Webhallen - problem med reklamation/hävning av köp, finns det någonstans jag kan vända mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Jag älskar hur ALLA försvarar Webhallen!?
Webhallen har de sämsta kundbemötandet som finns, pinsamt att ingen förstår det.
de förlorar INGET på att byta hand DOAkonsoll mot en ny... INGET.

¤ Köper en ASUS G-sync skärm, får problem med pixelmapping, går till min lokala butik som byter ut den mot en ny som visar sig ha en hel del BLB så jag får häva köpet och skaffar en Acer istället som vi tillsammans testar och som visar sig vara ett utmärkt exemplar.
¤ Köper en videokamera som surrar när man spelar in video som då hörs när man spelar upp filmen på TVn. Får byta mot en ny som har samma problem, köpet hävs och jag köper ett annat märke som fungerar ypperligt.
¤ Köper hörlurar på distans, provar dem men de visar sig inte passa mitt huvud. Lämnar tillbaka i butik och får 100% tillbaka (iofs enligt lag men ändå).

Har också haft en diskussion i butik gällande en PS4 Pro jag köpte som jag tyckte lät mycket men efter lite tester med placering av enhet samt inköp av stativ så är problemet löst.

Håller med...kundbemötandet och välviljan är i botten...not -.-

Det enda negativa med Webbis är att de har sämre lagersaldo än tidigare eller saknar produkter som konkurrenter har hemma, plus att jag haft enstaka problem med långa leveranstider från webblagret.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratroder:

@Gropenator:

Få tillgång till RMA-information?

Du läser helt fel, ber dig att läsa det jag skrev igen.

"Kan be en vän som jobbar på Webhallen kolla vad som står i ärendet"

Vart står det att JAG ska få tillgång till det?

EDIT:
Jag är ute efter att HJÄLPA TS eftersom min vän kan titta över ärendet & alt. kanske hjälpa därifrån om det av någon anledning hanterats fel.

Låt Webhallen sköta det istället.

Permalänk
Inaktiv

Har aldrig haft problem med vare sig Webhallen, Inet, eller NetonNet/Ladorna.

Men, nuförtiden gäller det att vara dels upplyst, vi har ingen fackhandel längre (svenska befolkningen röstade med plånboken under 90-talet), de som arbetar med varorna har i bästa fall sitt område som intresse/hobby, sedan kommer man långt med att vara artig och att ha tålamod.

Man borde utbilda säljare inom sina områden, samt i konstumentlagtstiftningen, men detta gör ytterst få idag.

(Ser många som står och hoppar jämfota när de har ett bekymmer, jag tänker då bara, vem i helsike skulle vilja hjälpa dig med ditt problem, även om man får betalt för det? Tyvärr finns det idiot chefer som tillåter detta beteende av kund, så det verkar långsamt blitt värre. :0)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ratroder:

Skulle du kunna ge mig ärendenumret du fick?
Kan be en vän som jobbar på Webhallen kolla vad som står i ärendet.

Låter väldigt konstigt att du tror Webhallen ljuger om att dom lämnat in det, snarare att det hanterats dåligt utav viss personal på just Sveavägen - har själv sett brister med RMA på just Sveavägen, tyvärr.

EDIT: Kan ju tillägga att jag själv varit RMA ansvarig på Webhallen..

För då sitter du inte alls i jäv-ställning. Suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

¤ Köper en ASUS G-sync skärm, får problem med pixelmapping, går till min lokala butik som byter ut den mot en ny som visar sig ha en hel del BLB så jag får häva köpet och skaffar en Acer istället som vi tillsammans testar och som visar sig vara ett utmärkt exemplar.
¤ Köper en videokamera som surrar när man spelar in video som då hörs när man spelar upp filmen på TVn. Får byta mot en ny som har samma problem, köpet hävs och jag köper ett annat märke som fungerar ypperligt.
¤ Köper hörlurar på distans, provar dem men de visar sig inte passa mitt huvud. Lämnar tillbaka i butik och får 100% tillbaka (iofs enligt lag men ändå).

Har också haft en diskussion i butik gällande en PS4 Pro jag köpte som jag tyckte lät mycket men efter lite tester med placering av enhet samt inköp av stativ så är problemet löst.

Håller med...kundbemötandet och välviljan är i botten...not -.-

Det enda negativa med Webbis är att de har sämre lagersaldo än tidigare eller saknar produkter som konkurrenter har hemma, plus att jag haft enstaka problem med långa leveranstider från webblagret.

Låter som du har haft tur med den som jobbat bakom disken. Problemet med stora leverantörer är att de har många arbetare och därför ökar chansen för att mindre kunnig personal står bakom disken. Finns inga större företag som är helt skonade från detta. Så du har haft tur med skötseln av dina ärenden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Alltså jag fattar inte, felsöka en konsoll måste ju vara bland det enklaste jämfört med en dator? vad är problemet om det är fel hemma hos han då borde felet visa sig även hos webhallen? eller är det bara en trasig kabel som är orsaken till detta? Dom borde kunna försöka koppla in den i butiken och så TS kan få visa hur han menar att den är sönder? det lutar ju att den är DOA nåt med fläkten eller nåt med grafikchippet som är trasigt eller överhettas pga dålig kyplasta eller nåt.. men det är skumt om felet inte yttrat sig hos webhallen.

Permalänk
Medlem

@izzie: Fick du någon hjälp av Webbhallen här på forumet?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"