Vilka delar av min gammal dator kan jag använda för den nya?

Permalänk

Vilka delar av min gammal dator kan jag använda för den nya?

till ex; jag ha https://www.inet.se/produkt/6900190/corsair-hx-750w-80-silver...
kan man använda den för den nya datorn? jag vet att det beror på vad man kommer ha i den nya. Jag kommer lägga runt 20k i den nya. så den kommer kräva lite mer "power".

jag har de gamla ddr3 ram. kan man köpa typ 16g nya ram och lägga 16g av de gamla också i? eller blir det ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Mest troligt typ hårddiskar, nätaggregat, grafikkort och chassi eftersom du pratar ddr3. Men eftersom du ska lägga 20k kanske det är lika bra att sälja hela datorn komplett. Vi har ju egentligen ingen koll eftersom du bara länkat till ett nätaggregat och pratat om 16GB ddr3

Permalänk
Medlem

De gamla ddr3 kommer inte passa ditt nya bygge, då de förmodligen kommer vara ddr4 minnen vilket inte går att kombinera.
De saker du kan ta med dig är hårddiskar och ev nätagg om det inte är allt för gammalt, och annan kringutrusting t ex ljud/nätverkskort.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus VG34VQL3A
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@Semjonov: kan inte sälja för att vattenkylningen läkte och datorn gick sönder XD. så det typ barar några av sakerna som funka.

Permalänk

för 20k kan du byta allt... for that new car-smell

Visa signatur

Citera!