Vad för moderkort och processor skulle vara bra för detta bygget?

Permalänk
Medlem

Vad för moderkort och processor skulle vara bra för detta bygget?

Tjena alla Sweclockers.

Som rubriken lyder så är jag lite osäker på vad för moderkort/cpu som skulle vara bra med komponenterna som jag redan köpt. Nästa inköp blir nu på fredag.

Har funderat på en i5 8600k eller i7 8700k till processor men vet inte vad jag får mest valuta av.

Och till mobo blir det förstås ett z370. Men vet inte vilket mobo som det finns med utrymme för att få tillräckligt plats för min Noctua NH-D15 kylare. Hittar inte på specifikationer på moderkorten hur mycket utrymme dem har för en kylare.

Tack på förhand

EDIT: Länk kan vara bra också http://www.inet.se/kundvagn/bild/10973784/

Visa signatur

"Sleep is for people, without acces to the internet"

Permalänk
Medlem

@ZzorraN: Du får nog mest prisvärd prestanda från 8600k (det är marginell skillnad i spel mellan 8600k och 8700k), om du kan tänka dig AMD så har komplett en riktigt bra deal på 1800X

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

@sweisdapro Misstänkte att det var mer prisvärd prestanda på 8600k.
Är det några andra komponenter som behövs om jag köper amd 1800x?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

26% rabatt vore ju inte helt fel på ett av dom bättre processorna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

8700K är 700 kr billigare just nu, och alltså mer prisvärd än 8600k, gogo

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 36 TB HDD | GPU: Intel A310 | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stromming90:

8700K är 700 kr billigare just nu, och alltså mer prisvärd än 8600k, gogo

Vart hittar du den billigare?
Går för 3999:- överallt vad jag sett

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vänta tills blackfriday

Permalänk
Medlem

Det blir nog en i7 8700k i vilket fall. Som jag förstått det så har Intel bättre hastigheter på sina processor oftast än AMD.

@loober: Ja, det är tanken, det är ju trots allt löning på fredag också så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som har någon koll på något bra z370 mobo för i7 8700k och 1080 msi gaming x?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@ZzorraN: vilket som för 1k+ borde fungera, kolla bara så att det har alla funktioner du efterfrågar (VRM, överklockning, portar etc.)
8700k blir ett jättebra val, absolut bästa gamingprocessorn just nu (tänk bara på att skaffa bra kylning till den)

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderade i enlighet med §4 i forumreglerna*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Skrivet av ZzorraN:
Skrivet av ZzorraN:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Kent: Tyckte jag läst igenom reglerna innan jag bumpade, men missade det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@sweisdapro: Redan köpt en Noctua NH-D15 kylare som väntar på att få kyla monstret

Visa signatur