Går inte att starta esea på skolans internet.

Permalänk

Går inte att starta esea på skolans internet.

Hej’
Är på ett lan annårdnat av kommunen. Där går det inte att kolla Steam, spela esea mm.
Hur kommer man ifrån det?
De är så efterblivna så it service måste komma för att fixa det.

Permalänk
Avstängd

@Valter2002:

Jag misstänker att du inte får spela i skolan därför har dom spärrat det och jag tänker inte hjälpa dig att komma ur deras spärr.

I skolan ska du jobba så att du kan få ett jobb längre fram i tiden och gör inte som jag har gjort i mitt liv det sluter inget bra kan jag lova dig.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@Valter2002:

Jag misstänker att du inte får spela i skolan därför har dom spärrat det och jag tänker inte hjälpa dig att komma ur deras spärr.

I skolan ska du jobba så att du kan få ett jobb längre fram i tiden och gör inte som jag har gjort i mitt liv det sluter inget bra kan jag lova dig.

Är på lan anordnat av kommunen + Höstlovstider = Antar att han inte försöker spela olovandes

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@Valter2002:

Jag misstänker att du inte får spela i skolan därför har dom spärrat det och jag tänker inte hjälpa dig att komma ur deras spärr.

I skolan ska du jobba så att du kan få ett jobb längre fram i tiden och gör inte som jag har gjort i mitt liv det sluter inget bra kan jag lova dig.

Tror du inte har gått i skolan som du så starkt förespråkar då läsförståelsen är inte på topp

Han är på ett lan på en kommunal skola som kommunen har arrangerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@Valter2002:

Jag misstänker att du inte får spela i skolan därför har dom spärrat det och jag tänker inte hjälpa dig att komma ur deras spärr.

I skolan ska du jobba så att du kan få ett jobb längre fram i tiden och gör inte som jag har gjort i mitt liv det sluter inget bra kan jag lova dig.

Han skriver att det är ett anordnat LAN på en skola.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd

@Sca @Wasp @Ang3r

Jag har aldrig vart med om att en normal skolan skulle anordna en LAN.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

De har väl spärrat dem sidorna, sen glömt att avblockera dem inför Lanet.
på mitt jobb så har mongolojderna spärrat tradera.se, fz.se av nån anledning

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

De har väl spärrat dem sidorna, sen glömt att avblockera dem inför Lanet.
på mitt jobb så har mongolojderna spärrat tradera.se, fz.se av nån anledning

Troligen nån admin som noterat att anställda spenderar en massa tid på dessa siter istället för att jobba.
Tvivlar dock på att sagda admin skulle ha någon form av kromosom störning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valter2002:

Hej’
Är på ett lan annårdnat av kommunen. Där går det inte att kolla Steam, spela esea mm.
Hur kommer man ifrån det?
De är så efterblivna så it service måste komma för att fixa det.

Kan gå med någon VPN, typ tunnelbear har jag sett att man kan testa för jag tror inte du vill ingå något abonnemang.

Troligen kan IT bara logga in i brandväggen och låsa upp under LAN:et utan att lyfta sig från sin bekväma kontorsstol. Någon arrangör som inte har kontrollerat alla förutsättningar innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@Sca @wasprocker @Ang3r

Jag har aldrig vart med om att en normal skolan skulle anordna en LAN.

Jag har anordnat lan på min gymnasieskola för klassen enda kravet var att minst en lärare var med nötte Red Alert hela helgen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Troligen nån admin som noterat att anställda spenderar en massa tid på dessa siter istället för att jobba.
Tvivlar dock på att sagda admin skulle ha någon form av kromosom störning.

Eller en högre uppsatt som sett sagda sidor mycket ute i kontoren, och sedan bett admin att blockera dem. Har aldrig träffat en admin som bryr sig det minsta om vad övriga anställda slösar tid på.

Angående topic så är det antagligen inte så mycket ni kan göra åt saken själva. Enklaste är väl att försöka gå genom era lärare för att få ett undantag. Har det redan börjat, så hade det ju varit bra att testa sånt här innan ni körde. Eventuellt så kan ni kanske skaffa någon VPN tjänst och tunnla, men det förutsätter att ni har egen router som är tillräckligt avancerad, och att VPN trafiken inte är blockad (vilket känns osannolikt).

Permalänk
Rekordmedlem

Det låter som om lanet är dåligt arrangerat, i normala fall så borde ju speltrafiken dödas av en brandvägg men för att köra lovlan borde arrangören ha set till att den är öppnad så landeltagarna kan spela. det är nog helt enkelt dålig planering/orutin hos arrangören som missat att man temporärt behöver ta bort spärrarna.
Klaga sakligt hos arrangören och fråga om de kan få tag på nån som kan lösa snasbbt eller inte ...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.