DDU vill ej starta i felsäkert läge.

Permalänk
Medlem

DDU vill ej starta i felsäkert läge.

Hej!

Såg att jag har typ 6-7 gamla AMDdrivrutiner till GPUn i installationsmappen, trots att jag valt avinstallera först inför varje ny uppdatering.

Tänkte använda DDU för första gången, har laddat ner programmet och packat upp det, men när jag startar i felsäkert läge så händer ingenting när jag ska starta programmet.

Verkar inte vara en installationsfil heller, utan vad jag förstår ska det bara vara att köra direkt när man packat upp den från ZIP-filen.

Hjälp please.

Visa signatur

Motorcykel: Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Ryzen 7 9800X3D / Radeon 9070

Permalänk

@daskedennis: Testat starta som admin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PainBrain:

@daskedennis: Testat starta som admin?

Nej, hur gör jag det? Jag har lyckats hitta felsäkert läge via msconfig. Ser dock inte hur man startar som admin..

Visa signatur

Permalänk

@daskedennis: Högerclicka på DDU.exe och kör som administratör, kanske kan finnas under fliken "mer" när du högerclickat.
Då tillåter du programmet att göra större ändringar i stort sett.

Permalänk
Medlem

@PainBrain: Funkar tyvärr inte heller.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daskedennis:

Hej!

Såg att jag har typ 6-7 gamla AMDdrivrutiner till GPUn i installationsmappen, trots att jag valt avinstallera först inför varje ny uppdatering.

Tänkte använda DDU för första gången, har laddat ner programmet och packat upp det, men när jag startar i felsäkert läge så händer ingenting när jag ska starta programmet.

Verkar inte vara en installationsfil heller, utan vad jag förstår ska det bara vara att köra direkt när man packat upp den från ZIP-filen.

Hjälp please.

slå upp kör på start och skriv msconfig och bocka i felsäkert läge! det funkar fint

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5