Permalänk
Medlem

Tickande ljud i fläktarna.

Har en zalman z9 neo och har precis uppgraderat den med b350 plus moderkort och ryzen 1600x. när jag startar spel börjar någon av fläktarna ticka. Det låter som att nått stöter imot fast jag har kollat och det är inget. innan jag uppgraderade moderkort och proccesor hade jag inte alls några problem med nått konstigt ljud, och det var samma chassi!!

Permalänk
Medlem

Du kan antagligen pilla bort klistermärket som sitter över kullagret och spruta in en droppe olja. Kan hjälpa.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Du kan antagligen pilla bort klistermärket som sitter över kullagret och spruta in en droppe olja. Kan hjälpa.

Ja, eller prova byta fläktar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Da mighty ajfån: Men vrf var det inte så förut, det hände nu när jag bytte moderkort och proccesor.

Permalänk

Har du även kollat på GPU och PSU fläktarna?

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 5070ti | PSU 750W

Permalänk
Skrivet av Revv:

@Da mighty ajfån: Men vrf var det inte så förut, det hände nu när jag bytte moderkort och proccesor.

Ja du, det kan jag inte direkt svara på, förresten är du säker på att det är chassi fläktarna som har ljud och inget annat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@kdk_warhead: Kom precis på att GPU fläktarna startar inte förens man startar ett spel och det var visst en sladd som stötte imot fläkten på GPUN, tänkte inte på att GPUN fläkten inte gick när spel inte var på så det var därför jag antog att det var chassi fläktarna. Tack för alla svar!!

Permalänk

Kul att vi löste problemet

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 5070ti | PSU 750W

Permalänk
Skrivet av Revv:

@kdk_warhead: Kom precis på att GPU fläktarna startar inte förens man startar ett spel och det var visst en sladd som stötte imot fläkten på GPUN, tänkte inte på att GPUN fläkten inte gick när spel inte var på så det var därför jag antog att det var chassi fläktarna. Tack för alla svar!!

Bra att det inte var nåt värre fel!

Visa signatur