Ni som undrar varför era paket från postnord är trasiga eller försvunnit

Permalänk
Medlem

Härligt, den här tråden är precis vad jag behöver. Story time: Fick en ny brevlåda av tjejens föräldrar, en sån där snygg paketlåda i plåt som står på marken. Beställdes från Flexbox (tillverkarens) hemsida, levererades av postnord. Vid leverans upptäcker vi att ena hörnet på kartongen är skadat, öppnar och ser att taket på brevlådan är intryckt i ena hörnet och lacken förstörd. Retur direkt, efter nån vecka kommer en ny brevlåda från Flexbox som denna gång var oskadad. Fine, olyckor händer.

Nu under semestern så fick jag tummen ur och gjöt ett betongfundament till brevlådan och satte upp den. Skitnöjd, blev jättesnyggt. Detta var i tisdags. Igår (onsdag) så ringer tjejen och meddelar att Postnord har KÖRT PÅ den nya brevlådan så att ena sidan är intryckt och repad och att lådan har vridit sig på fundamentet. Alltså vad i helvete, EN DAG satt den uppe. Ingen lapp från föraren eller nånting. Vi har givetvis ringt Postnord och förhoppningsvis ersätter de med en ny, men det här känns mest som ett dåligt skämt just nu.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

@Halogen: Herregud så irriterande. Du får ursäkta men min första reaktion var skratt, mest för jag vet hur satans arg jag själv hade blivit ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Härligt, den här tråden är precis vad jag behöver. Story time: Fick en ny brevlåda av tjejens föräldrar, en sån där snygg paketlåda i plåt som står på marken. Beställdes från Flexbox (tillverkarens) hemsida, levererades av postnord. Vid leverans upptäcker vi att ena hörnet på kartongen är skadat, öppnar och ser att taket på brevlådan är intryckt i ena hörnet och lacken förstörd. Retur direkt, efter nån vecka kommer en ny brevlåda från Flexbox som denna gång var oskadad. Fine, olyckor händer.

Nu under semestern så fick jag tummen ur och gjöt ett betongfundament till brevlådan och satte upp den. Skitnöjd, blev jättesnyggt. Detta var i tisdags. Igår (onsdag) så ringer tjejen och meddelar att Postnord har KÖRT PÅ den nya brevlådan så att ena sidan är intryckt och repad och att lådan har vridit sig på fundamentet. Alltså vad i helvete, EN DAG satt den uppe. Ingen lapp från föraren eller nånting. Vi har givetvis ringt Postnord och förhoppningsvis ersätter de med en ny, men det här känns mest som ett dåligt skämt just nu.

Så... Inte nog med att dom är usla på att dela ut paket. Nu har dom sönder lådorna också :[
Sorry, lider med dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Funderar på om man skulle skickat iväg en burk surströmming någonstans. Skriva ömtåligt på paketet och se vad som händer. Gissningsvis sulas paketet rätt in i bilen och sprängs eller så hamnar det under en pall på ett halvt ton. Hur som helst kommer chauffören straffa sig själv om han misshandlar paketet.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

PostNord har börjat lägga mina paket utanför dörren, de som inte går in genom brevinkastet, jag bor i en fastighet med loftgång utan något dörr ...

Nu har har jag inte koll på lagen, men borde inte det vara brottsligt? Vem som helst kan ju ta det.
Hade ringt, eller har faktiskt ringt då samma skola hänt mig också, idioten hos mig lade dock LP skivor jag beställt utanför postlådan på marken... I snön...mitt i om det var januari eller februari?! och bett att få tala med chefen och ge dom svar på tal.
Inte för tar det kanske ger nåt resultat nu då postnord inte verkar vara så måna om sina kunder. Mitt ärende skedde under vanliga postens tid och efter det hela så syndes inte min brevbärare till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Inet är ju rätt dåliga på så sätt att de skickar ofta inte paket i en sluten låda utan "viker" en kartong bit runt det man beställt så att det kan bli stora hål i hörnen när "PostNord" hanterar paketet. Kan bli mindre skoj om man beställer saker som kan glida ur kan jag tänka mig så som ram minnen:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Ringde företaget idag för att kolla om de verkligen hade skickat paketet eller vart det var någonstans.. De skulle återkomma, men det gjorde de inte. Så vet inte vad som hänt egentligen.
På företagets hemsida står det att det ska ta 1-3 dagar att få varan. Beställde varan förra måndagen, så det är 7 dagar sedan om man räknar bort helgen. Känner bara att det hade gått snabbare att beställa från USA....
Är väl bara lite less på hela grejen, då man behöver grejerna, men det hela tiden ska strula med frakt osv...

De ringde tillbaka och sa att de skulle skicka varan idag.... så det var inte Brings fel.
Snyggt när de har varan på lager.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.6 (meningslösa inlägg)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Två paket skickade med PostNord har på senaste tiden försvunnit (har spårning).
De ena har inte statusen uppdaterats på sedan c:a 2 veckor tillbaka (skickat inom Sverige). Det andra ska utomlands och där har inte heller statusen förändrats sedan lite mindre än en vecka.

Blir ju ett jävla strul (försäljningar på bl.a ebay)..

Hur stor risk är det att man får ersättning? Paketen är ju försäkrade (använder alltid "Skicka Direkt", men vet inte hur det fungerar i praktiken..)

De svarar inte på email heller, skickade för över en vecka sedan, inget svar.

Känns som ytterligare ett steg mot ett U-land där verkligen ingenting fungerar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Två paket skickade med PostNord har på senaste tiden försvunnit (har spårning).
De ena har inte statusen uppdaterats på sedan c:a 2 veckor tillbaka (skickat inom Sverige). Det andra ska utomlands och där har inte heller statusen förändrats sedan lite mindre än en vecka.

Blir ju ett jävla strul (försäljningar på bl.a ebay)..

Hur stor risk är det att man får ersättning? Paketen är ju försäkrade (använder alltid "Skicka Direkt", men vet inte hur det fungerar i praktiken..)

De svarar inte på email heller, skickade för över en vecka sedan, inget svar.

Känns som ytterligare ett steg mot ett U-land där verkligen ingenting fungerar.

Min erfarenhet senaste veckorna är att paketen kommer fram som de ska men Track and Trace hänger inte med. Track and Trace är väldigt instabilt med SMS-avisering när paketet är uthämtat o dyl.

Permalänk
Skrivet av Hubertus:

Min erfarenhet senaste veckorna är att paketen kommer fram som de ska men Track and Trace hänger inte med. Track and Trace är väldigt instabilt med SMS-avisering när paketet är uthämtat o dyl.

SMS är ointressant om det inte hänger med, jag kollar via deras tracking online. Jag ser ingen fördröjning alls på de paket som faktiskt kommer fram som de ska, har svårt att tro att det skulle kunna lagga efter för vissa paket, men för andra inte?

Normalt inom Sverige med PostNord är ju att man får paketet efter 1-2 dagar. När det tar c:a 2 veckor och inget händer med statusen så tror jag man kan räkna med att det aldrig kommer komma fram :/ Och jag vet att det inte handlar om att personen fått det (denna har såklart hört av sig) och att det bara laggar efter med vad som hänt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk

Fick svar; "Då tjänsten skicka lätt inte är försäkrad så utgår det ingen ersättning."

Detta är ren lögn. Då jag köpte tjänsten fanns fortfarande försäkring med Skicka Lätt ("upp till 2000:-"), stod tydligt efter att man skrivit in alla uppgifter. Har använt tjänsten säkert 100 ggr, just av anledning att det är bra att det är försäkrat så man åtminstone får ersättning för deras slarv. Men nu har de alltså tagit bort det och tycker de ska undkomma att ersätta mig (och gissar jag, många, många andra som nu anmält försvunna paket).

De har alltså mage att dels bara svara mig att jag inte kommer få se röken av några pengar (som inte ens var min fråga till dom, så de är väldigt ihärdiga här vad gäller ersättning av någon lust anledning..). De tycker inte ens jag ska få tillbaka mina 89:- som jag betalade för en tjänst som jag aldrig fick - vilket de erkänner rakt ut, de säger att paketet är "borta".

Det här är det mest oseriösa företag jag någonsin haft att göra med, detta är kriminellt. Nej, det är dags att vi som blivit blåsta av dessa bluffare att gå ut i media tycker jag, Polisanmäla lär väl inte leda till något då Polisen inte längre fungerar, heller. Vi borde seriöst gadda ihop oss här. Detta är bortom all rim och reson. Det är typiskt att man inte tagit något screenshot där det stod att det var försäkrat upp till 2000:-, smart nog verkar de bara lämnat denna info just på beställningssidan

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

SMS är ointressant om det inte hänger med, jag kollar via deras tracking online. Jag ser ingen fördröjning alls på de paket som faktiskt kommer fram som de ska, har svårt att tro att det skulle kunna lagga efter för vissa paket, men för andra inte?

Normalt inom Sverige med PostNord är ju att man får paketet efter 1-2 dagar. När det tar c:a 2 veckor och inget händer med statusen så tror jag man kan räkna med att det aldrig kommer komma fram :/ Och jag vet att det inte handlar om att personen fått det (denna har såklart hört av sig) och att det bara laggar efter med vad som hänt.

Som jag skrev så verkar systemet vara instabilt. Det innebär att ibland fungerar det som det ska och ibland inte. Jag har fått flera paket i god ordning och andra där systemet någon gång på eftermiddagen talar om att paketet anlände till utlämningsstället på förmiddagen.

Permalänk

Jag har skickat och tagit emot åtskilliga paket från postnord genom åren, aldrig haft en skada eller en försening. Jag tror att de är en sjukt överdriven situation i Sverige, drevet mot postnord. Som är påhejat av media. Jag tänker att de som är misnöjda är de som skriver, klagar och pratar med vänner osv. De som nöjda och de som fått varan och inte tänker mer på saken yttrar sig aldrig. Det är min uppfattning.

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Falukorvig:

Jag har skickat och tagit emot åtskilliga paket från postnord genom åren, aldrig haft en skada eller en försening. Jag tror att de är en sjukt överdriven situation i Sverige, drevet mot postnord. Som är påhejat av media. Jag tänker att de som är misnöjda är de som skriver, klagar och pratar med vänner osv. De som nöjda och de som fått varan och inte tänker mer på saken yttrar sig aldrig. Det är min uppfattning.

Posten var nog överlägset bäst på paket inom Sverige men Postnord är nått helt annat så vad som hänt genom åren är inte representativt eftersom försämringen har kommit de senaste åren efter att Postnord skapades.
Tycker däremot inte att Postnorfd är så särskilt mycket sämre än övriga fraktbolag, alla är dåliga och det är underligt att ingen fixar ett bra system för pakethanteringen till privatpersoner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: Det var 2009 Post Danmark och Posten slogs ihop. Sedan byttes namnet 2011. Jag har själv bara varit kund hos Postnord sedan 2012.

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Medlem

Är det någon som bor norr om Umeå som har problem med posten? För har själv aldrig haft problem eller hört någon som har det. Alla man läser som klagar verkar bo mer söderut (kan ju att ha och göra med fördelningen av befolkningen på två sätt dock).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Idag låg det en registeringskylt nertryckt i min postlåda, skulle till ett företag några gator bort så jag cyklade dit med den. Det roliga är att min address och företagets är inte det minsta lika.

Permalänk
Medlem

PostNords nya tjänst: Expressleverans av raseri på motorvägen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aAe17/postnord-chauffor-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

PostNords nya tjänst: Expressleverans av raseri på motorvägen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aAe17/postnord-chauffor-s...

Eller kanske det var så bråttom fram med paketen att han fick slå sig fram, bra service för någon, mindre bra för den som är ivägen

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

PostNords nya tjänst: Expressleverans av raseri på motorvägen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aAe17/postnord-chauffor-s...

Numera är det inte bara paketen som får stryk av postnord alltså...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Rekordmedlem

Det är deras senaste reklamkampanj för de har en ny slogan....
Postnord, det slagkraftiga alternativet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Så om jag tolkade situationen rätt så är det två Adidasklädda idioter som inte kan trafikreglerna. Ena blockerar vägen, den andre försöker göra olaglig omkörning. Antagligen var det olycka eller trafikarbete framme och därav vävning längre fram. Alla i vänsterfilen har lagt sig för tidigt i körfältet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

PostNords nya tjänst: Expressleverans av raseri på motorvägen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aAe17/postnord-chauffor-s...

Helt otroligt, nästan man tappar hakan då man ser det!

Tydligen hade Postnord även lyckats slarva bort en kremerad kvinna också som de dock hittade efter nån månad eller så: http://www.expressen.se/dinapengar/kremerad-kvinna-hittad-eft...

Det går bra nu...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Han borde få sitt körkort indraget också! Så uppträder man väl inte i trafiken.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lorault:

Han borde få sitt körkort indraget också! Så uppträder man väl inte i trafiken.

Det blir nog efterspel i tinget för han har nog åtminstone gjort sig skyldig till vårdslöshet i trafik och misshandel, kanske grov brott också med tanke på omständigheterna, han har ju avsiktligt använt lastbilen som tillhygge, vem vet, hans avsikt kanske var att döda (krossa) folk via sin körning och inte bara att stoppa en bil för att kunna slå föraren och d¨kan det bli ännu hårdare rubricering.
Att han blir av med jobbet är nog hans minsta problem.

Jag gillar förresten den avancerade parkeringen av en postbil som skedde förra veckan också

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artik...
Det är väl bra att en del tar hemkörning på största allvar

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det blir nog efterspel i tinget för han har nog åtminstone gjort sig skyldig till vårdslöshet i trafik och misshandel, kanske grov brott också med tanke på omständigheterna, han har ju avsiktligt använt lastbilen som tillhygge, vem vet, hans avsikt kanske var att döda (krossa) folk via sin körning och inte bara att stoppa en bil för att kunna slå föraren och d¨kan det bli ännu hårdare rubricering.
Att han blir av med jobbet är nog hans minsta problem.

Jag gillar förresten den avancerade parkeringen av en postbil som skedde förra veckan också
http://static-cdn.sr.se/sida/images/110/d8555cbd-16bc-4290-a065-add17a1cefb8.jpg
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artik...
Det är väl bra att en del tar hemkörning på största allvar

"Enligt räddningstjänsten är det ett tidningsbud som gjort en luftfärd på mellan 15 och 20 meter, flugit över en annan parkerad bil och landat med fronten ner vid en källaringång."

HAHAHAHA tack för den, dagens skratt:D

Permalänk
Medlem

Hoppas det gick bra för tidningsbudet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Haha, jag dör! X)