Permalänk

MX518 glider inte längre

Behöver glidmedel till musen en logitech mx518 nu är det inge glid alls, provat ett par tjockare fötter av teflon(?) som inte hjälpte alls, teflontejp höll i 2 dagar sen hade det slitits hål i den även provat en silikonspray men behövde appliceras 2 gånger om dagen typ.

Finns det nånting som funkar? som kan ge bra glid för en äldre mus?
Mvh R

Rubrik uppdaterad, för allas trivsel /humorlös mod
Permalänk
Medlem

Jag använder teflon tejp, på frostat glass.
(hemmagjord "Icemat")
Har du en tygmatta kan du nog glömma något du sprejar på då det kommer att sugas upp av mattan

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av frankof:

Jag använder teflon tejp, på frostat glass.
(hemmagjord "Icemat")
Har du en tygmatta kan du nog glömma något du sprejar på då det kommer att sugas upp av mattan

Musmatta av plast och den är inte utsliten.

Permalänk
Medlem

https://www.maxgaming.se/datormoss-tillbehor/mouse-skates

EDIT: Fanns till och med till rätt modell: https://www.maxgaming.se/till-logitech/logitech-mx518-ii-g400...
(Bara 3-pack dock av någon anledning, slut i lager på singularpacket)

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

FUnc hade förr den typen av produkt, går fortfarande att köpa på Amazon.

Hyperglide och Corepad har fötter till både MX518 v1 och MX518 v2.
MaxGaming har Corepad för v1 och Hyperglide för v2 i sitt sortiment.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Hyperglide skates och func antifriction liquid är det jag testat med mindre bra resultat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av raven6666:

Hyperglide skates och func antifriction liquid är det jag testat med mindre bra resultat.

Well, det verkar ju vara ganska glest på den här fronten utöver dessa produkter, så då är det kanske ny mus som gäller? Alternativt kanske du kan hitta en musmatta med riktigt låg friktion så att musens (och framtida möss) glid spelar mindre roll?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Hur lyckas man slita ut hyperglide så fort?
Drar du musen på ett träbord utan finish eller?

Har hyperglide på 10-tal möss, aldrig haft problem med att dom slits ut fort.

Och att det gått hål i musfötter har jag aldrig sett.

Finns alltid någon antar jag