Ni som undrar varför era paket från postnord är trasiga eller försvunnit

Permalänk

Sen jag skrev i den här tråden sist, 7:e juli, har jag förlorat ett paket till. Det är ett spårbart över-natten paket, och har nu varit "på väg" sedan 29:e Maj. Firman som sände det gav upp och reklamerade paketet förra veckan.
Alltså, Posten fungerar inte. Detta är ju rena komedin.

Permalänk
Skrivet av IlyaZ:

Den försämrade servicen är en del av effektiviseringar och besparingsåtgärder som syftar till att göra företaget mer lönsamt. Marknadens lag är att antingen köpa eller köpas upp.

Det är ett statligt företag. Svenska staten äger 60%, Danska staten 40%.
Om de inte klarar att ge grundläggande service för de priser de tar, bör firman läggas ner eller privatiseras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Det är ett statligt företag. Svenska staten äger 60%, Danska staten 40%.
Om de inte klarar att ge grundläggande service för de priser de tar, bör firman läggas ner eller privatiseras.

Grejen är att PostNord är bolagiserat och verkar på en marknad där det finns många privata aktörer. Statligt eller inte, det är samma principer som gäller och som gör att man behöver går med så hög vinst som möjligt. Tittar man på systembolaget är det däremot delvis annorlunda.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem

Borde fått mina batterier till drönaren idag och hade behövt dem... men det blev inget och går in och kollar.

Då har paketet skickats till en ICA butik på en annan ort (Felsorterad) och sedan gått till Torsvik.......

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av King Grub:

Haha, jag har ett som legat i Malmö i 10 dagar.

Jag har ett eller två ( beställda samtidigt från samma land men bara en fick trackning) som verkar kommit till tullen 4 juli, Postnord hittar det inte alls.

Visa signatur

Falta med sinc:en och se helheten

Permalänk
Medlem

Jag beställer runt 10 paket varje månad, aldrig har ett paket kommit bort eller varit skadat.. peppar peppar.. ni i tråden måste ju ha nedrans otur

schenker, där blir mitt paket felsorterat VARENDA gång och tar 6-7 arbetsdagar att komma fram
DHL har jag fått ett gäng trasiga leveranser av.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det här med Bring egentligen? Beställde från en butik i måndags, som skickar med Bring och har inte hört ett knyst... Går inte att spåra heller, då jag inte fått något trackingnummer.

Har aldrig fått något paket levererat av dem förut, så vet inte vad man ska förvänta sig...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DaBone:

Hur fungerar det här med Bring egentligen? Beställde från en butik i måndags, som skickar med Bring och har inte hört ett knyst... Går inte att spåra heller, då jag inte fått något trackingnummer.

Har aldrig fått något paket levererat av dem förut, så vet inte vad man ska förvänta sig...

Enda gången jag fått något via Bring (tvättmaskin från EG) så var Bring utlagt till ett lokalt åkeri som var helt ointresserat av att leverera varan. Kom inte på bestämd tid och fick tigga och be för att boka om en tid som passade.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Enda gången jag fått något via Bring (tvättmaskin från EG) så var Bring utlagt till ett lokalt åkeri som var helt ointresserat av att leverera varan. Kom inte på bestämd tid och fick tigga och be för att boka om en tid som passade.

Låter ju lovande... :-/

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Hur fungerar det här med Bring egentligen? Beställde från en butik i måndags, som skickar med Bring och har inte hört ett knyst... Går inte att spåra heller, då jag inte fått något trackingnummer.

Har aldrig fått något paket levererat av dem förut, så vet inte vad man ska förvänta sig...

Elgiganten kör med Bring, o en vän till mig har beställt från EG en del gånger, o dagen efter att EG skickat kolli-ID nummer så har han kunnat hämta ut paketet på sitt lokala postombud. Inga problem där. Detta är visserligen i Stockholm så vet inte hur det är i övrigt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Hur fungerar det här med Bring egentligen? Beställde från en butik i måndags, som skickar med Bring och har inte hört ett knyst... Går inte att spåra heller, då jag inte fått något trackingnummer.

Har aldrig fått något paket levererat av dem förut, så vet inte vad man ska förvänta sig...

Dom gånger jag fått leverans via bring, vilket inte är alltför ofta, så har dom outsourcat leveransen till ett åkeri. Aldrig däremot fått en leverans av dom själva.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: Bing funkar bra när jag har haft me dom att göra. Fick en leverans av en Cykel som budet trodde vägde bly så hon vägrade lyfta av den från bilen men kunde lyfta av den själv med en arm så det var lungt. Dock har schenker slarvat bort en 2,2 m hög kabeltrumma på två ton nu i veckan åt mig på jobbet.

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

@Bruce Wayne: Bing funkar bra när jag har haft me dom att göra. Fick en leverans av en Cykel som budet trodde vägde bly så hon vägrade lyfta av den från bilen men kunde lyfta av den själv med en arm så det var lungt. Dock har schenker slarvat bort en 2,2 m hög kabeltrumma på två ton nu i veckan åt mig på jobbet.

Har ju som sagt aldrig haft med dom att göra vid leverans utan bara vid sortering av paket, men jag har ingen anledning att tro att dom skulle vara sämre eller bättre än nåt annat.
Sämre än ex postnord kan ju ingen vara.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

sista gången jag beställer från nätet. kommer att handla direkt ur butikerna istället så man vet att allting är helt när man kommer hem jävla nötter det finns på postnord allså dom skulle ha sparken allså

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Nu är jag inget större fan av Postnord men de gör fortfarande ett bättre jobb än övriga åkerier. Tyvärr så har branschstandarden även blivit mer och mer uppenbar även med Postnord.

Juni/juli någongång hämtade jag ut två paket som båda var skadade. Den som fraktats med Schenker såg det ut som att någon suttit på. Hade en jävla tur att mitt Shenmue fortfarande var i bra skick och ens kvar i kartongen då den var öppen. Paketet Postnord levererade såg ut att ha fastnat i en maskin, det som låg i förpackningen var helt men det var rätt nära även där.

Personligen hade jag gärna sett att något snarast görs med alla dessa värdelösa fraktbolag, sanslöst att det ska vara ett sånt jävla stök i ett civiliserat land som just Sverige. Att kunna frakta är viktigt, framförallt för företagare men även alla privatpersoner också. Nu har jag själv haft tur men det går ju inte att påstå annat än att det finns problem och förr eller senare så drabbar det en själv.

Permalänk
Medlem

Nu brukar jag inte ha någon direkt otur med Postnord, men herregud för de senaste veckorna... Började med att frugan beställde en ny TV med expressfrakt. Skulle ha varit framme senast en fredag, men dök inte upp förrän ca 1½ vecka senare. "På väg" stod den som.

Beställde sen ett nytt nätaggregat som inte skulle ha kommit förrän i September enligt Proshop, men sen fick jag en dag i förrförra veckan om att den hade skickats. Tänkte "fan vad gött" och följde försändelsen. Leverans om 3 dagar -> Leverans om 2 dagar -> Leverans om 1 dag -> Leverans idag (31/7) -> På väg. Senaste uppdateringen var 27/7... Har hört av mig till deras Kundtjänst, men får inget annat svar än att jag kommer att bli kontaktad...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IlyaZ:

Fick inga paket - tvingades lägga ner sin firma
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artike...

Trevligt

De hänvisar till spårbara paket, men inte ens de verkar levereras som de ska. Visade sig att jag skulle fått ett paket i december, som jag fortfarande inte sett skymten av, men som enligt avsändaren bekräftats som levererat.

Har också varit med om att post skickats tillbaka, med postnords klisterlapp + ruta "okänd" ikryssad, trots att allt intill varit riktigt och jag bott på adressen i flera år. Fick sedan brevet i handen när jag träffade personen veckor senare. Klippte ut klisterlappen och satte upp på mitt kylskåp.

En annan gång fick jag besked om att jag skulle lämna studiekontroll, eller få hyresavtalet uppsagt. Hyresvärden hade inte fått mitt intyg och hade skickat en påminnelse/uppsägning till närmaste postombud. Fick inget AVI om detta, däremot en "påminnelse"-AVI en eller två veckor senare. När jag sen direkt hämtar ut brevet är deadlinen för studiekontroll över sedan några dagar och jag därmed vräkt. Lyckligtvis löste det sig ändå, men de hade inte behövt vara snälla, om de velat bli av med mig.

Förra veckan fick jag någon annans brev, som jag gick och lämnade i postlådan.

Ringa och klaga är inget som kommer avhjälpa problemet. Det är inte lönt. Den försämrade servicen är en del av effektiviseringar och besparingsåtgärder som syftar till att göra företaget mer lönsamt. Marknadens lag är att antingen köpa eller köpas upp.

PostNord paketsidan var mitt första jobb i Östersund klarade av 1.5 år och under tiden fick man bara undan förklaringar på fel man påpeka. Bilarna var under all kritik 3 bilar rasade på en dagtur ingen hade koll på tiderna så fick köra utan sömn 1 gång för dom gjort fel.

Cheferna flydde skeppet hade 3 ST under min tid och ingen tog på sig något utan blev vidare hänvisning till högre som också vägra lyssna.

Tillslut så ledsna jag och tog ett annat jobb pga arbetssituation var för dålig.

Dessutom går Postnord dåligt och dom har ej koll på alla sina underentrapanörer därav att de blivit som de är på paketsidan.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Valde BEST transport när jag lade en beställning från webhallen bara för att slippa postnord :/ Då det är en bärbar dator vill jag gärna att den inte kastas i onödan.
Förra hösten fick jag hem en trasig skärm pga postnord, besvikelsen var brutal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Nu brukar jag inte ha någon direkt otur med Postnord, men herregud för de senaste veckorna... Började med att frugan beställde en ny TV med expressfrakt. Skulle ha varit framme senast en fredag, men dök inte upp förrän ca 1½ vecka senare. "På väg" stod den som.

Beställde sen ett nytt nätaggregat som inte skulle ha kommit förrän i September enligt Proshop, men sen fick jag en dag i förrförra veckan om att den hade skickats. Tänkte "fan vad gött" och följde försändelsen. Leverans om 3 dagar -> Leverans om 2 dagar -> Leverans om 1 dag -> Leverans idag (31/7) -> På väg. Senaste uppdateringen var 27/7... Har hört av mig till deras Kundtjänst, men får inget annat svar än att jag kommer att bli kontaktad...

Uppdaterar ovanstående inlägg med följande:

Fick igår svar från två olika håll.
Mejl från utredare:

"Hej!

Angående kolli ****

Jag har eftersökt ditt paket hos mottagande terminal och fått svar att försändelsen inte har skickats ifrån avsändaren.

Jag rekommenderar dig att kontakta avsändarna för vi har ingenting som tyder på att försändelsen har inkommit till oss.

Hör gärna av dig ifall du skulle ha några frågor. Jag avslutar ärendet och önskar dig en fortsatt trevlig dag.

Vänlig hälsning
A"

Dold text

Meddelande via Twitter:

"Hej Alexander. Just nu finns inga skanningar som visar att Postnord Danmark har tagit emot paketet. Jag rekommenderar därför att du kontaktar din avsändare för att höra när de skickar iväg paketet. /J"

Dold text

Enligt Postnord så kan de inte se att den har ankommit till någon terminal, men (rätta mig om jag har fel) så kan ju jag följa försändelsen och se att de faktiskt har skickat den vidare. Nu jobbar ju inte jag på Postnord, men rent logiskt så tänker jag att för att ett paket/kolli ska kunna uppdateras så måste det ha scannats? Och om det har scannats så har det även flyttat på sig?

Iallafall, jag kontaktade då Proshop som sa att det var skickat, men att de skulle höra av sig till Postnord angående detta. Idag från ingenstans dök paketet upp på ICA och jag ska gå och hämta det snart. Är sjukt trött på Postnord efter denna vända och kommer nog att försöka välja andra alternativ ett tag framöver. Hoppas ni andra som kanske ännu väntar får era grejer med!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

PostNord har börjat lägga mina paket utanför dörren, de som inte går in genom brevinkastet, jag bor i en fastighet med loftgång utan något dörr ...

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Hur fungerar det här med Bring egentligen? Beställde från en butik i måndags, som skickar med Bring och har inte hört ett knyst... Går inte att spåra heller, då jag inte fått något trackingnummer.

Har aldrig fått något paket levererat av dem förut, så vet inte vad man ska förvänta sig...

Jag delar ut paket från Bring (men jobbar inte åt Bring) men har bara insyn på hur det går från en lastbil till min bil.
Kan säkert svara på någon fråga men kan lungt säga att alla företag har vissa rötägg.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Nu jobbar ju inte jag på Postnord, men rent logiskt så tänker jag att för att ett paket/kolli ska kunna uppdateras så måste det ha scannats? Och om det har scannats så har det även flyttat på sig?

Varje status-uppdatering innebär att någon har scannat label'n, med en handscanner, eller med en fast monterad sortering-scanner, som angett var försändelsen finns just då. Så, klart som fan att PostNord har tagit emot, och hanterat din försändelse. En gissning är att PostNords representanter som har försökt hjälpa dig har eftersökt det svenska kolli-ID't i det danska systemet, och att det inte gett något resultat. PostNord har den dåliga vanan att ge allt nya kolli-ID'n när man passerar gränsen.
Även därför spårbara försändelser från utlandet går att spåra hela vägen till Arlanda, men sen försvinner de i tomma intet. Och så svamlar man om att "rekommenderat" betyder något annat i Kina... Rekommenderat betyder, även i Kina, spårbart, med legitimationskrav för att kunna hämta ut försändelsen. PostNord tycker bara de får för dåligt betalt, och vill inte hantera posten på rätt sätt.

Skrivet av gothenburg:

PostNord har börjat lägga mina paket utanför dörren, de som inte går in genom brevinkastet, jag bor i en fastighet med loftgång utan något dörr ...

Verkar bra... Det drabbar avsändaren, men jag hade antagligen hört av mig till dem, och påstått att jag inte fått min försändelse, och att de måste reklamera den mot PostNord. Om avsändaren gör vad de ska, och kräver PostNord på ersättning, kommer det inte behövas många hundra påstötningar innan PostNord ändrar policy...
Visst, fult att ljuga, osv. Men vad gör man den dagen det inte är något köpt från en butik, utan oersättliga dokument, vad som helst från fraktsedlar, till foton på någon som liten för 50 år sedan... PostNord kommer ju inte ordna nya foton...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Jag delar ut paket från Bring (men jobbar inte åt Bring) men har bara insyn på hur det går från en lastbil till min bil.
Kan säkert svara på någon fråga men kan lungt säga att alla företag har vissa rötägg.

Ringde företaget idag för att kolla om de verkligen hade skickat paketet eller vart det var någonstans.. De skulle återkomma, men det gjorde de inte. Så vet inte vad som hänt egentligen.
På företagets hemsida står det att det ska ta 1-3 dagar att få varan. Beställde varan förra måndagen, så det är 7 dagar sedan om man räknar bort helgen. Känner bara att det hade gått snabbare att beställa från USA....
Är väl bara lite less på hela grejen, då man behöver grejerna, men det hela tiden ska strula med frakt osv...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Ringde företaget idag för att kolla om de verkligen hade skickat paketet eller vart det var någonstans.. De skulle återkomma, men det gjorde de inte. Så vet inte vad som hänt egentligen.
På företagets hemsida står det att det ska ta 1-3 dagar att få varan. Beställde varan förra måndagen, så det är 7 dagar sedan om man räknar bort helgen. Känner bara att det hade gått snabbare att beställa från USA....
Är väl bara lite less på hela grejen, då man behöver grejerna, men det hela tiden ska strula med frakt osv...

Företaget = de som skickat?
Vid start av varje arbetsdag checkar jag att jag har alla paket. Ibland far de till fel stad och då tar det en dag extra (och detta spåras inte i vårat system). Detta beror helt på att folk inte orkar läsa vad som står på paketen.
Men kommer ett paket till mig är det hos kunden inom 3h (dvs du har det i lådan mellan 01-04:00). Och de kommer ibland skadade till mig men vet ej om det beror på bring eller oss.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Företaget = de som skickat?
Vid start av varje arbetsdag checkar jag att jag har alla paket. Ibland far de till fel stad och då tar det en dag extra (och detta spåras inte i vårat system). Detta beror helt på att folk inte orkar läsa vad som står på paketen.
Men kommer ett paket till mig är det hos kunden inom 3h (dvs du har det i lådan mellan 01-04:00). Och de kommer ibland skadade till mig men vet ej om det beror på bring eller oss.

Då antar jag att du jobbar med tidningsutdelning.. Men hur stora paket delar ni ut?

Detta paket borde vara ca: 1m*70cm*40cm..

Ringde företaget som jag beställt varan ifrån, för att få klarhet i om de skickat eller inte och om de kunde spåra paketet i så fall.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Då antar jag att du jobbar med tidningsutdelning.. Men hur stora paket delar ni ut?

Detta paket borde vara ca: 1m*70cm*40cm..

Ringde företaget som jag beställt varan ifrån, för att få klarhet i om de skickat eller inte och om de kunde spåra paketet i så fall.

Yes tidningar, och typ allt som rör Bring i Norrbotten.

Till personer tror jag det är 50x50x50, 5kg och ett värde under 500:- (ska gå att få ner i en brevlåda, men det gör det fan aldrig).
Men kör ibland paket till företag i storleken du nämnde (mest Svenska spel reklam, går knapp in i bilen ibland).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

HELA den här tråden är ett bevis på att man väljer att inte beställa känslig elektronik per post order.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Inte haft några större problem med posten tidigare förutom ett eller två felsorterade paket som tagit en dag extra. Men förra veckan var det ett paket som tog några dagar extra på sig att komma fram...

Men dom bad i alla fall om ursäkt *sign*

Nu var det dock bara några stockar snus i lådan och dom är som tur är inte så ömtåliga

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Jag har slutat och handla från e-butiker som inte kan erbjuda annan frakt än PostMord. DHL och Schenker går och lita på!

HAHAHA! DHL????!!! Är du seriös. Där har du några som är långt värre än postnord. Får hjärtklappning så fort jag ser namnet DHL. Dom är ju tom oförsiktiga med paketen mitt framför ögonen på en. Har många skräckexempel där DHL varit inblandade. Tex med en tv jag beställt. När jag tittade in i lastbilen så låg tvn ner på pallen, den hade stått upp från början men ramlat någon gång under resans gång. Det var ett stort hål i kartongen ändå in till själva tvn och kartongen var full med krossat glas från en glasskiva som också gått sönder under resans gång. Tog inte emot den tvn utan den fick dom ta tillbaka. En annan gång när jag skulle returnera en tv med DHL så hade chauffören bestämt sig att den skulle få plats på ett visst ställe och tryckte och slog in den mellan två andra saker så kartongen blev helt förstörd, allt detta mitt framför ögonen på mig.

Denna tråd må handla om Postnord men tro fan inte att DHL skulle vara några duvungar.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

jobbar med massor av olika budfirmor och transport firmor dagligen och det är i de flesta fall skåpbilarna som har problem medan de större lastbilarna som sköter pall och ännu större saker sköter sig bra.
sen finns det alltid undantag såklart.

alltid kul att se någon skriva att jag såg firma xx EN GÅNG göra si och så. alla kan göra fel och klanta sig mer än en gång.

men hos posten är någonting riktigt fel eftersom många av våra dyra företagspaket börjar "försvinna", värt att notera är att alla är försäkrade och har spårnings möjlighet (givetvis).
så även vi har börjat gå över till konkurrenter såsom DHL som överträffar både posten och schenker med råge när det gäller hantering av företag. Dom tappade bort ett av våra paket en gång och inget tjafs över huvudtaget. dom gjorde en liten undersökning och sen ringde dom upp och sa: vad kostade varorna? vi behöver även kontonr: så vi kan sätta in beloppet.

så jag satsar på DHL privat om det går vill säga.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.