Läskigaste spelet ni har spelat

Permalänk
Medlem

Passera 999> poäng på donkey kong på första livet.

Permalänk
Medlem

F.E.A.R var nog det läskigaste spelet jag har spelat

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Riddic pitchblack multiplayer

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga Battlefront II, har du sett deras microtransaktioner? Jag blev så rädd att jag hoppade ur stolen.

Permalänk
Medlem

Inte spelat några skräckspel under min tid. Så det läskigaste vore nog 3-D Dinosaur Adventure.
Musiken, ljuden, skeletten osv ger mig lite chills fortfarande då ens minne av spelet är enbart hur himla rädd man var. Var väl typ 7-9 år när man spelade det. Äventyr bland dinosaurier hette det på svenska efter lite googling.

https://www.youtube.com/watch?v=PZ4yvbOislg

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Cyberia från 1994. Bra skitnödig var man längre in i spelet.
https://www.youtube.com/watch?v=v-3kGq6RKYo

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Turok 1997 & Tomb Raider 1996. Kommer nog aldrig glömma björnen i grottan.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

SlenderMan via Garry's Mod.

Hur äckligt är det inte att leta efter noter när ena kompisen kan skrämma upp en när som helst.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

F.E.A.R klarar jag spela utan problem och Alien Isolation likaså.

Jag måste säga att Frictional Games spel är de som har gjort mig riktigt rädd, tror det är den underbara kombinationen med atmosfär och känslan av att man kan endast gömma sig som i tex S.O.M.A och Amnesia.

S.O.M.A har jag än idag inte spelat klart.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Metro 2033. Jag vet, det är inte ett pure-bred skräckspel. MEN, atmosfären är helt oslagbar, den bästa som jag nog upplevt (dishonored nära tvåa). Vet inte om det bara är jag som känner såhär. Tänker att det kan bero på att jag är lite extra insatt, då jag läst böckerna

Jag tycker inte att det var läskigt, lite kusligt med lite jumpscares men fantastisk atmosfär. (Även jag läste böckerna innan).
Själv har jag alltid haft problem med att spela Doom 3 själv. Klarade dock ut det med hjälpa av coop moddet

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

AvP 1 och 2 som marine. Var många år sedan men vete sjutton om det skulle funka idag heller.

Permalänk
Medlem

AVP 2 och Alien: Isolation.

Slutade spela Alien: Isolation efter en smärre hjärtattack när jag gömde mig i ett ventilationssystem och min rörelsedetektor gick helt bananas. Pricken var precis utanför, men vad jag inte visste var att det fanns 2 luckor in till denna trumman.....
Märkte att pricken gick till höger om mig, hörde hur en dörr öppnades, vände mig om och och runt hörnet sprang den jävla Xenomorphen OCH BAM! Död.

Jag hade seriöst en puls på 200 eller något sånt. Avinstallerade spelet efter detta.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat så mycket läskiga spel så ni kommer nog skratta åt mig när jag säger Resident Evil 3: Nemesis. Satt på helspänn hela tiden.

En gång för längesedan satt jag och spelade något webbläsarspel, typ bubble shooter, och fick upp en såndär skrikande varelse på skärmen som var populärt för några år sedan. Men det var inte spelet i sig som var läskigt så vet inte om det räknas.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@albeld:
Även jag har kallsvettats framför alien!!!
Jag har speciellt ett hemskt minne där jag hade en första spelsession mitt i natta och medans jag undrade vart aset tog vägen (med hjärtat i halsgropen) så knackade en kompis (så ogudligt hårt) på rutan som var precis jämte mig!

Jag dog.

och dog igen.

Sen stängde jag av spelet och spelade säkert inte på två veckor...

Permalänk

@TheBodyLotion: Ha ha ha! Hade glömt detta! Helskotta vilken puls man fick av björnjäkeln!
Men jag blev nog ännu räddare när T-rex:en kom...

Grymt spel för övrigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Även jag säger Alien: Isolation.
Är dessutom sugen på att prova VR-modden till spelet, rätt säker på att jag och den är extremt inkompatibla.

Isolation? Den var en barnlek jämfört med Outlast (Både I & II) som nästan fick mig att skita i brallan

Permalänk
Avstängd

Tycker nya Doom var skoj, musiken och monstren när de dök upp och kalabaliken var igång. Fick min puls att gå upp.

Permalänk
Medlem

Resident Evil 2 till PS1. Skulle tro att den ringa åldern på ~10 år gjorde sitt, men fan... hade mardrömmar i åratal efteråt. ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

Eternal Darkness till Gamecube helt klart. Ett spel som inte bara skrämdes med saker som hoppar fram bakom väggen utan var rent av obehagligt att köra, psykologisk skräck.

Permalänk
Medlem

Lite märligt kanske, men kan bara minnas ett spel jag blivit creeped out av; Ultima 8 - Pagan. Atmosfären i det är helt otrolig. De har verkligen fått till känslan att man hamnat i en totalt fientlig värld. Är helt opåverkad av alla de där klassikerna folk tycker är läskiga, typ Silent Hill, RE, AvP, och så vidare.

Helst ska U8 spelas med ett Vibra16-ljudkort. Det är egentligen inte bra till någontig annat, men just i U8 gör kortets dassiga midiuppspelning musiken ännu mer creepy.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Diablo 1.

Var dock knappt 10 år gammal när jag spelade det, vilket kan ha spelat in.

The Butcher...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Måste också säga AVP som marine, jevlar asså, minns när man hade trackern igång och den registrerade en krankrok som gungade lite lätt och bara det fick en å vara på helspänn
Fick även äckliga rysningar av Dead Space till PS3!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Turok 1997 & Tomb Raider 1996. Kommer nog aldrig glömma björnen i grottan.

Kontrollen åkte i golvet vid björnen och jag bara ylade. Helt klart det tillfället jag blivit mest skitnödig i min spelkarriär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piteraq:

Jag har inte spelat något sådant spel sen Silent Hill & F.E.A.R. blir för stressad av sånt där=)

Edit: Resident Evil ! inte att förglömma!!

Skriver in mig på listan för F.E.A.R.

Men det som satt bäst spår är korridoren i Resident Evil, så många gånger som man sprungit genom den, tills en viss punkt i spelet... GAHHH!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som liten/yngre F.E.A.R. Som vuxen som jag sett på Youtube, Outlast. Som vuxen som jag spelat, Resident Evil 7.

Permalänk
Medlem

Phantasmagoria... var 10 år när det släpptes -95..

Permalänk
Medlem

Until dawn. Hoppade till ett flertal grejer och skrev till en gång, haha

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Alien Isolation var ruggigt att spela på kvällarna helt nersläckt i lyan

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Helt klart F.E.A.R, kommer inte ihåg vilken men sket nästan på mig =P

En outsider sedan tidigare var ju Half-Life (minns inte vilken),
när man sprang i mörka kloakerna o mötte ett monster runt ett hörn som nästan fick mitt hjärta att stanna på den tiden =D

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem

Lirade Cry of Fear med ett par polare och då visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Upp och ner flygande sängar med nån död häxa i som sköt blixtar liksom. Det såg väldigt roligt ut samtidigt som det var läskigt.