Skaffa Windows 10 License key från ebay

Permalänk

Skaffa Windows 10 License key från ebay

Hej.
Jag funderar på att skaffa en windows 10 license key från ebay, men vet inte hur jag skall gå tillväga för att installera windows 10 med hjälp utav den.

Länk till Windows 10: http://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-WINDOWS-10-PRO-32-64BIT-OEM-...

Hur ska jag göra för att installera windows 10 med hjälp av denna nyckel?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Gå hit
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Ladda ner windows 10 som en isofil från Microsoft. Boota med ett usbminne.
Använd gärna microsofts egna program för att skapa bootbara isofiler.
Mata in serienumret när installationen ber om det.

Sedan ber du till de högre makterna att du inte just blivit blåst.
Värt att tänka på att om det verkar för bra för att vara sant så är det oftast det.

Att betala 75Kr för något som i sverige kostar 1500Kr låter ju lite väl billigt.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är fulnycklar som hos alla andra kommersiella pirater men detta var en rolig bonus, att få med ett trasigt moderkort är alltid bra (så att posten har nått meningslöst att frakta)
YOU WILL GET A BROKEN MOTHERBOARD THAT COMES WITH THE OEM KEY AS REQUIRED

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Köp från kinguin instället. Funkar skit bra.

Permalänk
Medlem

Hej!

Funderade själv att köpta någon licens key på ebay. Bör man köpa OEM? och vad innebär det?

Hur ser det ut med språket som, finns det svenska?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Engelska ska det vara.. Men ska ni muppa mer med svenska så lär de finnas Languagepacks att installera efteråt

OEM betyder att du inte kan ändra något på hårdvaran i datorn utan att Windows fuxkar ur o ber dig återställa eller ringa supporten så de uppdaterar din licens med nya hårdvaran. Hatar sånt så Windows Retail är att föredra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

@SpeedRebirth: Kan man inte ens byta grafikkort?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KorvMos:

Det är bara moderkortet det är låst till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Ganska säker på att det bara gäller moderkort då nyckeln lagras i BIOS och kopplas till det, ryker kortet så får du köpa ny licens.

Permalänk
Medlem

@GuuFi: Behöver inte nödvändigtvis förlora nyckeln/aktiveringen, kopplar du ditt Windows 10 till ett outlook-konto så kommer nästa moderkort fungera alldeles utmärkt.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

@GuuFi: Behöver inte nödvändigtvis förlora nyckeln/aktiveringen, kopplar du ditt Windows 10 till ett outlook-konto så kommer nästa moderkort fungera alldeles utmärkt.

Det där verkar variera beroende på vem man snackar med, jag fick dem inte ens att aktivera min Retail när jag bytte moderkort och den nyckeln var också kopplad till ett Outlook-konto.

De hänvisade till återförsäljaren... Visade sig dock vara problem med creators update så ominstallation fixade det.

Tror inte de gör något åt OEM förutom att be dig köpa en ny nyckel.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pentagram:

Gå hit
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Ladda ner windows 10 som en isofil från Microsoft. Boota med ett usbminne.
Använd gärna microsofts egna program för att skapa bootbara isofiler.
Mata in serienumret när installationen ber om det.

Sedan ber du till de högre makterna att du inte just blivit blåst.
Värt att tänka på att om det verkar för bra för att vara sant så är det oftast det.

Att betala 75Kr för något som i sverige kostar 1500Kr låter ju lite väl billigt.

Jag har gjort det ett X-antal gånger till mig, min sambo mina polare jag bygger datorer till, alla än så länge har fungerande Windows 10 nyckel efter typ 2 års användning.

Köpte nycklarna mellan 30-100:- från Ebay.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är fulnycklar som hos alla andra kommersiella pirater men detta var en rolig bonus, att få med ett trasigt moderkort är alltid bra (så att posten har nått meningslöst att frakta)

Det sista stämmer inte. Har inte fått några moderkort och har köpt 3-4 nycklar. Det är bara för att kringgå eBays regler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

@GuuFi: Låter rimligt, tack

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Win oem nycklarna funkar hur bra som helst för mig. För 25-30kr så orkar man inte ens spara nyckeln efter aktivering.

(O man får ingen gammal hårdvara på posten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Skrivet av firstofmay:

Det sista stämmer inte. Har inte fått några moderkort och har köpt 3-4 nycklar. Det är bara för att kringgå eBays regler.

Klart det är hittepå. Det är dessutom bara i Japan som OEM-licenser måste säljas med något tillbehör/någon hårdvara. I resten av världen får du sälja eller köpa den legitima OEM-licensen (ny obruten förpackning) hur du vill och det har varit så i årtionden, det är bara att det enbart är systembyggare som får installera det, då den bara är giltig förinstallerad.

En begagnad OEM-licens däremot är i princip bara giltig när man säljer hela systemet. Sen har man i praktiken bara rätt till det media som följde med datorn, slarvas det bort eller systemåterställningen på disken tas bort så har du i princip ingen rätt att använda licensen, iaf inte om du inte kan få återställningsskivor från tillverkaren. Bland annat därför de som renoverar och återvinner gamla datorer professionellt har ett speciellt licensieringsprogram, där de får (betala för) nya licenser till alla burkar de säljer.