Permalänk

Från AMD till Nvidia

Tjena! Köpte nyligen ett Asus gtx 1070 Strix. Innan hade jag ett Asus r9 270 vilket är AMD så har bara en liten fråga. Vad borde jag tänka på när jag / innan installerar det nya Nvidia kortet. Vet att jag ska ta bort gamla AMD drivers och den enda som jag har installerat vad jag vet är "AMD settings" Vad mer borde jag tänka på innan jag installerar det nya kortet?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

ladda ner DDU (Display Driver Uninstaller). starta upp dator i safe mode. kör DDU för att få bort alla gamla drivrutinen via kör och sen stäng av optionen. tar ut det gammla kortet, sätt in det nya. använd helst 2 st olika 6+2 pcie power kabel och inte daisychain via samma kabel. starta datorn och hämta sen nya drivrutinen.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk

@Bernd_P1: Tack! Vad menar du med "använd helst 2 st olika 6+2 pcie power kabel och inte daisychain via samma kabel" Vad är daisychain?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnEfterblivenLama:

@Bernd_P1: Tack! Vad menar du med "använd helst 2 st olika 6+2 pcie power kabel och inte daisychain via samma kabel" Vad är daisychain?

Daisy chain är i princip seriekoppling. Bernd_P1 menar alltså att du ska använda två separata matningar till ditt diskreta grafikkort (GPU) och inte en splitter (ej Daisy chain). Om det är någon skillnad i slutändan är jag osäker på.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Skriv seriekoplling så fattar folk.

Men de ska inte vara några problem sen är de bara tuta o köra:)

Permalänk

@trebrecks: Nätagget jag här är ett Corsair VX 550w. Tror att jag bara har serie kopplingar, ingen aning just nu. Tror den är serie kopplad 1 eller högst 2 gånger. Det borde väl inte göra så mycket?

Permalänk

@EnEfterblivenLama: va menar du är de att du har kopplat 6+2pin eller vadå?:)

Permalänk

Har fått i kortet nu och det funkade utan problem. Enda är att en driver failar att installera men hittar nog snart en lösning. Drivern är: "Nvidia shield wireless controller" vilket jag inte ens behöver. Om du har någon lösning skriv gärna. Annars funkar allt som det ska. 120 fps i PUBG ( ͡° ͜ʖ ͡°)