Dell Xps 13 9360 Säljes Alterantivt Byte

Permalänk

Dell Xps 13 9360 Säljes Alterantivt Byte

Hej, ska nu försöka att sälja min Dell Xps 13 9360, alternativt byta mot en spel-dator. Köpte datorn i USA för cirka 3 månader sedan och den fungerar helt felfritt. Garanti finns kvar till 2018-09-13 (https://gyazo.com/239ade2d203e615a8bf754ed4d5bf523)

Specs
i7-7560U
16GB Ram
512GB SSD
4K Display + Touch
Iris Plus 640 Graphics
Windows 10 Home

Priset på Elgiganten är 21 990:- med exakt samma specifikationer, enda skillnaden är att min har amerikanskt tangentbord. Så, hör gärna av er om ni är sugna på att köpa/byta, priset går alltid att diskuteras

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

vill bara påpeka att jag själv hade en dell dator från USA. Det är enkelt att beställa nytt tangentbord för svensk layout härifrån svenska Dell. Så ni vet. Garantin är internationell med och Dell är riktigt bra

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

@Nima2001: hade det varit franskt eller tyskt tangentbord hade de gått, däremot är enter knappen på us.tangentbord inte likadant som svenskt tangentbord så går tyvärr inte.

Swedish keyboard

us.keyboard

Visa signatur

NXZT S340 Black | Intel I7 6700K | R9 390 | 16GB DDR4 | 240gb HyperX savage | Be-Quiet Dark Rock 3 | Samsung U32E850R |

Sennheiser HD700 / HiFiman HE-400 Mango trä & Lawton pads / Magnum V5 (x) Indian Rosewood / Lear LUF-4 / AKG K702 / Philips Fidelio X2 + Beyer COP mic / Fostex TH-X00 / Grado PS1000e /

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfisti89:

@Nima2001: hade det varit franskt eller tyskt tangentbord hade de gått, däremot är enter knappen på us.tangentbord inte likadant som svenskt tangentbord så går tyvärr inte.

Swedish keyboard

us.keyboard

som sagt det går hur bra som helst..
Det du gör är att du beställer en svensk tangentbordsmodul från dell's reservdels butik på nätet. vänder laptopen upp och ner. skruvar bort några skruvar. tar av chassit. drar ur en kontakt. lägger bort tangentbordet. sätter in nya tangentbordet. kopplar i kontakten igen. i med chassit och skruvarna.
Klart (instruktioner kommer även med dell's tangentbord har jag för mig.. annars är det youtube som gäller).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

@Nima2001: läs det jag skrev igen och kolla bilderna så ser du problemet. Utrymmet mellan knapparna på tangenbordet är del av chassit, när du byter tangentbordet så kommer du omöjligt få plats med ett svenskt tangentbord utan att helt sabotera chassit.

Visa signatur

NXZT S340 Black | Intel I7 6700K | R9 390 | 16GB DDR4 | 240gb HyperX savage | Be-Quiet Dark Rock 3 | Samsung U32E850R |

Sennheiser HD700 / HiFiman HE-400 Mango trä & Lawton pads / Magnum V5 (x) Indian Rosewood / Lear LUF-4 / AKG K702 / Philips Fidelio X2 + Beyer COP mic / Fostex TH-X00 / Grado PS1000e /

Permalänk

För att byta till ett svenskt tangentbord behöver man köpa en palmrest med europeisk layout.