FX5900 ultra VS RADEON 9800pro

Permalänk
Medlem

FX5900 ultra VS RADEON 9800pro

Jag har inte hittat någon tråd om detta så detta får bli en.

Kommer det att bli en stark konkurens mellan dessa två kort och företag? eller kommer någon av dessa ligga 1'a garanterat?.
Har hört att nVIDIA har inte fullt utväklat drivrutinerna till GFFX. Och jag har också hört att ATI har dåliga drivrutiner.

Vad har ni för komentarer om dessa nya kort?.

Kommer kanske med flera frågor sen ;).

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk

Tja, ATi har WHQL-godkända drivrutiner medans nVidia inte har. Det borde väl säga en del...

Nej men båda har rätt bra drivrutiner, men för bäst grafik så är det fortfarande ATi som gäller. nVidia måste köra INT12 eller FP16 (12 bitars heltal eller 16 bitars flyttal. Observera att 24 bitars flyttal är minimum för DX9) för att i huvudtaget kunna konkurera med ATi, hastighetsmässigt sett. ATi har varit mycket smartare än nVidia genom att göra en arkitektur som bara kör 96 bitars färger så att man alltid får maximal hastighet och bästa renderingarna, oavsätt vilka shaders (1.0 till 2.0) eller renderingssätt man använder (t.ex T&L [emuleras av pixel shaders])...

Permalänk
Medlem

Man kan diskutera vilket kort som är bäst hur länge som helst. Men vissa saker kan vi nog komma överrens om:
-ATI har bättre bildkvalité, det är alla recensioner överrens om.
-Nvidia's kort är snabbare över lag men inte överlägset.

Istället för att försöka tillsammans kröna en kung, välj själv! Prioriterar du bildkvalité över lite mer prestanda, köp 9800PRO. Vill du ha lite bättre framerates och bra prestanda i DOOM3, ja då blir det FX5900.

Tack för mig.

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Medlem

Ojdå, råkade jag döda ditt thread LUL?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cascades
Ojdå, råkade jag döda ditt thread LUL?

Varför skulle du det?.
Vet du om det finns några screenshots av hur bra bild kvalite det är på dom 2 korten?.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LUL
Varför skulle du det?.
Vet du om det finns några screenshots av hur bra bild kvalite det är på dom 2 korten?.

Därför att vi har kommit till ett läge där vi inte kan kröna en vinnare. Därför kan den tänkta diskussionen inte komma fram till något.

Påminner mig om filosfiboken.. usch.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Yes... Cascades....

Döda sån här "tråkiga" trådar....

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LUL
Varför skulle du det?.

Då måste du ju titta på screenshotsen på en dator med Radeonkort i. Och då kommer båda bilderna att förefalla likvärdiga. Hur kan ett screenshot visa bildkvalitet? Det är ju inget fotografi av skärmen direkt. Ett screenshot är ettor och nollor. Ett fotografi är molekyler. Molekyler kan visa bildkvalitet. Inte ettor och nollor.

Moment 22.

btw
Lite "vilken pizza tycker ni är godast?" varning på tråden...