Permalänk
Medlem

64k intro

Ok.. här kommer ytterligare en 'nån som vill göra ett projekt tillsammans' tråd...

Till att börja med så skall jag väl nämna att jag inte är övergrym på att programmera, men jag gör så gott jag kan.

Mitt mål är att om än litet/kasst, kompilera ett 64k intro. Musiken (chip) har jag redan gjort, men om nån är mer musikalisk så hade det vatt utmärkt..

Just nu så sitter jag själv och mekkar lite med TinyPTC (ett extremt litet grafiklib som kompilerar i både Win/Linux) och minifmod.

Nån som e intresserad så hade det vatt jättekul?

Visa signatur

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I´m not sure about the former."
- Albert Einstein (1879-1955)

Permalänk
Medlem

Dynamiska bibliotek tillåtna?

Permalänk
Medlem

www.256b.com - Känn dig ägd

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spec4ak
Dynamiska bibliotek tillåtna?

helst inte... kanske SDL isåfall som här är någon som håller det kärt

Sunray: Brukar va där inne och kolla lite ibland.. det är helt sjukt vad folk kan prestera på 256b

Visa signatur

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I´m not sure about the former."

Permalänk
Medlem

skall du komma nått vart med 64k så bör du göra allt själv och special anpassa allt. kör med upx också och stubba ner exe:n allt va du har. merga section i exe filen också.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Med texturgenerering kan man spara in många fina kilobytes.

Visa signatur

hmm...

Permalänk
Medlem

och det är en självklarhelt. på 64k=256x256x8 vilket lixom inte är något... du måste ner en hel del. generering är ett måste.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Jag kör med TinyPTC + minifmod + UPX nu...
Har skrivit lite 3d funktioner själv (utan matriser hittills)
Har för tillfället bara 2 3d-objekt som roterar lite och en chipmod som bakgrundsmusik + 8 sample's motion-blur på det.. resulterande .exe'n ligger på 13k chippen ligger på 26k.. lugnt hittills alltså
Men jag skulle gärna få lite hjälp / sammarbeta lite med nån!

EDIT: Som sagt så vill jag inte prestera något i tävlingsklass, utan ett första intro!

EDIT2: Alltså .exe'n ligger på 13k EFTER att ha blivit packad med UPX

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://smola.pac.pl/fsg133.zip

Bättre än UPX på små filer och mergar alla sektioner automatiskt m.m. Använd bara om du verkligen vill gör ett seriöst försök på litet program eftersom vissa antivirusprogram säger att filer som är packade med fsg innehåller virus + att program inte fungerar på några OS också

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok.. får jag ta och kolla upp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hahaha! *pekar på Inge*

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk
Inaktiv

Hahaha! *pekar också på Inge*

Permalänk
Medlem

Hahaha! *vem/vad är Inge*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

x0term är min kusin och heter Ingmar (Inge) och läs hans signatur! Hahaha!

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Hahaha! *vem/vad är Inge*

Läs x0terms signatur..

Visa signatur

Ehhh...
...öhhhh

Permalänk
Medlem

Heh.. nej, men allvar.. jag börjar faktiskt gilla Windows igen. Jag har tänkt genom det lite och kommit fram till att jag har varit lite onödigt kritisk mot Windows förut. Director t.ex är ett av de program jag saknar i Linuxutgåva (Nu har jag ju då inte har en Mac, annars hade jag lätt kört det på den ju). Sen vidare så gillar jag Microsoft Visual Studio som utvecklings-IDE.. visst Anjuta är helt ok, emacs e med trevligt men VC++ är mitt favorit IDE! Windows har MYCKET bättre / 'mer up to date' hårdvarustöd pga. att den största delen av marknaden är Windows-användare. Jag kör själv Win2k Pro vilket jag även tycker är mycket stabilt, så jag har inte mycket att klaga på!

EDIT: Skulle va att Windows inte är opensource då kanske, men det lär dock inte hända..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nån som vet vart man kan ladda hem 64k intros?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoooN
x0term är min kusin och heter Ingmar (Inge) och läs hans signatur! Hahaha!

OK

Hahaha! *pekar också på Inge*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

*puh*.. det här börjar bli svettigt.. uppe i 46k nu totalt.. med musik då.. och jag är långt från klar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, ligger din chip på 26kb? Isf är det idiotiskt, dom bästa chipparna är < 4kb

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

ehh... jag kör 4 kanaler och har endast 5 samples.. och jag vill definitivt inte slakta mina samples för att gå ner i stolek.. UNDER 4k? måste va .SID's isf.?
(eller JÄTTEKORTA samples)?

EDIT: Mitt problem är att speciellt en av mina samples är lite längre för att den går genom en phaser och hade man kortat ner den och loopat den istället så hade det inte alls låtit lika kul...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samples? ffs.. generate the stuff!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kör du software eller opengl?

Visa signatur

hmm...

Permalänk
Inaktiv

Känner ni även till vart man kan få tag på gamla demos och intros? Har för mig att det fanns programeringsgrupper med namn sim Cascada, Space Pigs osv. Kan man köra dessa under XP,de var ju skrivna för DOS och ljudkort som inte längre existerar. Minns att flera använde DAC man satte i printerporten. De gjorde även många loaders/intros som var otroligt små.

Ett tag låd dessa på Sunets ftp men de verkar inte finnas kvar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Straver
kör du software eller opengl?

Software såklart
Annars är det ju inget kul...

Visa signatur