Vilket chassi skall jag välja?

Permalänk
Inaktiv

Vilket chassi skall jag välja?

Står i köptagen och skall inhandla nytt chassi. Har äntligen hittat 3 st chassin som jag väljer mellan:

Chassi 1

Chassi 2

Chassi 3

Är mest intresserad av chassi 2, men vill ha lite resonemang om varför man inte skall välja det ena eller andra.

Behöver man 3 st fläktar i fronten, eller är det bara ren design och det räcker med 1?

Vilka fördelar och nackdelar är det mellan chassi 1-2 och 3?

Vad är meningen med fönstersida på högersidan framifrån sett, då den sidan täcks nästa helt av kablar och bottenplattan?

Erfarenheter av Corsair?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

har 570x, rekommenderar starkt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av titanx1337:

ok, skall slå till på detta: Corsair 570X

Men vad betyder: "6902408 - Corsair Crystal 570X RGB Tempered Glass Röd - Går endast att köpa här: Webbshop"

Hur gär jag för att beställa det, hämta och betala i butiken?

Finns det inte i lager?

Permalänk
Medlem

@mikael_a1: vet faktiskt inte, skriv till inet o fråga, det står ju att det finns 27 i webblager. om det menas att det finns hos corsair eller hos inet vet jag faktiskt inte. men beställ du, så får du den nog hemskickad. tror att det priset på 570x bara finns på webshoppen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av titanx1337:

@mikael_a1: vet faktiskt inte, skriv till inet o fråga, det står ju att det finns 27 i webblager. om det menas att det finns hos corsair eller hos inet vet jag faktiskt inte. men beställ du, så får du den nog hemskickad. tror att det priset på 570x bara finns på webshoppen

Ok, får ringa dem imorgon då. Beställer inget eftersom det skickas med Postmord. Vill inte ha hem ett trasigt chassi.

Permalänk
Medlem

@mikael_a1: haha gör så, mitt klarade sig iallafall

Permalänk
Inaktiv

@mikael_a1: Postnord är inte så illa som många tror. Har alltid gått bra när jag beställer; inte ett enda skadat paket har jag fått hem på flera år! Och jag får många leveranser genom Postnord. Men du kanske har haft andra erfarenheter

Meddelandet som dyker upp i varukorgen gällande produktbegränsning, det betyder att angivna produkten endast går att skickas från webshoppens lager. Du kan alltså inte välja att hämta upp det i butik vid beställning. Detta gäller oftast begränsade produkter med nedsatt pris.

Permalänk

Själv tycker jag att Corsair´s SPEC-Alpha är sjukt snygg

Visa signatur

Stationär: i7 4790k/BeQuiet!Dark Rock 3 /Msi H97I AC/8gb 1600mhz/Msi GTX 980 Gaming 4gb/Intel 530-series 180gb/Ncase M1 "BeQuiet! Edition"/
Laptop: ASUS Zenbook UX32VD-R4002V
Skärm: BenQ GL2440H
Utrustning: Steelseries all in=Qck Prism/APEX 750m/800m/Sensei 310

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av titanx1337:

@mikael_a1: haha gör så, mitt klarade sig iallafall

ok, vad är poängen med att ha fönster på sidan där det ändå sitter en bottenplatta för moderkortet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon276266:

@mikael_a1: Postnord är inte så illa som många tror. Har alltid gått bra när jag beställer; inte ett enda skadat paket har jag fått hem på flera år! Och jag får många leveranser genom Postnord. Men du kanske har haft andra erfarenheter

Meddelandet som dyker upp i varukorgen gällande produktbegränsning, det betyder att angivna produkten endast går att skickas från webshoppens lager. Du kan alltså inte välja att hämta upp det i butik vid beställning. Detta gäller oftast begränsade produkter med nedsatt pris.

ok skall ge dem en chans. Har som du säger aldrig fått en trasig leverans med dem, och de har nog fått oförtjänst dålig kritik i media. Dock såklart finns det rötägg precis som på alla företag tyvärr.

Är dock osäker på vilket chassi som jag skall välja av 460X och 570X.
Enda skillnaden mellan 460X och 570X är ju att 570X har en extra fönstersida på vänstersidan, samt att det är högre.

Men bottenplattan täcker ju upp nästan hela sidan och dessutom är där väl massa kablar i vägen eller?

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att Corsair har tappat mycket i kvalitet. Har blivit mer mainstream.

Permalänk
Medlem

@mikael_a1: så att det ska se så estetiskt ut som möjligt, kunna visa upp sin kabeldragning osv. i dont know .)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av titanx1337:

@mikael_a1: så att det ska se så estetiskt ut som möjligt, kunna visa upp sin kabeldragning osv. i dont know .)

ok känns lite meningslöst då jag kommer ha chassit ståendes mot en vägg eller hörn.
såklart fanns det inte i lager, så jag får ringa inet imorgon och fråga lite.

känns som det är mer designskillnader än funktionsskillnader mellan 460X och 570X?

Form före funktion?

Permalänk
Skrivet av titanx1337:

samma här! en dröm att jobba med samt utseendet är otroligt,

Visa signatur

MSI Z790 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i7 14700K | EK nuclear AIO 360 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Vengeance | MSI Geforce RTX 4070 | Samsung 990 PRO 2TB M.2 | ASUS 34" ROG Swift PG34WCDM OLED WQHD

Permalänk
Skrivet av Spidey:

Personligen tycker jag att Corsair har tappat mycket i kvalitet. Har blivit mer mainstream.

mainstream? tycker iaf 570x sticker ut rätt bra från mängden utseendemässigt

Visa signatur

MSI Z790 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i7 14700K | EK nuclear AIO 360 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Vengeance | MSI Geforce RTX 4070 | Samsung 990 PRO 2TB M.2 | ASUS 34" ROG Swift PG34WCDM OLED WQHD

Permalänk
Medlem

Corsair´s SPEC-Alpha är riktigt snyggt

Permalänk
Inaktiv

Det blev ett Corsair Crystal 460X RGB. Hämtas Fredag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av titanx1337:

Precis, använder man t.ex. "sleevade" kablar så tycker jag absolut man ska välja ett chassi med fönstersida även på "baksidan". Annars försvinner 99 % av poängen med de sleevade kablarna när de ändå inte syns.