Rift + Touch för $399, men förmodligen inte i Sverige?

Permalänk
Avstängd

Rean är förlängd nu med "några veckor", vad nu det innebär, fram till september kanske.

Citat:

Due to high demand, and the resulting switch to the all-in-one Rift+Touch package, Oculus is extending the sale by a few weeks to make sure everyone can take advantage of the Summer of Rift promotion.

Permalänk
Medlem

@lighisse: Jaja drogs den 7-8e sedan dess stått stilla....

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

Fått hem mitt från Oculus nu, blev först lurad att Xbox kontrollen inte var med men den gömde sig fint under sensorn.

Ska försöka få till att rigga det nån kväll under helgen när barnen somnat!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Fått hem mitt från Oculus nu, blev först lurad att Xbox kontrollen inte var med men den gömde sig fint under sensorn.

Ska försöka få till att rigga det nån kväll under helgen när barnen somnat!

Fick du med xbox controller på sommarerbjudandet? Trodde det bara var touch som ingick?

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Fick du med xbox controller på sommarerbjudandet? Trodde det bara var touch som ingick?

Ja, bägge ingick (och remote).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Den ingick bara om man beställde innan den nya bundlen släpptes. Alltså ungefär 14/7.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen testa Oculusen lite mer utförande hos en polare och blev ett köp direkt!

La först en order på deras hemsida men visade sig vara sjukt lång leveranstid så sa fuck it och åkte till Inet som just nu prissänkt Oculus Rift med tusen spänn samt skickar med Oculus Touch på köpet (1999:- annars). Så visst, blev 5799:- istället för ~4400:- men hade ändå tänkt att införskaffa en xbox one handkontroll samt adapter och bara det är ju ~700:- extra så ja, några extra hundralappar för att få hela kitet med en gång och inte behöva vänta veckor kände jag inte gjorde så mycket.

Måste säga att jag är mäkta imponerad hur jäkla coolt det är, Touchkontrollerna är verkligen en gamechanger! Var väl det samt priset som gjorde att man inte köpte det tidigare heller, men nu finns det verkligen inget som stoppar en när de typ halverat priset på sin bundle.

Dock är rummet jag har datorn i lite för litet, den vill ha ca 10-30 cm extra på vardera sida men (de säger ju 2m x 1.5m) men än så länge har det funkat bra ändå. Gäller bara att lugna ner sig lite i Robo Recall, men som tur är finns det ju safty grid som poppar upp vilket gör att man inte förstör kontrollerna det första man gör

Ska bli riktigt kul att testa Lone Eco ikväll och se hur det är, folk verkar hylla det till skyarna.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem

Bäställde 31.7, orden behandlades och pengarna drogs 10.8. När kan man förvänta sig att den skickas? Dagar eller veckor? Såklart omöjligt att veta, men hur länge har ni som beställt senare på sommaren fått vänta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av equir:

Bäställde 31.7, orden behandlades och pengarna drogs 10.8. När kan man förvänta sig att den skickas? Dagar eller veckor? Såklart omöjligt att veta, men hur länge har ni som beställt senare på sommaren fått vänta?

Skickades från m.sweclockers.com

De brukar skickas i samband med att pengarna dras så om du inte redan har fått kolli-ID bör du få det på måndag. Leveranstiden verkar vara två dagar så länge man bor i eller i närheten av någon av våra större svenska städer, lägg på ett par dagar om du bor norr om Sundsvall eller ute på vischan eftersom UPS då anlitar underleverantörer för att sköta transporten den sista biten.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xougar:

Den ingick bara om man beställde innan den nya bundlen släpptes. Alltså ungefär 14/7.

Jag beställde dock efter att de tagits bort från texten, men tror jag beställde 14:e.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

De brukar skickas i samband med att pengarna dras så om du inte redan har fått kolli-ID bör du få det på måndag. Leveranstiden verkar vara två dagar så länge man bor i eller i närheten av någon av våra större svenska städer, lägg på ett par dagar om du bor norr om Sundsvall eller ute på vischan eftersom UPS då anlitar underleverantörer för att sköta transporten den sista biten.

Tack för svar, har inte fått kolli-id än men håller fingrarna korsade att jag har paketet i händerna innan nästa lördag då jag bor i Uppsala!

Permalänk
Medlem

Frågade Oculus om när min order kan tänkas skickas då den processades 8/8 och sen dess har det stått helt stilla, detta var svaret jag fick....

Hello Eskil,
Thanks for contacting Oculus Support!
Your order is currently being extracted for shipping. That means that the distribution center is in the process of handing the package to the courier, and you will be allocated a tracking number within a few days.
Please check your Order History Page for the Tracking Number within a few days. Click here. Enter the tracking number only into your Google search and it will provide you with the courier name, and delivery details. For more information about tracking, please click here.
If there are any further questions, I will do my best to help!
With kind regards,
Austin
Oculus Support

Permalänk
Medlem

Fick kolli-ID idag

Beställde den 27/7 och betalning den 8/8 och idag fick jag kolli-ID och på UPS verkar jag få det på torsdag

Visa signatur

-= You should not make fun of nerds... you will be working for one some day =-

Permalänk
Medlem

Beställde den 7:e aug och idag drogs pengarna och fick ett mail om att det kommer komma kolliID etc framöver, hoppas som fan på nästa vecka!!

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk

Så det blir billigast att beställa på oculus hemsida alltså?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Så det blir billigast att beställa på oculus hemsida alltså?

Ja. Rift säljs till ungefär samma pris på Amazon om du hellre vill handla därifrån, se dock till att köpa direkt från Amazon i så fall och inte någon av deras gästbutiker.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Skrivet av ågren:

Ja. Rift säljs till ungefär samma pris på Amazon om du hellre vill handla därifrån, se dock till att köpa direkt från Amazon i så fall och inte någon av deras gästbutiker.

Kollade på amazon.de men trots att det står fraktfritt till sverige så får man betala frakt verkar det som när man går till kassan så det blir väl bäst att beställa direkt från oculus

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Det är både Svensk moms och frakt på Amazon.
Sedan får man se upp så man inte betalar i kronor hos dem.
Amazons kurs är inget vidare så det är bättre att köpa i EUR eller Pund till din banks kurs.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Beställde i lördags, lämnade holland imorse ska vara framme imorgon enligt ups.
Så det verkar gå lite snabbare nu.

Permalänk
Medlem

Bra spel till Oculus Rift? Har Lone Echo och gillar det skarpt men vad skall man köpa sen?

Visa signatur

-= You should not make fun of nerds... you will be working for one some day =-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tyhpoon:

Bra spel till Oculus Rift? Har Lone Echo och gillar det skarpt men vad skall man köpa sen?

Arizona Sunshine, Project Cars, Dirt Rally, Gorn, Subnautica, Superhot VR och Elite: Dangerous är väl de jag skulle föreslå en närmare titt.

Alien: Isolation samt DOOM: BFG Edition och deras VR-moddar om du har bättre nerver än jag har.
Inga officiella VR-titlar så mer eller mindre helt beroende av hur bra moddarna fungerar.

Permalänk
Inaktiv

En litet lip-inlägg.
Fick hem min rift för drygt en vecka sedan, har sedan dess felsökt i säkert 25h. Jag har en gång lyckats att ta mig förbi delen i setupen där hdmi-sladden ska anslutas, men jag fick ingen bild. Sedan dess har jag varit fast.

Kollat igenom iprincip alla forumtrådar som går att hitta och testat nästan allt som går att testa.
gjort clean install av drivrutiner på både usb och gpu, powersaving på usb-portar, testat alla usb-portar, köpt dvi-hdmi & DP-hdmi kontakter som fungerar bra med båda mina skärmar, alla olika kombinationer av omstarter som går att komma på, stängt av den "gamla" usb-drivern i bios etc etc etc.

Något skumt som händer är att det orangea ljuset i headsettet ändras till vitt om jag kopplar ur min enda skärm och återansluter riften. Men så fort jag kopplar in skärmen så går ljuset tillbaka till orange. Inte lyckats få liv i headsettet en enda gång än. Antar att hdmi-sladden är sönder, men jag är inte jättesugen på att köpa en ny hdmi-sladd för 600kr då jag inte vet om det är problemet...

Supporten var responsiv i ca 2 dagar och har sedan dess varit tyst i nästan en vecka.. Snart skickar jag nog tillbaka skiten.

specs:
i5 2500k @4.2, Asus 390x, inateck usb-kort,

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ebackman:

En litet lip-inlägg.
Fick hem min rift för drygt en vecka sedan, har sedan dess felsökt i säkert 25h. Jag har en gång lyckats att ta mig förbi delen i setupen där hdmi-sladden ska anslutas, men jag fick ingen bild. Sedan dess har jag varit fast.

Kollat igenom iprincip alla forumtrådar som går att hitta och testat nästan allt som går att testa.
gjort clean install av drivrutiner på både usb och gpu, powersaving på usb-portar, testat alla usb-portar, köpt dvi-hdmi & DP-hdmi kontakter som fungerar bra med båda mina skärmar, alla olika kombinationer av omstarter som går att komma på, stängt av den "gamla" usb-drivern i bios etc etc etc.

Något skumt som händer är att det orangea ljuset i headsettet ändras till vitt om jag kopplar ur min enda skärm och återansluter riften. Men så fort jag kopplar in skärmen så går ljuset tillbaka till orange. Inte lyckats få liv i headsettet en enda gång än. Antar att hdmi-sladden är sönder, men jag är inte jättesugen på att köpa en ny hdmi-sladd för 600kr då jag inte vet om det är problemet...

Supporten var responsiv i ca 2 dagar och har sedan dess varit tyst i nästan en vecka.. Snart skickar jag nog tillbaka skiten.

specs:
i5 2500k @4.2, Asus 390x, inateck usb-kort,

Med tanke på åldern på din plattform så kan det vara vad som helst nästan. Jag fick själv byta moderkort till mitt 2700K-system då den gamla tagit slut och blivit riktigt instabil och spottar ur sig korrupta filer. Nu behöver det inte vara så i ditt fall men känns ändå värt att påpeka att datorkomponenter idag inte håller i all evighet. :/
USB-portarna borde man kunna utesluta förutsatt att USB-kortet fungerar som den ska iallafall.

Något som kanske kan vara värt att testa är ju att flytta skärmen till moderkortets skärmanslutning och använda processorns inbyggda grafiklösning. Och endast Rift ansluten till grafikkortet. Test med annat grafikkort (som Rift accepterar) vore också bra men förmodar att du inte har så många sådanna kort liggandes.
Kan vara värt att felsöka med systemet oklockat med, ifall problem med överklockningen skulle kunna vara orsaken.

Riktigt trist problem att felsöka dock.

Permalänk
Medlem

Då vart det slut på sommarrean.
589€ är det nya priset.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287245:

Deras support suger tyvärr, tog mig 3 försök under en 5 månaders tid att få min förra Rift till reparation, oavsett vad så vägrade de göra skit fören allt var filmat o.s.v., Men till slut gav de med sig och jag fick skicka tillbaka den och fick till slut en ny som har funkat bra sedan dess. ( Min förra disconnectade till en början varje halvtimme men till slut ungefär varje sekund )

Sedan när du nämner båda skärmarna, så got som alla grafikkort med ett fåtal undantag klarar bara av två skärmar samtidigt över HDMI/DVI, behöver du tre eller fler skärmar krävs aktiv display port rekommenderat normalt sett för multidisplay är enbart display port men men. Vet inte om detta är dit problem dock men om du redan har två st skärmar över DVI/HDMI och sedan Rift så kommer det inte fungera.

Värt att nämna att mitt moderkort i sig stödjer inte Oculus alls och kör över ett extra PCI-e usb kort.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

De som köpt via Oculus hemsida, hur lång var leveranstiden ?

Permalänk
Medlem

@Bandidos: Jag köpte mitt i rea ruschen och då var det tre veckor, slut i lager och strul med betalning (nordea). Borde vara en vecka nu ungefär. Men ren spekulation.

Visa signatur

Win 11 Home, Intel Core i5-12600K (5.1GHz), ASUS Z-690 P-D4, Gigabyte RTX 3080, 32GB RAM (3600MHz), Acer Predator 34" 100Hz G-Sync, HP Reverb G2 Rev 2.

Permalänk
Medlem

Hamnade också i kön så köpte från Amazon istället.
Det blir ju några kronor dyrare på Amazon.
Tror att du får betala svensk moms och eventuellt frakt också, grundpriset är detsamma.

Visa signatur