Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem

Soundbar

Någon skicklig ljudexpert eller amatör som har tips på en duglig soundbar eller hemmabiosystem helst under 5K?

Är denna bra nog och kompatibel till LG Oled55c7:

HT-NT5 Soundbar

Hur gör ni andra som köpt ny TV, nöjer ni er med ljudet från enbart TV:n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Alla Bahnhof kunder.

Integrity VPN: 0 kr/mån i 6 månader därefter 40kr/mån.
https://www.bahnhof.se/#anonym

Attans... Beställde för lite drygt en vecka sedan. Antar att jag skulle kunna säga upp abonnemanget bara för att beställa det igen. Låter som att ett mail till kundtjänst ska skrivas.

Skrivet av Jnihlen:

Är det samma skärmdump som någon länkade i morse/natt eller har inet gjort så här på flera produkter? Kan man inte rapportera sånt här till typ konsumentverket, för det är väl olagligt?

Nästan två månader sedan de höjde priset. Inget olagligt med det. Samtidigt så är det ändå 600kr billigare än vad det var tidigare så det är inte så illa om du frågar mig.

Permalänk

@anon160366: Tack! väljer jag "my card is in euro" då ?

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Har Elgiganten gjort det så att man var tvungen att gå till butik för att köra LG OLED???

Det är ju uppenbarligen extremt hög åtgång på denna produkt och anledningen till att man inte kan boka på nätet är förmodligen för att de inte kan garantera att det finns några varor kvar, de fem återstående apparaterna kan ju lika gärna sälja slut innan de ens hinner reservera en enhet i systemet och än mindre gå ut i butiken och plocka undan ett exemplar.

Den har ju funnits att beställa sedan i torsdag kväll om jag inte minns fel så det har inte varit några problem att få tag i en verkar det som, det stora intresset till trots.

Skrivet av Rodneymckay:

@linussvahn: hur blir jag verifierad?

Om du syftar på Inet så loggar du bara in, går in under 'min sida' och klickar på länken där det står 'verifiera hos Sweclockers' eller något i den stilen. Obs. dock att du måste ha samma mailadress på Inet som på Sweclockers och att det f.n. inte verkar fungera i Firefox.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheNewsV2:

@ari86: Tack! väljer jag "my card is in euro" då ?

nej, du väjer euro i sista steget, efter kort detaljer

Permalänk
Medlem

Någon som sett några schyssta hörlurar? (over ear)? Främst för film men kanske även för musik. Kollat på flertalet sidor utan att hitta något intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det var ett helsikes jävla överpris för en PS4 Pro!

Haha! My bad! 298,33.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

1080ti mini för 683 euro https://www.amazon.de/gp/aw/d/B072WBS76K/ref=mp_s_a_1_3?__mk_...

Är själv lite sugen till min SFF

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av raver:

@Math-ematics:
Gottebiten är absolut ingen konstig butik.
Säljer väldigt mycket till grossister.
ägarna bakom hittar du här http://orvelin.se/
Har haft att göra med dom genom jobbet och dom är absolut inga skojjare.
Hoppas det känns bättre

Nej jag är inte orolig? Dom andra är det som ska spärra sina kort på måndag. Jag ser ju att trafiken går via https

Permalänk

@anon160366: Hehe Tack för hjälpen, nu jäklar har man en Ps4 Pro på väg .
Mvh David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoffarn:

Någon som sett några schyssta hörlurar? (over ear)? Främst för film men kanske även för musik. Kollat på flertalet sidor utan att hitta något intressant.

Detta är det enda paret bättre lurar jag kan hitta som har sänkts rejält. Helt klart värt det i min bok
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/FIDELIOX...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeatEatR:

Jag håller med dig. Det finns en anledning varför Google card autofill inte accepterar sidan; den anses osäker då den inte kör SSL. Jag rekommenderar, precis som du, andra att inte fylla i kortuppgifter på sidan. Sedan går det att diskutera varför man skulle vilja låta Google autofill:a sitt kortnummer men det är en annan diskussion.

Herregud vad vissa har foliehattar på sig haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grand03:

Någon skicklig ljudexpert eller amatör som har tips på en duglig soundbar eller hemmabiosystem helst under 5K?

Är denna bra nog och kompatibel till LG Oled55c7:

HT-NT5 Soundbar

Hur gör ni andra som köpt ny TV, nöjer ni er med ljudet från enbart TV:n?

Kör 2.0 i form av två golvare till min 65e6v då tvljud inte riktigt duger om man vill ha en bra upplevelse, vilket jag antar att man vill ha om man bränner 20k+ på en tv.

Kan tipsa om sonos soundbar om du kan tänka dig 6K istället. Denna är riktigt bra och värd den extra kostnaden.

Permalänk
Medlem

För er som köpte Corsair-Gaming-STRAFE-RGB-MX-Silent-ND-Gaming för 99:- på proshop så har dom justerat priset till 999:- Verkar som att det är det riktiga priset. Men vi får hålla tummarna att det va 99:- som gällde just då!

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Permalänk

@Rokkoko: Vad har du för förväntat leveransdatum ?

Mvh David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca11mero:

Detta är det enda paret bättre lurar jag kan hitta som har sänkts rejält. Helt klart värt det i min bok
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/FIDELIOX...

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter med sådana nu och kan säga att det är utan tvekan det bästa headset jag har haft med v-moda boom mic. Underbar bas och klart ljud.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det var ett helsikes jävla överpris för en PS4 Pro!

Ja, det var en rejäl slant

Permalänk
Medlem

Produkt: -3000kr 15,6" x360 dator med i7 och GeForce
Länk: http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=1ZL56EA...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4418675
Pris: 11990kr

Nya inköpet för redigering på resan

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

@Rokkoko: Vad har du för förväntat leveransdatum ?

Mvh David

9-12 december, men nu pratar vi tyskar. Blir inte förvånad om det går snabbare. Har å andra sidan ingen brådska mer än att jag måste sälja ett av de två PS4 Pro jag köpt (det andra från UK kommer 29/11), och då innan jul helst.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

För er som köpte Corsair-Gaming-STRAFE-RGB-MX-Silent-ND-Gaming för 99:- på proshop så har dom justerat priset till 999:- Verkar som att det är det riktiga priset. Men vi får hålla tummarna att det va 99:- som gällde just då!

Längre bak i tråden har en person redan bekräftat att alla som köpt för 99 får dem för 99.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

9-12 december, men nu pratar vi tyskar. Blir inte förvånad om det går snabbare. Har å andra sidan ingen brådska mer än att jag måste sälja ett av de två PS4 Pro jag köpt (det andra från UK), och då innan jul helst.

Sitter precis i det slutgiltiga steget och funderar på leveransdatum, kan man ha tur och få den snabbare alltså?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Sitter precis i det slutgiltiga steget och funderar på leveransdatum, kan man ha tur och få den snabbare alltså?

Jag tror ju inte tyskarna drar till med något de absolut inte kan hålla, utan tror snarare att de tar till i överkant. Men det är bara min gissning.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Jag tror ju inte tyskarna drar till med något de absolut inte kan hålla, utan tror snarare att de tar till i överkant. Men det är bara min gissning.

Väldigt bra pris måste jag säga. Känns dock lite nervöst att beställa från Tyskland, har du gjort det förr?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Om man missade TP-Link TL-SG105 på Dustin har nån tips på en annan bra switch?

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Köpte en Xbox One S, Den här

Det ingår väl inte någon Xbox Live/Guld med den där va?

Ska jag köpa den här för att kunna spela online?

PS. Har aldrig ägt en Xbox tidigare, där av denna fråga.

Permalänk
Medlem

sitter här i frustration och måste köpa något, enda jag lyckats slänga iväg en order på är kläder
ni har inte sett dessa två på bf?
Logitech G903 (såg den innan för 800kr men försvann direkt)
https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/272533-...

Z35P
https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/278981-...

sen om ni har provat någon av produkterna kom gärna med åsikter, läst reviews på skärmen verkar vara lotteri som med allt annat idag.

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk

@Rokkoko: Nice, det vore amazing! . Jag tog Expedited Delivery för 6 euro för jag vill ha den så snabbt som möjligt, skulle egentligen velat spela i helgen men får nöja mig med datorn så länge .
Min Estimate är 6 December.

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

Såg den här förut

@SaadRH:

Tror det är billigast https://www.gamestop.se/Xbox%20One/Games/52164/xbox-one-s-500...

edit: var visst stor skillnad i lagringskapacitet och spel ,
men billig

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av virtoz:

sitter här i frustration och måste köpa något, enda jag lyckats slänga iväg en order på är kläder
ni har inte sett dessa två på bf?
Logitech G903 (såg den innan för 800kr men försvann direkt)
https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/272533-...

Z35P
https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/278981-...

sen om ni har provat någon av produkterna kom gärna med åsikter, läst reviews på skärmen verkar vara lotteri som med allt annat idag.

G903 kom på cdon men dom var slutsålda på 2 minuter, hade själv köpt en om jag hunnit för arbete. 990 kr lr något var det.
800kr för den är ju ett extremt bra fynd, musen är så pass ny så.