen rekommenderar folk ryzen baserat på priset och benchmark siffror från flertrådig prestanda. Sen när datorn byggs så i vissa fall kommer dom inte ens in i bios eller så är dom missnöjda med att minnes hastigheten som är deklarerad på kartongen inte kan köra i full hastighet eller att spelprestandan i de flesta spel är inte vad dom förväntat sig pga enkel trådigt spel stöd.

7700k för spel hade jag valt , beprövat o fungerar , vist vissa verka att ha värmeproblem men då hade jag gjort en delidd av cpu sen är problemet löst.

Och sen de som nämner att spelen kommer stödja fler kärnor framöver och då kommer ryzen äga är lika tröttsamt att läsa. Flertrådigt stöd i spel har det tjatats att det snart kommer i 10-15år.
Finns ett o annat spel som nyttjar många trådar men det är inte många.

Fel stavningar , skriver på min iphone 😀
Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Håller med , vist det är jävligt bra att amd pressar intel men då någon ber om råd till en ny dator och själv inte kan. Sen rekommenderar folk ryzen baserat på priset och benchmark siffror från flertrådig prestanda. Sen när datorn byggs så i vissa fall kommer dom inte ens in i bios eller så är dom missnöjda med att minnes hastigheten som är deklarerad på kartongen inte kan köra i full hastighet eller att spelprestandan i de flesta spel är inte vad dom förväntat sig pga enkel trådigt spel stöd.

7700k för spel hade jag valt , beprövat o fungerar , vist vissa verka att ha värmeproblem men då hade jag gjort en delidd av cpu sen är problemet löst.

Och sen de som nämner att spelen kommer stödja fler kärnor framöver och då kommer ryzen äga är lika tröttsamt att läsa. Flertrådigt stöd i spel har det tjatats att det snart kommer i 10-15år.
Finns ett o annat spel som nyttjar många trådar men det är inte många.

Jag tror helt ärligt hela 7700k är varm började med att Gigabyte släppte hela sin linje av moderkort med Vcoren upp på 1.35-1.4. Min var det från början och fick temps som var skyhöga. Biosupdate löste det och tempsen var helt normala på 65-70 grader.

Kör nu i 4,9ghz, 1.25 volt och får runt 70 grader i spel med en H100IV2 kylare.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.