Ah, en biltråd. Min bästa pendlarbil var en Audi 100 med 1.8l Golfmotor. Drog kring 0.6l milen på motorväg och rostade inte då den var galvad. Köpte den för 5000kr år 2002 och den gick igenom 4 besiktningar på raken utan anmärkning. Sedan dog den pga en äldre ägares bristfälligt lagade krockskada i bakvagnen (=det blev för dyrt att laga nån balk vid bagagen).
Jag hade nog satsat på en Volvo S60. Rimlig kompromiss mellan säkerhet och pris. Inte säkrast, inte dyrast. Inte billigast heller såklart. Och helt ok bil utseendemässigt. Inte snygg, men inte heller någon Volvoraggare typ 740 eller 940...
Om man hittar en rimlig Volvo hehe
Om det bara är en liten del motorväg och resten landsväg så kan jag absolut rekommendera den bilen. I dom hastigheterna (50/70) så drar bilen ingenting.
En full tank är ungefär 500kr. Det räcker i en månad (give or take) och då använder jag bilen hela tiden. Pendlar 2 mil varje dag + andra ärenden.
Ja du ser, är redan kär i Golf efter prov kört en 2000 modell, Vad bör man tänka på som innan köp?
Jo, transportstyrelsens sida är bra, och det är ju typ samma info på biluppgifter.se och så, fast man får ju lite annan info också som försäkringskostnad och så.
Aright tack!
Jag rekomenderar skoda fabia Diesel, ca 2010-2012, Köpte en själv för att pendla med och är bara nöjd.
Köpte den för 5veckor sen och har nu rullat ca 600mil. Drar i snitt 0,5.
Ingen status bil men har det man behöver och går billigt.
Tack för tipset