Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Krypto-mining via moln?

Någon som har erfarenhet av någon tjänst såsom: https://hashflare.io/
Jag har nyligen satt in en slant på prov. Men vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig. Men troligen effektivare än att låta datorn stå och svettas hela nätterna för småsmulor?

Finns det några pengar att göra år 2018 inom mining?
Någon som sitter på en go rigg hemma och kan berätta lite om hur det trillar på med avancen när man kommer upp i en 6-8 gpu's?

^_^

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Funderar lite på att beställa en AntMiner L3+ eller S9 om dom börjar säljas snart (ska tydligen släppas en batch i mars men dom ska sätta korrekt pris först)

Vet att dom flesta tjänar runt 1-2 dollar per kort exklusive utgifter.

https://www.cryptocompare.com/mining/#/contracts

Permalänk
Medlem

Varför en referral länk?

Permalänk
Skrivet av Naki:

Varför en referral länk?

Vilken av dem menar du ska vara det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Vilken av dem menar du ska vara det ?

Tja, den verkar vara ändrad nu men jag menade den som tidigare gick till hashflare.io/r/... vilket enligt hashflare är en referral-länk.

Permalänk
Medlem

@skymf:

Tänk, om det vore en stor vinst utan någon förlust så hade inte tjänsten sålts utan används själv.
Det är precis som när man köpte sig in i hårdvara-miners, ytterst få som fick det lönsamt.

låter det för bra, så är det oftast det.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@skymf: just nu går du ca 1000kr plus med ether efter el kostnad (gtx 1080).

Betalde 1500kr för ett mining kontrakt i juni och fått ut ca 80 dollar av det. Så kanske dubblar pengarna på 2år som är löptiden på avtalet.

Så mina själv är i särklass mest lönsamt.

Glöm inte du ska skatta sedan också :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Naki: Varför inte? Reggade mig ju precis, så skadar väl inte att sprida det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Funderar lite på att beställa en AntMiner L3+ eller S9 om dom börjar säljas snart (ska tydligen släppas en batch i mars men dom ska sätta korrekt pris först)

Vet att dom flesta tjänar runt 1-2 dollar per kort exklusive utgifter.

https://www.cryptocompare.com/mining/#/contracts

Kollade också på dom där. Men sen fick jag syn på någon video på youtuben som fick mig att ändra tankebana. Vet inte om man ska hänga upp sig på kassa reviewers på tuben. Men blev mer såld på att rigga 6 st 1070 i något egensvetsat.
Men blir ju stora pengar hur man än vrider och vänder, och svårt att säga vad som är bäst utan facit.

Kör på ba, så berättar du hur det går sen

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@skymf

Observera att vi inte tillåter s.k. referral-länkar, se §9 i regelverket för ytterligare information.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skymf:

Kollade också på dom där. Men sen fick jag syn på någon video på youtuben som fick mig att ändra tankebana. Vet inte om man ska hänga upp sig på kassa reviewers på tuben. Men blev mer såld på att rigga 6 st 1070 i något egensvetsat.
Men blir ju stora pengar hur man än vrider och vänder, och svårt att säga vad som är bäst utan facit.

Kör på ba, så berättar du hur det går sen

Mja jag får se vad kostnaden för s9 blir.. Annars får jag helt investera i crypto istället för att minea det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@ProSiT

Observera att vi inte tillåter s.k. referral-länkar, se §9 i regelverket för ytterligare information.

Sorry, tänkte inte på det. Dags att friska upp minnet och läsa igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

@ProSiT:

Tänk, om det vore en stor vinst utan någon förlust så hade inte tjänsten sålts utan används själv.
Det är precis som när man köpte sig in i hårdvara-miners, ytterst få som fick det lönsamt.

låter det för bra, så är det oftast det.

Vad det innebär i det här fallet är väl att det kan vara något variabelt vad man faktiskt får ut, så återförsäljarna hellre gör en garanterad vinst än att riskera.

Så, jag tror det går att tjäna på, men det beror väl i slutändan på hur difficultien kommer att justeras under kontraktets avtalstid, och hur mycket värdet på de coins du minera går upp.

Men det bör väl ses som en risk.
Skickades från m.sweclockers.com